پرش لینک ها
کریپتو 360 | شماره هشتم

کریپتو 360 | گزارش هفتگی بازار رمزارزها | 8

شماره هشتم | هفته اول اردیبهشت ماه 1401

فهرست مطالب

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها
بیشترین رشد و ریزش هفته
وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع
روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها
مهمترین رویدادها
مهمترین اخبار هفته گذشته
تحلیل داده‌های شبکه
تحلیل تکنیکالی بیت‌کوین
ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

بیشترین رشد و ریزش هفته

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع چه کمکی می‌کند؟
این شاخص ابزاری جهت کمک به سرمایه گذاران و معامله گران است تا بازار کریپتو را از دیدگاه احساسات و میزان ترس یا طمع بیش از حد، تجزیه و تحلیل کنند.

وقتی شاخص ترس و طمع نشان می دهد که فعالان بازار به شدت حریص هستند، احتمالا قیمت بیتکوین بسیار بالاتر از ارزش ذاتی آن است و می تواند زمان خوبی برای فروش باشد.

وقتی بازار بیش از حد نگران از ریزش است، شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که بیتکوین در آن زمان ارزان شده و می تواند یک فرصت خرید خوب باشد.

بزرگترین دارندگان بیت کوین

• ابزارهای سرمایه گذاری دارایی دیجیتال شاهد خروج 7.2 میلیون دلار سرمایه در هفته ی گذشته بودند که باعث شد مجموع خروج سرمایه در سه هفته ی گذشته به 219 میلیون دلار برسد.
بر خلاف احساسات منفی در این مدت، خالص جریان نقدینگی در ابزارهای قابل معامله از ابتدای سال 2022 تا کنون، 389 + میلیون دلار بوده است.
• بیت کوین در هفته ی گذشته شاهد ورود اندک سرمایه به میزان 2.6 میلیون دلار بود. اگرچه میزان تغییرات ماهانه ی آن همچنان منفی و به میزان 178 میلیون دلار است. اتریوم نیز همچنان درگیر خروج سرمایه برای سومین هفته ی متوالی است که میزان آن در هفته ی گذشته 16.9 میلیون دلار و از ابتدای سال 169 ،2022 میلیون دلار بوده است.
• آلتکوین ها در هفته ی گذشته مورد توجه سرمایه گذاران بودند و آوالانچ، سولانا، ترا و آلگورند به ترتیب 0.7 ،0.8 ،1.8 ، و 0.2 میلیون دلار ورود سرمایه داشتند. همچنین باوجود تهدید افزایش نرخ بهره و تاثیر منفی آن بر بازار سهام در حوزه فناوری، سهم های مربوط به شرکت های بلاکچینی شاهد ورود 3 میلیون دلار سرمایه بوده است.

مهمترین رویدادها

مهمترین اخبار هفته گذشته

 اقتصاددان مطرح: واکنش فدرال رزرو به تورم، باعث افزایش قیمت رمزارزها می‌شود.

محمد العريان (Mohamed El-Erian)، مشاور ارشد اقتصادی شرکت آلیانیز معتقد است واکنش فدرال رزرو به تورم، باعث فزایش قیمت رمزارزهایی چون بیت کوین می‌شود.

استیبل کوین ترون تا چند روز دیگر عرضه می‌شود.

جاستین سان اظهار داشت بلاکچین ترون قصد دارد استیبل کوین الگوریتمی خود را با نام USDD در ۵ می (۱۵ اردیبهشت) راه‌اندازی کند.

آلمان، برترین کشور دوست‌دار کریپتو

بر اساس تحقیق انجام شده توسط یکی از پلتفرم‌های جمع‌آوری داده‌، در طول سه ماهه اول سال جاری میلادی، آلمان به عنوان کریپتو دوست‌ترین کشور جهان معرفی شده است.

اولین تراکنش آفلاین دوج کوین از طریق امواج رادیویی انجام شد.

توسعه‌دهندگان دوج کوین طی اقدامی در جهت ارائه دسترسی به مناطق دورافتاده، اولین تراکنش این رمزارز را از طریق امواج رادیویی و با استفاده از زیرساخت ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) انجام دادند. در این آزمایش سیگنال مربوط به این تراکنش مسافتی بیش از ۱۰۰ مایل (۱۶۰.۹۳ کیلومتر) را پیمود تا توسط گیرنده‌های استارلینک دریافت شود.

ایالت نیویورک در آستانه ممنوعیت استخراج رمزارز قرار دارد.

مجلس قانون‌گذاری ایالت نیویورک تاریخ رای‌گیری در مورد ممنوعیت فعالیت‌های مرتبط با استخراج رمزارز در این ایالت را اعلام کرد.

ایلان ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید.

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا تایید کرد که شبکه اجتماعی توییتر را می‌خرد.

پالیگان زنجیره‌های کاربردی سوپرنت را راه اندازی می‌کند.

پالیگان (Polygon)، راه حل مقیاس‌پذیری اتریوم، شبکه جدیدی را با نام سوپرنت (Supernet) راه‎‌اندازی کرده است که هدف آن کمک به پذیرش عمومی وب ۳ است. پالیگان همچنین ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی به توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند از این شبکه استفاده کنند اختصاص داده است.

یونی سواپ دسترسی برخی کیف پول‌ها به سایت را مسدود می‌کند.

یونی سواپ لبز (Uniswap Labs)، توسعه‌دهنده اصلی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ شروع به مسدود کردن آدرس‌های کیف پول‌های مشکوک به شرکت در فعالیت‌های غیرقانونی کرده است. با این روند، دسترسی کیف پول‌های مسدود شده به رابط کاربری این صرافی قطع می‌شود.

توییتر به تولیدکنندگان محتوا USDC پرداخت می‌کند.

توییتر قرار است به صورت آزمایشی پرداختی‌های خود به کاربران را از طریق استیبل کوین USDC و با استفاده از شبکه پالیگان انجام دهد.

استیبل کوین شبکه Near با نام USN راه‌اندازی شد.

بر اساس بیانیه شرکت Proximity Labs، بازوی دیفای شبکه بلاکچینی نیر (Near)، استیبل کوین غیرمتمرکز USN بالاخره در این شبکه راه‌اندازی شد. قرار است در آغاز و به عنوان مشوق، سود سالانه ۲۰٪ به سپرده‌گذاران در این پروتکل داده شود اما سود قطعی اعلام شده برابر ۱۰٪ سالانه خواهد بود.

رشد ۶۰۰۰٪ شت کوینی با نام (ایلان توییتر را می‌خرد)

فرد ناشناسی توکنی به اسم «ایلان توییتر را می‌خرد» (Elon Buys Twitter) و با نماد EBT را در بازار عرضه کرد. نکته جالب در مورد این قضیه، ساخته شدن این توکن در زمانی است که ایلان ماسک هنوز توییتر را خریداری نکرده بود. توکن EBT طی ۲۴ ساعت با افزایش قیمت بیش از ۶,۰۰۰٪ مواجه شده است.

داده‌های آنچین از کاهش بیشتر قیمت اتریوم خبر می‌دهند.

داده‌های آنچین نشان می‌دهند که میزان استفاده کاربران از شبکه اتریوم و برنامه‌های غیرمتمرکز بر بستر آن، کاهش پیدا کرده است. از طرف دیگر مطابق داده‌های بازارهای مشتقه اتریوم، تمایل معامله‌گران به انجام معاملات لوریج‌دار و بلند مدت کاهش یافته است. این شرایط می‌تواند زمینه را برای اصلاح بیشتر قیمت ETH مهیا کند.

رییس سازمان بورس: صندوق رمزارزها در بازار بورس با در نظر گرفتن ضوابط فقهی راه‌اندازی می‌شود.

با توجه به صحبت‌های انجام‌شده در دولت، اکنون مقررات و قانونی برای رمزارزها و نیز رمز دارایی‌ها در حال تدوین است که در این قانون وظایفی برای سازمان بورس در نظر گرفته شده است. البته این قانون تاکنون نهایی نشده و باید به جمع‌بندی‌های لازم برسد.

هشدار: به توصیه سلبریتی‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری نکنید.

اخیرا یکی از بازیگران معروف در شبکه اجتماعی خود فردی را تبلیغ کرده است که پروژه‌های کلاهبرداری را ترویج می‌کند. استفاده از شهرت بازیگران، هنرمندان و سلبریتی‌ها در عرصه تبلیغات موضوع جدیدی نیست

تحلیل داده‌های درون شبکه

وضعیت کلی:

این هفته پس از آنکه بیت کوین موفق به عبور از سطح 42،893 دلار نشد، با ریزشی نسبتا شدید مواجه و قیمت آن تا محدوده 38،729 دلار سقوط کرد.
اخباری مبنی بر ممنوعیت استخراج رمزارز‌های مبتنی بر گواه اثبات کار (POW) در قاره اروپا و ایالت نیویورک آمریکا منتشر شده است. این اخبار می‌تواند تاثیر مستقیمی بر ادامه فعالیت ماینرها در ایالات متحده آمریکا و اروپا داشته باشد. از این رو یکی از دلایل ریزش بیت کوین را می‌توان تاثیر این اخبار عنوان کرد.

کاهش حجم معاملات فیوچرز:

در سال 2017 بخش کوچکی از معاملات، مربوط به معاملات فیوچرز بود اما از پنج سال گذشته، معاملات فیوچرز بیت کوین رشد چشمگیری داشته اند و اکنون حجم معاملات فیوچرز چندین برابر حجم معاملات اسپات را نشان می دهد.
با این وجود، کل حجم معاملات فیوچرز از ژانویه 2021 کاهش بزرگی داشته است. در نیمه اول سال 2021، حجم معاملات بین 70 تا 80 میلیارد دلار در روز بود. با این حال، در بازار فعلی، حجم معاملات فیوچرز بیش از 59 درصد کاهش یافته است، و در حال حاضر حدود 30.7 میلیارد دلار در روز است.

بازدهی معاملات فیوچرز به سطوحی به سختی بالای 3.0% کاهش یافته است که به سختی نسبت به بازدهی اوراق قرضه خزانه 10 ساله ایالات متحده (2.9%) برتری دارد و به طور قابل توجهی کمتر از تورم اخیر CPI ایالات متحده 8.5% است. این احتمال وجود دارد که کاهش حجم معاملات نشانه‌ای از خروج سرمایه از مشتقات بیت‌کوین به سمت فرصت هایی با بازدهی بالاتر و ریسک کمتر روانه شده باشند.

جمع بندی آنچین هفته

بازارهای مشتقات بیت کوین در سال های اخیر به بلوغ قابل توجهی رسیده اند و ساختار زیربنایی آنها همچنان در حال تکامل است.
در طول یکسال گذشته، شاهد کاهش حجم معاملات، کاهش نوسانات و بازده نقدی بوده‌ایم که به پایین‌ترین حد تاریخی رسیده است و به نظر می‌رسد بخشی از سرمایه ها برای دریافت بازدهی بیشتر از فضای خارج شده باشد. این امر با تورم 8.5 درصد به طور فزاینده ای محتمل می شود.
تراکنش‌های بزرگ‌تر از 10 میلیون دلار از اواخر سال 2020 حدود 40 درصد از میزان تراکنش هارو شکل میداد اما به نظر می‌رسد ورودی ها و خروجی‌های مبادله‌ای سفته‌بازی، که اغلب با بازارهای صعودی همراه است، در حال کاهش است.

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

چارت روزانه BTC/USDT

همانطور که قبلاً گفتیم منطقه نارنجی در اینجا آخرین است و یکی از اصلی‌ترین پشتیبان‌ها برای بیت‌کوین است و هر گونه شکست به سمت نزول در حال حاضر نشانه ضعف است و ممکن است باعث ایجاد افت شدیدی شود.

حمایت ها و مقاومت های اصلی + اهداف نیز در نمودار ذکر شده است.

تحلیل‌گر: MMBTtrader

چارت 4 ساعته BTC/USDT

قیمت از یک کانال صعودی پیروی می کند و خطوط روند پایین تر کانال به عنوان پشتیبان قوی برای قیمت عمل می کنند، به دلیل حرکت نزولی قوی دیروز، قیمت نزدیک به منطقه حمایت بحرانی است، تا زمانی که قیمت در کانال صعودی و بالای ساختار حمایتی باشد، سوگیری خواهد بود. صعودی باشید، قبلاً خطوط روند پایین تر کانال دو بار باعث حرکت صعودی قوی شده بود، اگر قیمت بالاتر از حمایت باقی بماند، می‌توانیم همان انتظار را داشته باشیم.
در صورت شکستن قیمت به زیر صعودی. کانال و ساختار پشتیبانی، سپس سوگیری از صعودی به نزولی تبدیل می شود.

تحلیل‌گر: Stargazer_fx

آنالیز تکنیکالی بیت‌کوین

راهی سریع و آسان برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال

سنجه اندیکاتورهای تکنیکالی وضعیت تعادلی بین خریداران و فروشندگان بیت‌کوین را در بازه هفتگی نمایش می‌دهند. این معیار که در یک نگاه سریع در دسترس است، خلاصه‌ای از محبوب‌ترین اندیکاتور‌های تکنیکالی شامل میانگین متحرک‌ها، نوسانگرها (اسیلاتورها) در چارت BTC/USD نشان می‌دهد.

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره