پرش لینک ها
copytrading profit

چگونه با کپی‌تریدینگ بیشتر سود کنیم؟

امروزه افراد زیادی در بازار ارز دیجیتال فعال هستند که اکثرا فکر می‌کردند معامله‌گری در این بازار کار ساده‌ای است و پس از شروع فعالیتشان با ضرر مواجه شدند و فهمیدند برای فعالیت سودده در این بازار یا باید اصول تریدری و ساخت پرتفولیو را یاد بگیرند یا از تجربه افراد کاربلد استفاده کنند. در این مقاله با کپی‌تریدینگ که یکی از راه‌های استفاده از تجربیات افراد خبره است بیشتر آشنا می‌شویم و انواع پلتفرم‌های آن را بررسی می‌‌کنیم.

کپی‌تریدینگ چیست؟

کپی‌تریدینگ یک روش مدیریت پرتفولیو بر اساس تجربه تریدرهای ماهری است که سابقه مطلوبی در معاملاتش داشته‌اند. برای این کار، شما کافی است پلتفرم مورد نظرتان را پیدا کنید، عملکرد تریدرهایش را بسنجید و تریدری که با استراتژی مطلوب، میزان ریسک و میزان دارایی مورد نظر شما مطابقت دارد را انتخاب کنید. در ادامه، پلتفرم تمام معاملات تریدر منتخب شما را برای‌تان عینا تکرار می‌کند.

کپی‌تریدینگ، سرمایه‌گذاری راحت در کریپتو

استفاده از پلتفرم کپی‌تریدینگ برای شمایی که دوست دارید در بازار کریپتو مانند حرفه‌ای‌ها سود کنید اما تجربه یا وقتش را ندارید؛ مزایای زیادی دارد که در ادامه بعضی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • تنها 11 تا 26 درصد افرادی که خودشان پرتفولیوشان را مدیریت می‌کنند سود کسب می‌کنند و باقی با ضرر از بازار خارج می‌شوند.
  • طبق آمار سایت ZuluTrade، از کل افرادی که در کپی‌تریدینگ هستند، 62 درصد سود می‌کنند.
  • بازار کریپتو، فاندهای کوچک‌تری دارد و بازار از این لحاظ متعادل‌تر از استاک و فارکس است.
  • در کپی‌تریدینگ سرمایه شما با ابزار‌های مالی متفاوتی معامله می‌شود و امکان کسب سود برای شما بیشتر است.
  • سبدهای ارائه شده در پلتفرم‌ کپی‌تریدینگ متنوع هستند و شما می‌توانید با توجه به میزان ریسک‌پذیری خودتان از آن‌ها استفاده کنید.

انواع پلتفرم‌های کپی‌تریدینگ

انوع پلتفرم‌های کپی‌تریدینگ را می‌توان براساس سیستم حساب‌هایشان و مدل درآمدی که دارند به چند دسته تقسیم کرد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع کپی‌تریدینگ بر اساس نوع حساب

PAMM: در حساب‌های PAMM شما به عنوان یک سرمایه‌گذار مقدار دارایی مورد نظرتان را در یک حساب مشترک که توسط تریدر ماهری مدیریت می‌شود می‌گذارید و در سود و زیان آن حساب به میزان دارایی که گذاشتید شریک می‌شوید. در این نوع حساب تریدر دسترسی برداشت از حساب ندارد و صرفا مدیریت معاملات آن پرتفولیوی مشترک را انجام می‌دهد.

RAMM: در این مدل کپی‌تریدینگ، می‌توان شرایطی مثل مقدار ریسک، حدضرر، میزان دارایی که می‌خواهید در معاملات شما درگیر شود و … را برای تریدر تعیین کنید و با شرایطی که خودتان تصمیم می‌گیرید، کپی‌تریدینگ برای شما انجام شود. پلتفرم کپی‌تریدینگ دارایا نیز براساس RAMM است و شما می‌توانید سبدهای مختلف با تریدرهایی با استراتژی‌های متفاوت بررسی کنید و انتخاب کنید با چه حدضرر و ریسکی و با چقدر سرمایه کپی‌تریدینگ انجام دهید.

انواع کپی‌تریدینگ براساس مدل درآمدی

پلتفرم‌های کپی‌تریدینگ با روش‌های مختلفی از شما کارمزد دریافت می‌کنند؛ گفتنی است بعضی از صرافی‌ها مانند Etoro که کپی‌تریدینگ هم دارند با توجه به اینکه پول شما در حساب همان صرافی است کمیسیونی ثابت از انجام معاملات برداشت می‌کنند. اما خب لزوما تمام پلتفرم‌های کپی‌تریدینگ صرافی نیستند و شما اکانت صرافی خود را به آن‌ها متصل می‌کنید در چنین شرایطی چند حالت مدل درآمدی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

کمیسیون بر اساس حجم معاملات و ترید (Comission Fee Per Volume & PerTrade): در این مدل، کارمزد کپی‌تریدینگ براساس حجم و تعداد معاملات به‌صورت ثابت پرداخت می‌شود.

کمیسیون بر اساس سود محقق شده (Comission Per Profit): این نوع دریافت کارمزد که در پلتفرم کپی‌تریدینگ دارایا هم اجرا می‌شود، کمیسیونی است که درصورت کسب سود در معاملات در استیج‌های مختلف پرداخت می‌کنید در این شرایط تریدرها تمام تلاششان را می‌کنند که بهترین استراتژی را اجرا کنند چون تنها درصورت کسب سود، کارمزد دریافت می‌کنند.

حق اشتراک (Subscripsion Fee): بعضی پلتفرم‌ها مانند 3Commas به‌ شما بسته‌های اشتراکی می‌فروشد. یعنی در زمان انتخاب تریدر برای کپی‌تریدینگ، حق اشتراک ثابتی برای آن لحاظ می‌شود و در همان ابتدا شما این حق اشتراک را پرداخت می‌کنید.

مدل درآمدی بعضی پلتفرم‌های کپی‌تریدینگ

نکته پایانی

در این مقاله مزایای کپی‌تریدینگ را بررسی کردیم و فهمیدیم که این روش نوین تریدینگ در بازار کریپتوکارنسی یکی از راه‌های موجود برای استفاده از تجربیات تریدرهای خبره در بازار ارزدیجیتال است و همچنین راجع‌به انواع پلترم‌های کپی‌تریدینگ صحبت کردیم.

اینجا با پلتفرم دارایا آشنا شدیم که بر اساس RAMM است و کارمزد آن نیز بر پایه‌ی سود محقق شده دریافت می‌شود؛ یعنی شما تا معاملاتتان با سود همراه نباشد موظف به پرداخت کمیسیون نیستید. دارایا اولین پلتفرم کپی‌تریدینگ ایرانی است و این پلتفرم عملکردی شفاف و امن در بازار کریپتو دارد.

اگر شما هم می‌خواید هم‌پا و هم‌تراز حرفه‌ای‌های بازار کریپتو سود کنید می‎توانید از طریق لینک زیر فعالیت خود در دارایا راشروع کنید. در این مسیر اگر به مشکلی برخوردید با ما ارتباط بگیرید و ما سعی می‌کنیم در سریع‌ترین حالت سوال شما عزیزان را پاسخ دهیم.

سوالات متداول

چند درصد افرادی که خود ترید می‌کنند سود می‌کنند؟

طبق آمار ها حداکثر 25 درصد این افراد سود می‌کنند و باقی با ضرر از بازار خارج می‌شوند!

کارمزد سیستم‌های کپی ترید به چه صورت است؟

معمولا سه نوع مدل درآمدی برای کپی تریدینگ وجود دارد:

  • کمیسیون بر اساس حجم معاملات و ترید
  • کمیسیون بر اساس سود محقق شده
  • حق اشتراک

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره