پرش لینک ها

کریپتو 360 | گزارش هفتگی بازار رمزارزها | 1

هفته اول اسفند ماه 1400

فهرست مطالب

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها
بیشترین رشد و ریزش هفته
وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع
روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها
مهمترین رویدادها
مهمترین اخبار هفته گذشته
تحلیل داده‌های شبکه
تحلیل تکنیکالی بیت‌کوین
ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

بیشترین رشد و ریزش هفته

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع چه کمکی می‌کند؟
این شاخص ابزاری جهت کمک به سرمایه گذاران و معامله گران است تا بازار کریپتو را از دیدگاه احساسات و میزان ترس یا طمع بیش از حد، تجزیه و تحلیل کنند.

وقتی شاخص ترس و طمع نشان می دهد که فعالان بازار به شدت حریص هستند، احتمالا قیمت بیتکوین بسیار بالاتر از ارزش ذاتی آن است و می تواند زمان خوبی برای فروش باشد.

وقتی بازار بیش از حد نگران از ریزش است، شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که بیتکوین در آن زمان ارزان شده و می تواند یک فرصت خرید خوب باشد.

روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها

جریان نقدینگی سرمایه گذاری در رمزارزها

ابزارهای سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال در هفته گذشته با وجود کاهش قیمت‌ها و تاثیر منفی ناشی از تن‌شهای میان روسیه و اوکراین، مجموعا 109

میلیون دلار ورودی داشتند و پنجمین هفته‌ی مثبت از نظر خالص جریان نقدینگی را به ثبت رساندند.

بیتکوین با 89 میلیون دلار ورود سرمایه، بیشترین ورودی را از دسامبر 2021 تجربه کرد. این جریان ورودی در پنج هفت های گذشته در مجموع به 221 میلیون دلار رسیده است که 0.7 % از کل دارایی‌های تحت مدیریت ( AUM) را تشکیل می‌دهد.

آوالانچ، یکی دیگر از پلتفرم‌های قرارداد هوشمند و رقیب اتریوم، هفته گذشته شاهد ورود 25 میلیون دلاری بود. از آنجا که این رقم ناشی از معاملات انجام شده در تنها یک روز می‌باشد، خیلی زود است که بتوان در خصوص تغییر ذائقه به سمت آلتکوین‌ها قضاوت کرد. همچنین محصولات سرماه‌گذاری در حوزه بلاکچین نیز با 26 میلیون دلار ورود سرمایه در طیف گسترده‌ای از محصولات سرمایه‌گذاری مواجه شد.

مهمترین رویدادها

مهمترین اخبار هفته گذشته

✅ اینتل با راه‌اندازی شتاب‌دهنده بلاکچین، به حوزه رمزارزها وارد می‌شود
اینتل روز جمعه اعلام کرد که در سال جاری، شتاب دهنده بلاک چین و استخراج بیت کوین خود را عرضه خواهد کرد و هم‌اکنون نیز مشتریان شناخته‌شده‌ای برای این محصول در اختیار دارد.

✅باگ شبکه لایه دوم آپتیمیزم با گزارش یک هکر کلاه سفید برطرف شد
در تاریخ 2 فوریه، جی فریمن باگی مهم در فورک آپتیمیزم در نرم افزار کلاینت گث اتریوم را به توسعه دهندگان این راهکار لایه 2 گزارش داد و در ازای آن 2 میلیون دلار دریافت کرد.

✅وارن بافت 1 میلیارد دلار در بانک حامی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد
شرکت برکشایر هاتاوی به رهبری سرمایه‌گذار مطرح وارن بافت (Warren Buffett)، بخشی از سهام ویزا و مسترکارت خود را به فروش رساند و در نوبانک (Nubank)، بزرگترین بانک برزیلی فعال در حوزه فین‌تک که در بین سرمایه‌گذاران بیت کوین این کشور نیز محبوب است سرمایه‌گذاری کرد.

سرمایه‌گذاران در آستانه افزایش نرخ بهره به استراتژی‌های پوشش ریسک روی آورده‌اند
آخرین داده‌های پلتفرم تجزیه و تحلیل گلسنود نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بیت کوین در تلاشند تا با به کارگیری استراتژی‌های مربوط به پوشش ریسک، از خطرات ناشی از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مارس از خود محافظت کنند

✅ اوکراین لایحه قانونی شدن بیت کوین و رمزارزها را تصویب کرد.
اوکراین پنجمین کشوری است که طی هفته‌های اخیر، قوانین منسجمی برای بازار رمزارزها تصویب می‌کند. این موضوع، نشانه‌ای است که دولت‌های سراسر جهان متوجه شده‌اند که بیت کوین در صدد بقا و ادامه فعالیت خود است و به قانونگذاری آن می‌پردازند.

❎فدرال رزرو اعضای خود را از انجام معاملات رمزارزها منع کرد.
کمیته FOMC در بیانیه‌ای در روز جمعه قوانینی را برای اعضای ارشد فدرال رزرو اعلام کرد. به موجب این بیانیه، اعضای فدرال رزرو از انجام معاملات یا سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بازار سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نمایندگی‌های فروش اوراق قرضه، رمزارزها، واحدهای پولی خارجی و معاملات کالاها منع شده‌اند.

✅منچسترسیتی ورزشگاه خود را در فضای متاورس افتتاح می‌کند.
باشگاه انگلیسی منچسترسیتی در طی همکاری با شرکت سونی، قصد دارد برای اولین بار استادیوم اختصاصی خود به نام «اتحاد» را به فضای متاورس وارد کند. در این صورت طرفداران این باشگاه قادر خواهند بود به صورت زنده بازی‌های این تیم را در این ورزشگاه و البته به صورت واقعیت مجازی تماشا کنند.

تحلیل داده‌های درون شبکه

کاهش فعالیت آنچین

یکی از سیگنال‌های نزولی مارکت، کاهش فعالیت on-chain است.
این سیگنال با استفاده از معیار Active addresses(آدرس‌های فعال) و آدرس entities (نهادها) به دست می‌آید. همچنین از طریق معیارهایی که مربوط به تقاضا برای فضای بلاک هستند مانند، Transaction count (تعداد تراکنش‌ها) و کارمزد‌های On-chain که کاربران برای گنجانده شدن در بلاک بعدی پرداخت می کنند، مشخص می شود.

چارت روبرو با استفاده از شبکه بیتکوین در 5 سال اخیر، تعداد نهاد‌های فعال را نشان داده است.
در بازار‌های گاوی، افزایش تقاضای کاربران به خوبی مشخص می‌شود که معمولا در هر حرکت صعودی تعداد کاربران هم رشد میکند.
در بازارهای نزولی، فعالیت شبکه نسبتا کاهش پیدا میکند همچنین انگیزه سرمایه گذاران خرد هم کمتر می شود.

در این هفته میزان فعالیت on-chain در خط پایینی کانال بازار خرسی ضعیف شده که این هیچ نشانه‌ای از افزایش انگیزه و تقاضا برای بازار نشان نمی‌دهد.

خروج کاربران از شبکه

در یک ماه گذشته، حدود 219 هزار آدرس(0.54 درصد از کل تعداد آدرس ها) به طور کامل خالی شدند.باید توجه ویژه‌ای به این معیار داشت چون شاید به این معنی باشد که کاربران شروع به خروج از شبکه کرده‌اند.(مانند اتفاقی که در می 2021 افتاد.)

دلیلی که این حجم از کوین‌ها خرج شده‌اند میتواند این باشد که سرمایه گذاران، با هولد کوین های ضررآور، تحت فشار مالی و روانی قرار گرفته‌اند.

جمع بندی آنچین هفته

به طورکلی ، بیتکوین با فشارهای مخالف بسیاری رو به رو است. از جمله کاهش فعالیت on-chain (یعنی کاهش تقاضا) و حجم زیادی از موجودی که در هولد متضرر شده‌اند(احتمالا به فشـار فروش تبدیل شوند). هم اکنون حدود 4٫70 میلیون بیتکوین در ضـرر قراردارند که 54.5 درصد این مقدار مربوط به هولدر‌های کوتاه مدت است، که از لحاظ آماری احتمال فروش این کوین‌ها زیاد است.
به هرحال ، با اینکه قیمت به مدت سه ماه افت کرده، میزان موجودی بازار نسبت به دفعات قبلی بسیار امید بخش‌تر است. وضعیت فعلی شبیه به بازار خرسی است. اما به یاد داشته باشید؛ در بلند مدت، این خرس‌ها هستند که گاوها را به خیزش وا می‌دارند.

چارت روزانه BTC/USDT

انتظار رشد چشمگیر از بیت کوین ندارم.
در تایم فریم ماهانه و هفتگی اصلا وضعیت مناسبی برای بیت کوین متصور نیستم و احتمالا ماه مارس، ماه خوبی برای کریپتو نباشه؛ مگر اینکه در ماه فوریه ریزش شدید را تجربه کنیم (که باز هم بعید میدونم.)
در حالت کلی وضعیت بیت کوین نسبت به آلت کوین ها بهتره و احتمالا قیمت های پایینتر از قیمت های ژانویه 2022 رو هم تاچ کنن.

تحلیلگر: مصطفی جدیدی

چارت یک ساعتهBTC/USDT

بیت کوین در روند نزولی به حرکت خود ادامه می دهد. در همان زمان، قیمت حد پایین منطقه ارزش بزرگ را آزمایش کرد. این با یک بازگشت کوچک به دنبال داشت. اما همچنان بیت کوین بسیار ضعیف به نظر می رسد. بیایید سطح کلیدی را برجسته کنیم. یک شکست کاذب از سطح کلیدی می تواند فرصت فروش خوبی باشد.سناریوی دوم فشردن و شکستن سطح 36200 دلار است. این سناریو همچنین فرصت فروش خوبی خواهد بود.

تحلیلگر: Yuriy_Bishko

آنالیز تکنیکالی بیت‌کوین

راهی سریع و آسان برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال

سنجه اندیکاتورهای تکنیکالی وضعیت تعادلی بین خریداران و فروشندگان بیت‌کوین را در بازه هفتگی نمایش می‌دهند. این معیار که در یک نگاه سریع در دسترس است، خلاصه‌ای از محبوب‌ترین اندیکاتور‌های تکنیکالی شامل میانگین متحرک‌ها، نوسانگرها (اسیلاتورها) در چارت BTC/USD نشان می‌دهد.

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره