پرش لینک ها
کریپتو 360 | شماره ششم

کریپتو 360 | گزارش هفتگی بازار رمزارزها | 6

شماره ششم | هفته سوم فروردین ماه 1401

فهرست مطالب

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها
بیشترین رشد و ریزش هفته
وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع
روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها
مهمترین رویدادها
مهمترین اخبار هفته گذشته
تحلیل داده‌های شبکه
تحلیل تکنیکالی بیت‌کوین
ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

بیشترین رشد و ریزش هفته

بیشترین رشد و ریزش هفته

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع چه کمکی می‌کند؟
این شاخص ابزاری جهت کمک به سرمایه گذاران و معامله گران است تا بازار کریپتو را از دیدگاه احساسات و میزان ترس یا طمع بیش از حد، تجزیه و تحلیل کنند.

وقتی شاخص ترس و طمع نشان می دهد که فعالان بازار به شدت حریص هستند، احتمالا قیمت بیتکوین بسیار بالاتر از ارزش ذاتی آن است و می تواند زمان خوبی برای فروش باشد.

وقتی بازار بیش از حد نگران از ریزش است، شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که بیتکوین در آن زمان ارزان شده و می تواند یک فرصت خرید خوب باشد.

روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها

• ابزارهای سرمایه گذاری دارایی دیجیتال شاهد خروج 134 میلیون دلار سرمایه در هفته ی گذشته بودند که دومین جریان خروجی بزرگ در سال میلادی جاری به حساب می‌آید. این خروج سرمایه هم در اروپا (با سهم 39 %) هم در قاره آمریکا (با سهم 61 %) اتفاق افتاد. حجم معاملات نیز با رقم 2.5 میلیارد دلار در هفته ی گذشته، در مقایسه با میانگین 2.9 میلیارد دلار حجم معاملات هفتگی در سال میلادی جاری، کمتر بود.

• بیت‌کوین در هفته ی گذشته با خروج سرمایه به میزان 132 میلیون دلار، بیشترین سهم را در جریان منفی نقدینگی ایفا کرد. از طرف دیگر، ابزارهای سمت فروش (Short) برای بیت کوین، به میزان 2 میلیون دلار ورود سرمایه داشتند که یک رکود محسوب می‌شود. اتریوم نیز در هفته‌ی گذشته شاهد خروج سرمایه به میزان 15.3 میلیون دلار بود
• سایر آلتکوینها در مقابل بیت کوین و اتریوم، شاهد جریان مثبت نقدینگی به میزان 6 میلیون دلار در مجموع بودند که سولانا و کاردانو به ترتیب با 3.7 و 1 میلیون دلار ورود سرمایه، مهم ترین آنها بودند.

جریان نقدینگی نهادهای سرمایه‌گذاری (میلیون دلار)

مهمترین رویدادها

مهمترین اخبار هفته گذشته

کارمزد انتقال بیت کوین به کمترین مقدار ۱۰ سال گذشته رسید!

کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین، مطابق داده‌های شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، به کمترین سطح خود (بر حسب BTC) در دهه‌ اخیر رسیده است. اکنون انتقال بیت کوین بین کیف‌پول و صرافی‌ها بسیار کم‌هزینه است.

بازار اپن‌سی پشتیبانی از NFTهای شبکه سولانا را آغاز کرد

کاربران اپن‌سی اکنون می‌توانند شبکه سولانا را به عنوان یکی از شبکه‌های پشتیبانی‌شده توسط این بازار معاملاتی انتخاب کنند.

اولین رویداد بین‌المللی ایران در حوزه اقتصاد دیجیتال، متاورس و بلاکچین با نام «متاراد» برگزار می‌شود

روابط عمومی مرکز کار ایران اعلام کرد اولین و بزرگترین رویداد بین‌المللی کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال، متاورس و بلاکچین با عنوان «متاراد» در خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

سایت‌های خرید و فروش رمزارز، بدون دریافت «ای نماد» درگاه پرداخت می‌گیرند

معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعلام کرد کسب‌وکار‌های فعال در حوزه‌های مالی جدید از جمله رمزارزها، می‌توانند در صورت تایید بانک مرکزی (شاپرک) بدون دریافت ای نماد، درگاه پرداخت دریافت کنند.

همکاری تسلا، بلاک استریم و بلاک برای استخراج بیت کوین با انرژی خورشیدی

لاک استریم، یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌های تکنولوژیک مرتبط با بیت‌کوین، در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۲ اعلام کرد که پروژه ساخت تاسیسات استخراج بیت کوین با تکیه کامل بر انرژی خورشیدی را با همکاری شرکت‌های بلاک و تسلا آغاز کرده است.

۲ کیف پول زمان ساتوشی بعد از ۱۲ سال فعال شدند

۲ آدرس کیف پول بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ و در آغاز پیدایش BTC موجودی خود را دریافت کرده بودند، بعد از حدود ۱۲ سال موجودی خود را انتقال دادند.

معاون وزیر ارتباطات: پرداخت با رمزارزها خط قرمز قوانین کشور است

رضا باقری اصل معاون وزیر ارتباطات و دبیر اجرایی فناوری اطلاعات اعلام کرد که کمیته‌ای از وزارت اقتصاد مسئولیت قاعده‌مند شدن نگهداری و تبادل رمزارزها در کشور را بر عهده گرفته‌اند که در نهایت باید به تصویب کارگروه اقتصاد دیجیتال برسد. او همچنین پرداخت با رمز ارزهای خارجی را خط قرمز قوانین پولی و بانکی کشور دانست.

مدیرعامل توییتر: ایلان ماسک نپذیرفت عضو هیئت مدیره توییتر شود

چند روز قبل بعد از اعلام خبر خرید بخش بزرگی از سهام توییتر توسط ایلان ماسک، پاراگ آگراوال (Parag Agrawal)، مدیرعامل این شبکه اجتماعی از پیوستن وی به هیئت مدیره توییتر خبر داد. با این حال، به نظر می‌رسد مدیرعامل تسلا تصمیم گرفته است به هیئت مدیره توییتر نپیوندد.

متا یک ارز مجازی را برای اینستاگرام و فیسبوک عرضه می‌کند

شرکت متا در آستانه عرضه آزمایشی یک کوین مجازی با نام Zuck Bucks در پلتفرم بازی واقعیت مجازی خود با نام هورایزن ورلدز (Horizon Worlds) به منظور راه‌اندازی یک چرخه اقتصادی در این پلتفرم است. در صورت موفقیت آمیز بودن این عرضه، زاک باکس در پلتفرم‌های مطرح اینستاگرام و فیسبوک نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خروج سرمایه از صندوق‌های رمزارز به بالاترین میزان خود در ۲۰۲۲ رسید

در هفته منتهی به ۸ آوریل (۲۱ فروردین)، صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارز، شاهد بیشترین میزان خروج سرمایه از آغاز سال ۲۰۲۲ بودند.

تورم در آمریکا رکورد زد؛ نرخ تورم ماه مارس ۸.۵٪ اعلام شد

نرخ تورم ایالات متحده در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰)، برابر با ۸.۵٪ اعلام شد. نرخ تورم اعلام شده که متعلق به ۱۲ ماه منتهی به مارس است، از مقدار پیش‌بینی‌شده توسط اکثر تحلیلگران بیشتر بوده است. این نرخ تورم نسبت تورم ماه فوریه که ۷.۹٪ اعلام شده بود افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

تحلیل داده‌های درون شبکه

وضعیت کلی:

در هفته ای که گذشت، قیمت بیت کوین با کاهش همراه بود و از قیمت 47,102 دلار به پایین ترین سطح 42,183 دلار رسید.یکی از دلایل این کاهش قیمت، تلاش بیت کوین برای ایجاد یه حرکت صعودی قوی بود که با پولبک همراه شد.

جمع بندی آنچین هفته

کارمزدهای کل تراکنش بیت کوین در حال حاضر به پایین ترین حد خود رسیده است، که نتیجه تلاقی عواملی از جمله پذیرش SegWit، دسته بندی تراکنش ها، و عدم تقاضای ذکر شده برای فضای بلوک بیت کوین است.
بازار بیت کوین این هفته پس از خروج از محدوده تثبیت چند ماهه با کاهش قیمت همراه بود. قیمت‌ها تاکنون برای یافتن حرکت صعودی پایدار تلاش کرده‌اند.
در برخی از مقیاس های آنچین مانند تعداد تراکنش‌ها و کاربران فعال، بازیابی نسبتاً ضعیف بوده است و همچنان نشان می‌دهد که بیت‌کوین یک بازار تحت سلطه هولدرهاست. با این حال، سودآوری شبکه بهبود یافته است که نشان می دهد از ژانویه مجددا هولد قابل توجهی صورت گرفته استو سودآوری کل شبکه در مقایسه با دوره‌های خرسی قبلی در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد.
ارزیابی سودآوری شبکه بیت‌کوین ابزار مفیدی برای ارزیابی ریسک‌های احتمالی سمت فروش، و سنجش اینکه آیا بازار مناسب هولد است یا خیر میباشد.

چارت روزانه BTC/USDT

انتظار می رفت که قیمت به انتهای کانال برسد و سپس یک جهش داشته باشد اما با ورود پول و اخبار مثبت از روسیه، بازار جهشی صعودی داشت اما باز هم نتوانست سطح مهم 48 هزار دلاری را بشکند و پس از رسیدن به سقف کانال صعودی، دستخوش اصلاح شدیدی شد.
انتظار می رود سطح 40 یا 38 k حفظ شود و دوباره به بالا پرش کنیم.تمام حمایت ها و مقاومت ها در نمودار مشخص شده اند. همانطور که می بینیم قیمت در محدوده مهمی قرار دارد
اهداف بعدی: 42500 / 44500 / 47000

تحلیل‌گر: سعید محبوب

چارت 4 ساعته BTC/USDT

همانطور که اکنون می بینیم خط روند نتوانست قیمت را نگه دارد و پایین آمد.من هنوز فکر می کنم که btc به کاهش ادامه خواهد داد. قیمت رسیدن برای هدف اول در 40000 دلار بسیار خوب است اما ما حداقل یک هدف دیگر در 37000 دلار داریم. اکنون Btc از 39000 به 40000 عقب نشینی کوچک می کند
اما من فکر می کنم گزینه ممکنی وجود دارد که قیمت بتواند کمی بالاتر به سطح 41000 دلار برسد و از 41000 btc می تواند به 37000 دلار کاهش یابد. من فکر نمی کنم که btc از اولین بار این سطح را بشکند، بنابراین حداقل شاهد عقب نشینی از 37k خواهیم بود.
اما اگر قیمت 37 هزار کاهش پیدا کند، می توانیم 33-34 هزار دلار را به عنوان پشتیبانی ببینیم.

تحلیل‌گر: AtlasTrades

آنالیز تکنیکالی بیت‌کوین

راهی سریع و آسان برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال

سنجه اندیکاتورهای تکنیکالی وضعیت تعادلی بین خریداران و فروشندگان بیت‌کوین را در بازه هفتگی نمایش می‌دهند. این معیار که در یک نگاه سریع در دسترس است، خلاصه‌ای از محبوب‌ترین اندیکاتور‌های تکنیکالی شامل میانگین متحرک‌ها، نوسانگرها (اسیلاتورها) در چارت BTC/USD نشان می‌دهد.

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره