پرش لینک ها
کریپتو 360 | شماره 14

کریپتو 360 | گزارش هفتگی بازار رمزارزها | 14

فهرست

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها
بیشترین رشد و ریزش هفته
وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع
روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها
مهمترین رویدادها
مهمترین اخبار هفته گذشته
تحلیل داده‌های شبکه
تحلیل تکنیکالی بیت‌کوین
ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

بیشترین رشد و ریزش هفته

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع چه کمکی می‌کند؟
این شاخص ابزاری جهت کمک به سرمایه گذاران و معامله گران است تا بازار کریپتو را از دیدگاه احساسات و میزان ترس یا طمع بیش از حد، تجزیه و تحلیل کنند.

وقتی شاخص ترس و طمع نشان می دهد که فعالان بازار به شدت حریص هستند، احتمالا قیمت بیتکوین بسیار بالاتر از ارزش ذاتی آن است و می تواند زمان خوبی برای فروش باشد.

وقتی بازار بیش از حد نگران از ریزش است، شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که بیتکوین در آن زمان ارزان شده و می تواند یک فرصت خرید خوب باشد.

مهمترین رویدادها

مهمترین اخبار هفته گذشته

رای دادگاه بر علیه ترافرم لبز؛ کمیسیون SEC به پرونده سقوط ترا وارد می‌شود.

دادگاه رای بر الزام پاسخگویی مقامات ترافرم لبز به نهادهای نظارتی ایالات متحده و کمیسیون SEC داد. بدین ترتیب این امکان فراهم شد تا نهادهای نظارتی آمریکا بتوانند در خصوص پرونده‌های دیگر مانند سقوط استیبل کوین UST ورود کنند.

طرح نظارت بر رمزارزها اتحادیه اروپا در آستانه تصویب قرار دارد.

مطابق گزارش بلومبرگ، اعضای اتحادیه اروپا در آستانه توافق نهایی در زمینه معرفی چارچوب جامع نظارتی رمزارزها موسوم به میکا (MiCA) قرار دارند و تنها بحث بر روی چند موضوع از جمله قانون‌گذاری NFTها، استیبل کوین‌ها و استخراج بیت کوین هنوز نیاز به مذاکرات بیشتر دارد.

تعداد بیت کوین‌های قفل شده در شبکه لایتنینگ به رکورد ۴۰۰۰ BTC رسید.

رکورد تعداد بیت کوین‌های قفل شده در شبکه لایتنینگ، راهکار لایه ۲ بیت کوین، بار دیگر شکسته شد. براساس اطلاعات گلسنود، تعداد ۴٬۰۰۰ بیتکوین به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار در شبکه لایتنینگ قفل شده است

دو سرویس‌ چین لینک در شبکه آوالانچ راه‌اندازی شد.

مدیرعامل آزمایشگاه‌های آوا از افزودن دو سرویس چین لینک به بلاکچین آوالانچ خبر داد و گفت این سرویس‌ها قرار است تجربه کاربری بهتری را به ارمغان بیاورند.

هکر کلاه سفید وینترمیوت ۱۷ میلیون توکن OP را به آپتیمیزم برگرداند.

هکر کلاه سفید وینترمیوت ۱۷ میلیون از توکن به سرقت رفته را به آپتیمیزم برگرداند و اکنون تنها ۱ میلیون توکن OP را در اختیار دارد.

مونرو مکانیسم استخراج خود را تغییر داد.

مونرو، یکی از محبوب‌ترین ارزهای مبتنی بر حریم خصوصی، به روزرسانی «Tail Emission» را در شبکه خود اجرا کرد. هدف این به روزرسانی، تغییر در سازوکار عرضه، ایجاد انگیزه‌ای دائمی برای ماینرها، تمرکز بر معقول نگه‌داشتن کارمزدها، بهبود امنیت شبکه و فعالسازی قابلیت پویاسازی اندازه بلاک‌ها است.

صرافی نوبیتکس شایعه مسدود شدن حساب‌های بانکی کاربران را تکذیب کرد.

در برخی از شبکه‌های اجتماعی شایعاتی مبنی بر مسدود شدن حساب کاربران صرافی نوبیتکس منتشر شده است. این شایعات ادعا می‌کردند، پلیس فتا و بانک مرکزی در جهت مبارزه با پولشویی، حساب افرادی که حجم تراکنش‌های بالای آن‌ها با شغل و درآمدشان متناسب نیست در حال شناسایی و مسدود شدن است.  صرافی نوبیتکس به این شایعات واکنش نشان داد و با انتشار اطلاعیه‌ای این ادعاها را تکذیب کرد.

ارزش بازار رمزارزها به کمتر از ۱ تریلیون دلار رسید.

با ادامه ریزش‌های بیت کوین و بازار رمزارزها، ارزش کل بازار رمزارزها (مارکت کپ) به کمتر از ۱ تریلیون دلار کاهش پیدا کرد. این برای اولین بار از فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۹۹) است که مارکت‌کپ بازار به کمتر از این سطح رسیده است.

تسلا و مایکرواستراتژی روی هم رفته ۱.۵ میلیارد دلار در ضرر قرار دارند.

ارزش ذخایر السالوادور، مایکرو استراتژی، تسلا و شرکت Block پس از سقوط بازار بیتکوین به مقدار زیادی کاهش یافته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تلاش برای قانون‌گذاری کیف‌پول‌های غیر حضانتی است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به عنوان بخشی از استراتژی جو بایدن برای مقابله با امور مالی غیرقانونی مربوط به دارایی‌های دیجیتال، تصمیم دارد به کیف پول‌های غیرحضانتی رسیدگی کرده و برای آن‌ها قوانینی وضع کند.

نماینده مجلس: کمیسیون انرژی با قانون‌گذاری رمزارزها مخالف است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید برخی نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قاطعانه مخالف سامان‌دهی قانون رمزارزها هستند؛ اما کمیسیون انرژی با توجه به چالش‌های حوزه انرژی، ۱۰۰٪ مخالف است.

اوپن سی به پروتکل جدید Seaport مهاجرت می‌کند.

صرافی اوپن سی که قبلا از پروتکل جدید Seaport رونمایی کرده بود از انتقال به این پروتکل خبر داد؛ به گفته OpenSea پس از این انتقال مقدار کارمزد تراکنش‌ها به میزان ۳۵٪ کاهش خواهند یافت.

معاون وزیر ارتباطات: لایحه‌های صیانت از فضای مجازی و رمزارزها تا یک ماه آینده جمع بندی می‌شود.

رضا باقری اصل معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با فعالان حوزه آی سی تی اعلام کرد لایحه‌های دولت در زمینه‌های طرح صیانت از فضای مجازی و همین‌طور رمزارزها تا یک ماه آینده بررسی و جمع‌بندی می‌شوند.

بزرگترین نهنگ بیت کوین در حال خرید مقادیر بیشتر BTC است.

داده‌های آنچین نشان می‌دهد بزرگترین نهنگ بیت کوین مشغول خرید و جمع‌آوری مقادیر بیشتری BTC است. این نهنگ با خرید تعداد ۹۲۷ بیت کوین در ماه ژوئن (خرداد) اکنون موجودی خود را به ۱۲۸,۸۰۰ BTC افزایش داده است.

تحلیل داده‌های درون شبکه

آنچین هفتگی :

بار دیگر هفته ای آشفته و متلاطم برای بیتکوین و سایر رمزارزها  رقم خورد. حمایت 31 هزار دلاری شکسته شد و قیمت تا کف جدید 20 هزار دلاری پیش رفت. هنوز هم شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر جهان، مهم ترین عامل این آشفته بازار است. نرخ تورمی که توسط CPI به مقدار 8.6  درصد اعلام شده، بسیار بالاتر از انتظار بوده است. همچنین در صبح روز چهارشنبه منحنی نرخ بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا رو به پایین تمایل پیدا کرد ( افراد دیدگاه نزولی به بازار پیدا کردند).در شاخص دلار آمریکا نیز روند صعودی جهشی ایجاد شده و دهمین کندل نزولی بیتکوین بسته شده است‌.

قیمت در نزدیکی Realized Price

قیمت با حرکت در ناحیه ۲۰ هزار دلار، به Realized Price ,یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین معیارهای آنچین نزدیک می‌شود.( این معیار نشان می‌دهد که بیتکوین‌های موجود برای آخرین بار به صورت میانگین در چه قیمتی جابه‌جا شده‌اند.) هم اکنون Realized Price در قیمت ۲۳,۴۳۰ هزار دلار قرار دارد. این معیار به ندرت قیمت بازار را لمس می‌کند و در گذشته تنها در اوج ناامیدی بازار این اتفاق رخ داده است. مارس ۲۰۲۰ و اواخر بازار خرسی ۲۰۱۸ ، آخرین دفعاتی بود که افراد بازار غالبأ در ضرر بیتکوین های خود را هولد می‌کردند.

وضعیت موجودی هولدرها

با توجه به نمودار زیر می‌توانیم مقدار موجودی هولدرها را بررسی کنیم و ببینیم که هولدرها چه مقدار بیتکوین انباشت و یا خرج می‌کنند. طبق میزان غیرفعال بودن بیتکوین‌های موجود، در ماه تقریبا بین ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار بیتکوین به موجودی هولدرها اضافه می‌شود. این مقدار اضافه شدن موجودی از اوایل ماه می تا ۶۴ درصد کاهش پیدا کرد که به عبارتی ضعیف شدن روند انباشت را نشان می‌دهد.

بررسی خریداران و فروشندگان

گروه میگوها ( دارای کمتر از یک بیتکوین) و نهنگ‌ها ( دارای بیش از ۱۰ هزار بیتکوین، صرافی ها و ماینرها) از زمانی که قیمت وارد محدوده ۲۵ هزار تا ۳۲ هزار دلار شده، شدت انباشت این گروه ها بسیار بیشتر شده است و حتی در کاهش قیمت‌های دو ماه اخیر نیز، این گروه ها از شدت انباشت خود نکاستند‌. ‌

گروه خرچنگ تا کوسه ( افرادی دارای یک تا صد بیتکوین هستند)، ابتدا روند انباشت یکنواختی داشتند؛ اما به دلیل سقوط قیمتی اخیر بیشتر خرج‌کننده بودند. به عبارتی این گروه ها اعتماد خود را نسبت به بازار از دست دادند.

 انباشت شدیدی که در هفته‌های اخیر با مقدار ۰.۹ مشاهده می‌کنیم، توسط گروه بزرگ نهنگ ها و گروه کوچک میگو ها انجام می‌شود. جالب است بدانید که گروه نهنگ ها از قیمت ۴۵ هزاردلار تا ۳۵ هزار دلار ( ناحیه A) قدرتمند‌ترین فروشندگان بودند ولی در حال حاضر از قیمت ۲۵ هزار دلار تا ۳۲ هزار ( ناحیه B) بیشترین انباشت‌ را دارند.

نقطه حمایت برای بازار؟

نمودار زیر با رنگ‌های متفاوت نشان می‌دهد که گروه ‌هولدرهای مختلف برای آخرین بار چه مقدار بیتکوین‌، در چه قیمت هایی  جابه‌جا کرده‌اند. با توجه به نمودار زیر تعداد زیادی بیتکوین توسط گروه‌های مختلف بین قیمت‌های ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار دلار بین افراد جا‌به‌جا شده‌اند‌. با این حال تعداد کمی بیتکوین بین قیمت‌های ۲۷ هزاردلار تا ۲۰ هزار جابه‌جا شده است و ممکن است به این معنا باشد که این ناحیه نوسانات شدیدی خواهد داشت و همچنین شاید بازار از این نقاط حمایت نکند.

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

چارت 1 ساعته BTC/USDT

اکنون می‌توانیم روی یک نمودار الگوی معکوس سر و شانه‌ها را ببینیم.سطح پشتیبانی (شانه چپ) 20850 دلار است و من فکر می کنم قیمت در حال حاضر شروع به جهش کرده است.سطح مقاومتی یا خط گردن در 22850 دلار است و برای مطابقت با الگوی قیمت باید بالاتر رفته و سطح مقاومت را بشکند.منطقه هدف برای الگوی سر و شانه 27300-28300 دلار است که سود خوبی خواهد بود، حدود 40٪ از قیمت فعلی.

تحلیل‌گر: Michael_Winner

چارت 1ساعتهBTC/USDT

در روزهای گذشته بیت کوین بیش از 50 درصد از 31500 به حدود 20 هزار کاهش یافت.
و در حال حاضر در اعماق منطقه حمایت، قیمت 20000 تا 21000 دلار با شاخص RSI واگرایی ایجاد کرد.همانطور که می بینید btc 3 پایین ایجاد کرد اما شاخص RSI اوج های جدید ایجاد کرد.
این بدان معناست که ما می‌توانیم انگیزه صعودی را در چشم‌انداز کوتاه‌مدت ببینیم.
من فکر می‌کنم قیمت می‌تواند از منطقه پشتیبانی جهش کند و به هر دو هدف برسد.

هدف 1 سطح 23000 و هدف 2 سطح 25000 دلار است
پس برای چنین سناریویی آماده باشید.

تحلیل‌گر: ShawnMCR

آنالیز تکنیکالی بیت‌کوین

راهی سریع و آسان برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال

سنجه اندیکاتورهای تکنیکالی وضعیت تعادلی بین خریداران و فروشندگان بیت‌کوین را در بازه هفتگی نمایش می‌دهند. این معیار که در یک نگاه سریع در دسترس است، خلاصه‌ای از محبوب‌ترین اندیکاتور‌های تکنیکالی شامل میانگین متحرک‌ها، نوسانگرها (اسیلاتورها) در چارت BTC/USD نشان می‌دهد.

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

ابر کلمات و هشتگ‌های پرتکرار

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره