پرش لینک ها

آیا صرافی کوینکس برای ایرانیان امن است؟

با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری دلاری و محبوبیت بازار ارز دیجیتال، یکی از قدم‌های مهم برای این امر انتخاب صرافی معتبر برای انجام معاملات است. در انتخاب یک صرافی معیارهایی مثل امنیت، اعتبار، ابزارهای معاملاتی و کاربری ساده پلتفرم اهمیت دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم ابعاد مختلف فعالیت در صرافی کوینکس را برای ایرانیان بررسی کنیم. پس اگر برای شروع معاملات خود در انتخاب این صرافی مردد هستید با ما همراه باشید تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

معرفی صرافی کوینکس

طبق آمار سایت کوین مارکت کپ در بازار ارز دیجیتال 242 صرافی وجود دارد و صرافی کوینکس در این بین رتبه 43 را دارد. این صرافی از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرد. این صرافی توسط یانک هایپو تاسیس شد، آقای هایپو پس از موفقیت چشمگیر در ایجاد استخر استخراج Viabtc و ارائه خدمات شایسته به کاربران، تصمیم به ایجاد صرافی ارز دیجیتال کوینکس گرفت تا با ارائه خدمات نوین بتواند رضایت کاربرانش را مهیا کند. ولی نکته‌ای که درباره این صرافی کاربران را نگران می‌کند محل دفتر آن است که به صورت رسمی اعلام نشده؛ این در حالی است که بعضی افراد مقر این صرافی را روسیه، برخی دیگر انگلیس و تعدادی استونی حدس زده‌اند. صرافی کوینکس هدف خود از فعالیت در بازار ارز دیجیتال را تبدیل‌شدن به زیرساخت دنیای بلاک‌‌چین اعلام کرده است. این صرافی حدود 3 میلیون کاربر دارد و از 16 زبان دنیا پشتیبانی می‌کند.

بررسی اعتبار صرافی کوینکس

با توجه به اینکه به تازگی صرافی FTX ورشکست شد بررسی اعتبار صرافی‌ها و همچنین بررسی احتمال ورشکستی یا سواستفاده از دارایی کاربران اهمیت زیادی دارد. اندازه صرافی کوینکس حدود 17 میلیون دلار است و همانطور که اشاره کردیم این صرافی رتبه 43 در بین صرافی‌های دنیا را دارد که رتبه چندان مطلوبی نیست و می‌توان در صرافی که رتبه بالاتر و اعتبار جهانی بیشتری دارد، فعالیت کرد. با توجه به تحریم‌های بانکی ایران و احتمال بلوکه‌شدن پول که همیشه وجود دارد؛ بهتر است در صرافی معتبر که رتبه جهانی بالایی داشته باشد فعالیت کنید زیرا احتمال اینکه صرافی اعتبار جهانی خود را زیر سوال ببرد و بدون اخطار قبلی، دسترسی شما به پولتان را بگیرد، وجود ندارد.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم بعضی‌ها محل فعالیت صرافی کوینکس را کشور استونی معرفی کردند. گفتنی است در این کشور قوانین ضد پولشویی سهل‌تر گرفته می‌شود و کسب‌وکارها شفافیت لازم را ندارند. برای صرافی کوینکس که عملکرد و محل کار آن مشخص نیست، استونی کشور مناسبی برای فعالیت است!

آیا صرافی کوینکس برای کاربران ایرانی امن است؟

پس از تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی بایننس، بعضی ایرانیان به‌دلیل پشتیبانی صرافی کوینکس از زبان فارسی و احراز هویت ایرانی به سمت این صرافی آمدند. فعالیت در صرافی کوینکس برای ایرانیان امکان‌پذیر است. البته فعالیت در این صرافی در صورتی که روزانه بیشتر از هزار دلار برداشت نکنید نیاز به احراز هویت ندارد.

علاوه ‌بر اعتبار صرافی کوینکس که بالاتر آن را بررسی کردیم، در قسمت اطلاعات سرویس‌دهی این صرافی اشاره‌ مستقیمی به فعالیت کاربران کشورهای تحت تحریم نشده است اما در قسمتی از آن گفته است که اگر شما ساکن کشوری باشید که فعالیت در کوینکس مغایر با قوانین کشورتان باشد و همچنین اگر مقامات دولتی فعالیت شما را غیرقانونی اعلام کنند، کوینکس حق دارد بر اساس قوانین خود، حساب شما را ببندد یا دسترسی شما را محدود کند. و این مسئله‌ای است که می‎‌تواند برای کاربران ایرانی دردسر ساز شود.

نکته پایانی

در این مقاله سعی کردیم اعتبار صرافی کوینکس برای فعالیت ایرانیان را بررسی کنیم. درباره محل استقرار این صرافی صحبت کردیم که حدسیات متفاوتی درباره آن وجود دارد و این یک پرچم قرمز در انتخاب این صرافی برای تریدرهای ماهر است. و همچنین درباره دیگر معیارهای امنیت این صرافی برای ایرانی‌ها مثل قوانینش درباره کشورهایی که فعالیت در بازار ارز دیجیتال را به رسمیت نمی‌شمارند بحث کردیم و دانستیم امکان بلوکه‌شدن پول ایرانی‌ها وجود دارد.

شما برای انجام معاملات خود در بازار ارز دیجیتال می‌توانید صرافی کوکوین که چهارمین صرافی برتر دنیا است را انتخاب کنید و با خیالی راحت ار اعتبار بستر معاملاتی خود به فعالیت در بازار ارز دیجیتال بپردازید. در مقاله «آموزش کامل صرافی کوکوین» به بررسی کامل این صرافی پرداختیم.

سوالات متداول

صرافی کوینس معتبر است؟

محل فعالیت صرافی کوینکس مشخص نیست و مشخصات اولیه آن شفافیت لازم را ندارد. این صرافی رتبه 43 در بین صرافی‌های دنیا را دارد که چندان مطلوب نیست. با توجه به تحریم‌های بانکی ایران و احتمال بلوکه‌شدن سرمایه، بهتر است در صرافی معتبری که رتبه بالاتری داشته باشد فعالیت کنید.

کوینکس صرافی مطمئنی برای ایرانی‌ها است؟

بعضی ایرانیان به‌دلیل پشتیبانی صرافی کوینکس از زبان فارسی و احراز هویت ایرانی به سمت این صرافی آمدند.

علاوه ‌بر ضعف اعتبار صرافی کوینکس که بالاتر بررسی کردیم، در قسمت اطلاعات سرویس‌دهی آن اشاره‌ مستقیم به فعالیت کاربران کشورهای تحت تحریم نشده است و حتی گفته شده که کوینکس حق دارد بر اساس قوانین، حساب شما را ببندد و این می‎‌تواند برای کاربران ایرانی دردسر ساز شود.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره