پرش لینک ها

تکنیک‌های افزایش سود در بازار ارزهای دیجیتال

دستیابی به بازدهی ثابت در طولانی مدت در بازارهای مالی اغلب چالش برانگیزتر از چیزی است که به نظر می رسد. آمارهای غیررسمی حاکی از آن است که درصد زیادی از معامله گران در نهایت با ضرر بازار را ترک می‌کنند و دست از تلاش برمی‌دارند. در واقع، موفقیت بلندمدت در سرمایه‌گذاری نیازمند ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که تنها تعداد معدودی از آن برخوردارند. در ادامه دستورالعمل‌‌هایی و تکنیک هایی ارائه کردیم  که حرفه‌ای‌های بازار برای حفظ جایگاه و سودآوری خود از آنها استفاده می‌کنند.

استراتژی خود را کشف کنید

تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای و دستیابی به موفقیت‌های متوالی در بازار ارزهای دیجیتال مستلزم تسلط بر دو مهارت ضروری است. ابتدا باید مجموعه ای از استراتژی‌های معاملاتی را که باعث سودآوری مستمر می‌شوند را شناسایی کنید و این استراتژی ها را در یک برنامه معاملاتی جامع بگنجانید. ثانیاً، استراتژی‌های شما باید هم در بازارهای صعودی و هم ترندهای نزولی سودده و سازگار باشند. بسیاری از معامله گران ممکن است در شرایط خاص بازار، مانند یک روند صعودی قوی، برتری داشته باشند، که این امر به احتمال زیاد به مهارت آنها برنمیگردد، اما به دلیل ناتوانی در تطبیق با شرایط متغیر و نوسانات بازار، در بلندمدت شکست می خورند.

برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر حرفه ای و دستیابی به موفقیت پایدار در بازار سرمایه، مهم است که با یک برنامه روشن و مختصر شروع کنید و استراتژی های خود را تست کنید.

💵 فرصت‌های بکر سرمایه‌گذاری

دارایا کلاب، جمع فعالین مالی ایران

سرمایه گذاری منظم انجام دهید

نظم و انضباط یک ویژگی ارزشمند در سرمایه‌گذاری است، اما آن را نمی توان در یک دوره یا کلاس آموزشی حتی پرهزینه به دست آورد. بسیاری از معامله گران سعی می کنند عدم کنترل خود را با صرف مقادیر قابل توجهی پول جبران کنند، اما اغلب این واقعیت را نادیده می‌گیرند که یک درون نگری ابتدایی می‌تواند همان هدف را با هزینه بسیار کمتر محقق کند. یک درس مهم در سرمایه‌گذاری این است که هنگامی که به استراتژی معاملاتی خود اطمینان پیدا کردید، باید نظم و انضباط خود را نشان دهید تا به آن پایبند باشید.

با روند بازار حرکت کنید

این نکته مهمی است که روند بازار همیشه حرکت درست را طی می‌کند و نباید با آن مخالفت کرد، این در حالی است که از آن طرف نباید از رفتار گله‌ای که در بازار ایجاد می‌شود پیروی کنیم. برای سرمایه گذاران بسیار مهم است که نقاط ورود و خروج خود را قبل از شروع معامله تعیین کنند. به عنوان مثال، تلاش برای ایجاد سود در طول یک روند نزولی، ممکن است منجر به زیان بیشتر شود. به همین ترتیب، در مورد روند صعودی، اگر از گله پیروی کنیم و با هر کاهش قیمت کوچک از آن خارج شویم، ممکن است سود بیشتری را از دست بدهیم.

زیان‌ها نردبان رشد هستند

یکی از جنبه های حیاتی تبدیل شدن به یک معامله گر موفق، سرمایه گذاری بر روی زمان خود و تلاش قابل توجهی برای توسعه فردی و پیاده سازی یک استراتژی معاملاتی صحیح است. اینکه برای کسب سود سریع از طریق چند معامله معدود تلاش کنیم، اصلا یک رویکرد حرفه‌ای نیست. برای رسیدن به موفقیت بلندمدت در سرمایه گذاری، معالمه گر نیازمند کار سخت و نظم و انضباط است و باید اذعان کرد که ضرر بخش جدا نشدنی این فرآیند است. ترسیدن از دست دادن سرمایه و تمرکز بر اهداف بلندمدت به شما کمک می کند تا در مسیر خود بمانید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

مدیریت بحران استراتژی می‌خواهد

توصیه می شود قبل از شروع معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال، یک استراتژی یا قوانین معاملاتی برای مدیریت بحران‌‌هایی که ممکن است درشرایط پیچیده و بد بازار ایجاد شود داشته باشید تا در آن مواقع به این قوانین پایبند باشید. با انجام این کار، می‌توانید ضررهای خود را به حداقل رسانده و با موفقیت در زمان های چالش برانگیز حرکت کنید. انحراف از قوانینی که در شرایط باثبات بازار ایجاد کرده‌اید، ممکن است منجر به تصمیم‌گیری‌های هیجانی در لحظات بحرانی شود که می‌تواند زیان‌های بیشتر از حد انتظار برای شما ایجاد کند. بنابراین، حفظ تعهد ثابت به قوانین تعیین شده شما برای موفقیت بلندمدت در بازار ضروری است.

تجربه دیگران را سرلوحه خود قرار دهید

این نکته مهمی است که اگر در معالمه گری تازه کار هستید، بهتر است از نظرات و مشاوره متخصصین این زمینه استفاده کنید. این متخصصان می توانند بینش و دانش ارزشمندی در مورد روندهای بازار، تحولات اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری ارائه دهند که ممکن است به تنهایی به آنها دسترسی نداشته باشید. البته این به این معنی نیست که بدون هیچ بررسی سیگنال هر کسی را دنبال کنید. با این حال، مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیق و تحلیل خود را انجام دهید، زیرا در نهایت شما مسئول معاملات و سرمایه گذاری های خود هستید.

نسبت به هیچ ارزی تعصب نداشته باشید

هنگامی که به دنبال بازده کوتاه مدت از یک رمزارز هستید، نباید متعصبانه نسبت به آن رفتار کنید و از تصمیم گیری های احساسی باید اجتناب کنید. سرمایه گذاران بلندمدتی معمولا ارزهای خود را برای مدت طولانی نگه می دارند، به امید فرصتی برای رشد که ممکن است هرگز محقق نشود. این می تواند منجر به از دست دادن فرصت های سرمایه گذاری پرسود دیگر شود. بنابراین، اگر تحلیل شما از یک ارز نادرست است، باید در فروش آن تعجیل کرده و برای حرکت به سمت فرصت‌های دیگر تردید نکنید. انعطاف پذیر بودن و پاسخگویی به تغییرات بازار یک مهارت حیاتی برای معامله گرانی است که به دنبال ایجاد بازده ثابت هستند.

از تکنیک خرید و فروش پله‌ای بهره ببرید

خرید پلکانی در بازار ارزهای دیجیتال که با اصطلاح رایج «میانگین کم کردن» هم شناخته می‌شود، به رفتاری اطلاق می‌شود که معامله‌گر در ضرر فرو رفته است اما معتقد است که قیمت آن ارز در نهایت افزایش خواهد یافت. به این ترتیب با خرید ارز در قیمت‌های پایین‌تر، معامله‌گر می‌تواند میانگین هزینه خرید خود را کاهش دهد و زمانی که قیمت سهم رشد کرد سریع‌تر زیان خود را جبران می‌کند. رویه مخالف خرید پلکانی فروش پلکانی است، زمانی که یک ارز رشد خوبی داشته احتمال کاهش قیمت آن وجود دارد، به همین دلیل معامله گر با فروش تدریجی بخشی از سود خود را ذخیره می کنند و در صورت افت ناگهانی، سود آن ها از دست نمی رود. این رویکرد برای خرید و فروش روی قیمت های مختلف می تواند به معامله گران کمک کند تا از ضررهای بزرگ یا فرصت های از دست رفته برای سود جلوگیری کنند.

نکته پایانی

برای حرفه‌ای شدن در این بازار، داشتن نظم و انضباط، نترسیدن از ضرر کردن، داشتن یک برنامه مشخص و پیروی از قوانین شخصی، همگی گام های مهم برای تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال هستند. مهم است که روی سودآوری بلندمدت استراتژی های خود متمرکز بمانید و در سازگاری با شرایط متغیر بازار انعطاف پذیر باشید. با منضبط ماندن، سخت کوشی و یادگیری مداوم از تجربیات، می توانید به یک سرمایه گذار موفق تبدیل شوید و به اهداف مالی خود برسید.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره