پرش لینک ها
کریپتو 360 | شماره هفتم

کریپتو 360 | گزارش هفتگی بازار رمزارزها | 7

شماره هفتم | هفته چهارم فروردین ماه 1401

فهرست مطالب

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها
بیشترین رشد و ریزش هفته
وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع
روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها
مهمترین رویدادها
مهمترین اخبار هفته گذشته
تحلیل داده‌های شبکه
تحلیل تکنیکالی بیت‌کوین
ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

بیشترین رشد و ریزش هفته

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع چه کمکی می‌کند؟
این شاخص ابزاری جهت کمک به سرمایه گذاران و معامله گران است تا بازار کریپتو را از دیدگاه احساسات و میزان ترس یا طمع بیش از حد، تجزیه و تحلیل کنند.

وقتی شاخص ترس و طمع نشان می دهد که فعالان بازار به شدت حریص هستند، احتمالا قیمت بیتکوین بسیار بالاتر از ارزش ذاتی آن است و می تواند زمان خوبی برای فروش باشد.

وقتی بازار بیش از حد نگران از ریزش است، شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که بیتکوین در آن زمان ارزان شده و می تواند یک فرصت خرید خوب باشد.

بزرگترین دارندگان بیت کوین

مهمترین رویدادها

مهمترین اخبار هفته گذشته

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج از تشدید مجازات فعالان غیرمجاز خبر داد.

محمدخدادادی بهلولی مجری طرح تامین برق مراکز رمز ارز توانیر در مصاحبه‌ای اعلام کرد در قوانین جدید که به زودی تصویب خواهد شد، جریمه‌های مالی مربوط به استفاده کنندگان غیرمجاز برق برای استخراج رمزارز، به میزان حداقل ۳ و حداکثر ۵ برابر افزایش یافته است. همچنین حبس فرد متخلف و ابطال جواز کسب وی در صورت تکرار تخلف نیز در این قوانین لحاظ شده است.

شبکه فانتوم به صرافی غیر متمرکز 1inch اضافه شد.

صرافی غیر متمرکز وان اینچ (1inch) اعلام کرد که این دکس محبوب اکنون از شبکه فانتوم پشتیبانی می‌کند.

جهش ۱۷۵٪ حجم معاملات مجموعه NFT میمون‌های کسل

در هفته گذشته حجم معاملات مربوط به مجموعه NFT میمون‌های کسل (BAYC) با جهشی ۱۷۵٪ همراه بود و حداقل قیمت هر توکن NFT از این مجموعه به قیمت ۱۱۰ اتر (حدود ۳۳۰,۰۰۰ دلار) افزایش یافت

پیشنهاد هاسکینسون به ماسک: یک نسخه غیر متمرکز از توییتر بسازیم.

پس از اقدام ایلان ماسک برای خرید کامل سهام توییتر و بروز مخالفت‌هایی با این اقدام، چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، به او پیشنهاد کرد که برای ساختن یک جایگزین غیرمتمرکز برای توییتر همکاری کنند.

هشدار متامسک به کاربران اپل؛ امکان سرقت دارایی‌ها با استفاده از آی کلود وجود دارد.

حساب کاربری کیف پول متامسک در توییتر به کاربران دستگاه‌های اپل هشدار داده است که اگر گزینه پشتیبان‌گیری (Backup) خودکار آیکلود (iCloud) در کیف پول متامسک را فعال کنند، پسورد رمزنگاری‌شده کیف پول آن‌ها به صورت آنلاین ذخیره می‌شود و احتمال درخطر افتادن دارایی آن‌ها وجود دارد.

۱.۸ میلیون BNB در توکن‌‌سوزی خودکار این فصل بایننس سوزانده می‌شود.

بایننس اعلام کرد که انتظار دارد در بیستمین دوره از توکن‌سوزی BNB در ۳ ماهه دوم ۲۰۲۲ تعداد ۱.۸ میلیون واحد رمز ارز BNB به ارزش تقریبی فعلی ۷۷۰ میلیون دلار از چرخه خارج شود

قیمت توکن GMT طی چهل روز ۳۴۰ برابر شد.

بازی استپن با توکن GMT که یک پلتفرم «درآمد از طریق حرکت» است و روی بلاکچین سولانا قرار دارد از زمان شروع به کار در ماه مارس (اسفند) تا کنون با رشد چشمگیری همراه بوده است.

بیت کوین پرنوسان‌تر است یا سهام؟ سهام نتفلیکس ۲۵٪ سقوط کرد.

قیمت سهام سرویس پخش تلویزیونی نتفلیکس (NFLX) پس از انتشار خبر ناامیدکننده کاهش تعداد کاربران، کاهش چشمگیری داشت. این موضوع باعث شد بعضی فعالان دنیای رمزارزها به انتقاد شدید از این نوسان قیمت بپردازند.

تحلیل داده‌های درون شبکه

وضعیت کلی:

قیمت بیت کوین در این هفته با یک ریزش نسبتا شدید مواجه شد و قیمت آن تا محدوده 38,700 دلار سقوط کرد. می‌توان گفت دلیل عمده این ریزش مربوط به نوسان آن در محدوده 40,000 تا 42,000 است، که طبق انتظار بسیاری از معامله‌گران قیمت باید با اصلاحی به محدوده 37,000 دلار نفوذ می کرد؛ اما این ریزش قیمت مدت زیادی طول نکشید و تقاضای بالا برای خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران باعث شد تا قیمت آن دوباره به محدوده بالای 40,000 دلار بازگردد. اکنون قیمت بیت کوین حدودا 41,500 دلار است و توانسته با یک کندل قوی از محدوده 40,000 دلارعبور کند.

محدوده با ارزش برای سرمایه گذاری:

منطقه قیمتی 35 تا 42 هزار دلاری برای بیت‌کوین شاهد تقاضای قابل توجهی از سرمایه‌گذاران است. منتهی ما هنوز شاهد تقاضای زیاد برای رهایی از این محدوده نیستیم. در نتیجه، همچنان در این محدوده مانده ایم.

 به طور کلی الگوی سود و زیان محقق شده در 2.5 ماه گذشته نشان می دهد که سرمایه گذاران همچنان محدوده 35 تا 42 هزار دلار را به عنوان منطقه ارزشی برای خرید و نگهداری می بینند.

جمع بندی آنچین هفته

مارکت کریپتو جهانی است و 24 ساعته و 7 روز هفته معامله می شود و تا حد زیادی به شرایط کلان اقتصادی، شوک ها و همبستگی با دارایی های سنتی مانند سهام و اوراق قرضه واکنش نشان می دهد. با توجه به شرایط فعلی که اتفاقات و اخباری مختلفی منتشر میشود، تجزیه و تحلیل کاربران در مارکت کریپتو می تواند ناشی از احساسات و تصمیمات گروهی تحلیلگران باشد.

اکثریت سرمایه گذارانی که در حال حاضر بیت کوین هایشان را بالای 40 هزار دلار خریداری کرده اند، دارندگان بلندمدت (قبل از ATH) هستند و نوسانات قابل توجهی را پشت سر گذاشته اند. این نشان می‌دهد که آن‌ها هولدرهایی حساس به قیمت هستند و کمتر احتمال دارد فشار سمت فروش را اعمال کنند.

اکثر دارندگان کوتاه‌مدت که پس از ATH و بالاتر از 50 هزار دلار خرید کرده‌اند، قبلاً بیت کوین هایشان را فروخته انند و مجدداً توزیع کرده‌اند. این سمت فروش تا حد زیادی خسته شده است.

آنچه در طول 5 ماه گذشته دیده‌ایم، اصلاح 50 درصدی قیمت است که به نظر می‌رسد ساختار مالکیت بیت‌کوین را به‌طور قابل توجهی تغییر داده است. بسیاری از دارندگان بلندمدت با سکه‌های بالاتر از 50 هزار دلار کاملاً غیرمنطقی به نظر می‌رسند.

در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران در انتظار تسلیم کامل بازار هستند که با توجه به حجم سکه هایی که با ضرر نگهداری می شوند و ساختار ضعیف قیمت، ممکن است نزدیک باشد. با این حال، به نظر می رسد که بخش عظیمی از بازار از قبل تسلیم شده است.

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

چارت 6 ساعته BTC/USDT

در چارت همه ما کانال حرکت قیمت را با دامنه 40٪ از مرز به مرز می بینیم.
قیمت در حاشیه گیر کرده و سرنوشت ادامه روند حرکت قیمت برای ماه ها در حال تعیین شدن است.
ورودی لانگ 39400-39700 دلار
توقف – 38224 دلار
TP – 43974 دلار

تحلیل‌گر: P_S_trade

چارت 4 ساعته BTC/USDT

همان طور که ما می توانیم ببینیم…..
اگر نتوانیم کانال ها را در چند روز آینده جدا کنیم، اصلاح میان مدت قریب الوقوع خواهد بود.

تحلیل‌گر: tradinngv

آنالیز تکنیکالی بیت‌کوین

راهی سریع و آسان برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال

سنجه اندیکاتورهای تکنیکالی وضعیت تعادلی بین خریداران و فروشندگان بیت‌کوین را در بازه هفتگی نمایش می‌دهند. این معیار که در یک نگاه سریع در دسترس است، خلاصه‌ای از محبوب‌ترین اندیکاتور‌های تکنیکالی شامل میانگین متحرک‌ها، نوسانگرها (اسیلاتورها) در چارت BTC/USD نشان می‌دهد.

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره