پرش لینک ها

چگونه ضرر بازار ارزهای دیجیتال را جبران کنیم؟

به عنوان یک سرمایه گذار در بازار ارزهای دیجیتال، مهم است که هم برای سود و هم زیان آماده باشید چراکه آنها دو روی یک سکه‌اند. سرمایه‌گذاران باتجربه‌تر متحمل ضرر کمتری می‌شوند و سرمایه‌گذاری‌های سودآورتری انجام می‌دهند، ولی آنها یک شبه به اینجا نرسیده اند چرا که به‌قطع زیان بخش اجتناب‌ناپذیری از مسیرحرفه‌ای شدن است.

با این حال، نحوه واکنش سرمایه‌گذاران به ضرر می‌تواند تاثیر زیادی بر موفقیت آنها در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. برخی ممکن است پس از  وقوع ضرر، سرمایه گذاری را به طور کامل کنار بگذارند؛ برخی برای جبران ضرر و زیان دست به معاملات بیشتر بر اساس هیجان می‌زنند اما برخلاف خواسته خود زیان بیشتری متحمل می‌شوند.

پس راه درست برای  جبران ضرر در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ چه گزینه هایی پیش روی سرمایه گذارانی است که به دنبال جبران زیان خود و کسب سود در مدت زمان کوتاه تری هستند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، یادگیری اصول سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، کسب تجربه و درک استراتژی ها و ابزارهای مختلف سرمایه گذاری بسیار مهم است که در ادامه با معرفی مهمترین عوامل آنها با شما خواهیم بود.

آیا جبران ضررهای معاملات ارزهای دیجیتال ممکن است؟

به این که آیا راهی برای بازیابی ضرر در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد یا خیر، نمی‌توان یک پاسخ ساده و کوتاه داد. با این حال باید گفت که بله، در حالی که استراتژی های زیادی وجود دارد که می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا زیان خود را  جبران  کنند و به سوددهی دست یابند، اما پیاده‌سازی این استراتژی ها نیاز به تمرین و پشتکار  زیادی دارد.

علاوه بر این، گزینه های سرمایه گذاری وجود دارد که می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا زیان خود را سریعتر جبران کنند. با این حال، مهم است که قبل از استفاده از آنها برای جبران ضرر، مزایا و معایب هر گزینه را کاملا درک کرده و سپس اقدام به تصمیم گیری نمائید.

یکی از استراتژی‌هایی که  متخصصین زمینه مالی توصیه می‌کنند این است که برای کسب سود بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال،  استراتژی‌های رفتاری خود را اصلاح کنید. اگرچه ممکن است در وهله اول این راه حل ساده به نظر برسد، اما می تواند تفاوت بزرگی در سودآوری سبد سرمایه گذار شما ایجاد کند. اگر یک سرمایه‌گذار با استراتژی فعلی خود سودی  به دست نیاورده باشد، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روش خود را عوض کند تا روشی مخصوص خود برای رسیدن به سودآوری  پیدا کند. در ادامه چند مورد از بهترین راهکارها برای رسیدن به این هدف را معرفی خواهیم کرد.

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

رعایت حد ضرر

یکی از استراتژی های مهم برای  کمینه کردن  ضرر در بازار ارزهای دیجیتال، استفاده از سفارشات حد ضرر  است. بسیاری از سرمایه گذاران مرتکب این اشتباه  می شوند که هیچ تصوری از میزان ضرری که قرار است متحمل شوند ندارند و به همین علت هیچ محدودیتی برای زیان خود تعیین نمی کنند.  همانطور که هیچ هدف یا اهدافی را برای حفظ سود خود تعیین نمی کنند. این یکی از اشتباهات رایج سرمایه‌گذاران تازه کار است که احساس جاماندگی از سودی که پس از خرید یک ارز در ضرر دارند و همین اجازه فروش ارز قبلی و ورود به یک گزینه سودآور بهتر نمی‌دهد تا ضرر خود را جبران کنند. در نهایت اگر همین روند نزولی ادامه دار باشد زیان به تدریج بیشتر خواهد شد.

برای جلوگیری از این اتفاق، سرمایه‌گذاران می‌توانند از  سفارشات حد ضرر برای فروش خودکار یک ارز دیجیتال در صورت کاهش قیمت آن به زیر سطح معینی استفاده کنند و در نتیجه  جلوی ضررهای احتمالی را  بگیرند. این یک استراتژی بسیار مهم برای سرمایه گذارانی است که می خواهند ریسک خود را به حداقل رسانده و از سرمایه خود حفاظت کنند .

مهم است که به خاطر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال طیف گسترده ای از گزینه های سرمایه گذاری را فراتر از خرید و فروش ارزهای دیجیتال منفرد ارائه می دهد. با بیش از 600 ارز دیجیتال و سایر گزینه های سرمایه گذاری موجود، مهم است که سبد خود را متنوع کنید و بیش از حد به هیچ سرمایه گذاری وابسته نشوید . مثلا می‌‌توانید بجای خرید چندین رمزارز، در پلتفرم‌های کپی تریدینگ که امکان کپی کردن تریدهای ماهر را فراهم می‌‌کند شرکت کنید و مدیریت سرمایه خود را به چندین معامله گر با استراتژی های مختلف بسپارید.

کم کردن میانگین قیمت خرید

کاهش میانگین قیمت خرید یک استراتژی رایج است که توسط سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال برای  جبران ضرر استفاده می‌شود. با خرید  مقدار بیشتری از یک ارز دیجیتال خاص با قیمتی کمتر، سرمایه گذار می تواند میانگین قیمت خرید کل  آن ارز را کاهش دهد، به این معنی که برای رسیدن به نقطه سربه سر یا حتی کسب سود به افزایش قیمت کمتری نیاز دارد .با این حال، توجه به این نکته مهم است که این استراتژی نیاز به بررسی و تحلیل و همچنین سرمایه بیشتری دارد. تعیین اینکه آیا ارز دیجیتال پتانسیل بازگشت و شروع یک روند صعودی را دارد یا اینکه صرفاً در یک  موج نزولی ادامه دار است، بسیار مهم است. اگر مورد دوم باشد، ادامه سرمایه گذاری در آن ارز دیجیتال خاص ممکن است تصمیم عاقلانه ای نباشد و سرمایه گذار متحمل ضررهای بیشتری شود .

بنابراین کاهش میانگین قیمت خرید می تواند استراتژی  سودمندی باشد، اما باید با احتیاط و همراه با استراتژی های دیگر از آن استفاده کرد. همچنین ضروری است به یاد داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال  بسیار پرنوسان است، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که این استراتژی همیشه قابل استفاده باشد. رصد مستمر بازار و بکارگیری استراتژی سرمایه گذاری بر اساس این نکته بسیار مهم است .

ارتقا دانش و سواد مالی

توجه به این نکته ضروری است که سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ذاتاً ریسکی است و هیچ تضمینی برای سودآوری یا  جبران ضرر وجود ندارد. بنابراین، مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیق و تحلیل کامل انجام دهید .با توجه به آنچه گفته شد، برخی از گزینه های سرمایه گذاری بالقوه در بازار ارزهای دیجیتال که ممکن است به شما در بازیابی ضررها کمک کند عبارتند از:

استیبل کوین ها: ارزهای رمزپایه ای هستند که ارزش آنها کاملا وابسطه به دارایی های باثباتی مانند دلار  است و باعث می شود نوسان کمتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال داشته باشند. سرمایه گذاری در استیبل کوین ها ممکن است گزینه سرمایه گذاری با ثبات تری  برای مبتدیان باشد.

سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت: اگر استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت دارید، ممکن است بتوانید از زیان‌های کوتاه‌مدت خلاص شوید و از رشد بالقوه بلندمدت بازار ارزهای دیجیتال سود ببرید. با این حال، این رویکرد نیاز به صبر و سرمایه گذاری  در مدت زمان طولانی دارد.

    تنوع: سرمایه‌گذاری در سبد متنوعی از ارزهای دیجیتال می‌تواند به گسترش ریسک و کاهش تأثیر ضرر در هر سرمایه‌گذاری خاص کمک کند.

    میانگین هزینه خرید: این استراتژی است که در آن شما مقدار ثابتی پول را در فواصل زمانی منظم، صرف نظر از قیمت بازار ارز دیجیتال، سرمایه گذاری می کنید. این استراتژی می تواند به کاهش تأثیر نوسانات بازار کمک کند و ممکن است به بازیابی زیان در طول زمان کمک کند.

توجه به این نکته مهم است که این استراتژی ها ممکن است برای همه مناسب نباشد و مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری با یک مشاور مالی مشورت کنید و تحقیقات کاملی انجام دهید.

استفاده از اهرم یا لوریج

توجه به این نکته مهم است که اهرم می تواند  در کنار اینکه  سود شما را افزایش دهد، می‌تواند احتمال زیان شما را هم افزایش دهد، بنابراین باید با احتیاط و فقط توسط سرمایه گذاران باتجربه ای که درک خوبی از ریسک های مربوطه دارند استفاده شود. همچنین مهم است که قبل از سرمایه گذاری، شرایط  معاملات اهرمی را به دقت درک کنید.

با اینکه ابزار اهرم بسیار جذاب است، ولی در استفاده از آن باید بسیار محتاط باشید! چرا که با افزایش اهرم احتمال نابودی کامل سرمایه (لیکویید شدن) بسیار بالا می‌رود و با کوچک‌ترین حرکت قیمتی برخلاف تحلیل‌تان، در ضررهای چشمگیری خواهید رفت.

تجربه ثابت کرده رعایت نکات زیر در استفاده از معاملات اهرمی مفید خواهد بود:

1. بهتر است معاملات به‌صورت مرحله‌ای (پله‌ای) در قیمت‌های مختلف انجام بگیرد.

2. از اهرم‌های بزرگ دوری کنید. برای معاملات با حجم بالا اهرمی بین 3 تا 5 مناسب است.

3. برای هر معامله حد سود (تارگت) و حد ضرر (استاپ) تعیین شود. بهتر است این دو به‌صورت پله‌ای باشند (سیو سود و یا خروج بعد حد ضرر در چند سفارش باشد).

4. بعد از ورود معامله به محدوده ضرر باتوجه استراتژی خود تا رسیدن به حد ضرر صبر کنیم، و درصورت فعال شدن حد ضرر حتما خارج شویم و به حجم معامله اضافه نکنیم.

5. بعد از هر معامله ناموفق اشتباه خود را کشف کرده و از تکرار آن جلوگیری کنیم.

6. بهبود استراتژی و پلن معاملاتی + اصلاح و تقویت تحلیل تکنیکال + مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک

نکته پایانی

مسلما سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند یک فرصت سودآور باشد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که این یک سرمایه‌گذاری با پتانسیل ریسک بالا و زیان‌های قابل توجه است. تحقیق و شناخت کامل بازار و همچنین مشورت با مشاوران حرفه ای قبل از هر تصمیم سرمایه گذاری ضروری است.

ابزارها و گزینه‌های مختلفی برای کمک به کاهش خطرات و بازیابی زیان‌ها در دسترس سرمایه‌گذاران است، مانند استفاده از اهرم، سرمایه گذاری های غیر مستقیم مانند کپی تریدینگ و تعیین حدود ضرر. تعیین اینکه کدام استراتژی برای شما و اهداف سرمایه گذاری‌تان بهتر عمل می کند به عهده خود شماست. به طور کلی، با بررسی دقیق و درک کامل از بازار، می توان سرمایه خود را تضمین کرد و از پتانسیل رشد در بازار ارزهای دیجیتال استفاده نمود.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره