پرش لینک ها
کریپتو 360 | شماره پنجم

کریپتو 360 | گزارش هفتگی بازار رمزارزها | 5

شماره پنجم | هفته دوم فروردین ماه 1401

فهرست مطالب

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها
بیشترین رشد و ریزش هفته
وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع
روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها
مهمترین رویدادها
مهمترین اخبار هفته گذشته
تحلیل داده‌های شبکه
تحلیل تکنیکالی بیت‌کوین
ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

بیشترین رشد و ریزش هفته

بیشترین رشد و ریزش هفته

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع چه کمکی می‌کند؟
این شاخص ابزاری جهت کمک به سرمایه گذاران و معامله گران است تا بازار کریپتو را از دیدگاه احساسات و میزان ترس یا طمع بیش از حد، تجزیه و تحلیل کنند.

وقتی شاخص ترس و طمع نشان می دهد که فعالان بازار به شدت حریص هستند، احتمالا قیمت بیتکوین بسیار بالاتر از ارزش ذاتی آن است و می تواند زمان خوبی برای فروش باشد.

وقتی بازار بیش از حد نگران از ریزش است، شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که بیتکوین در آن زمان ارزان شده و می تواند یک فرصت خرید خوب باشد.

روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها

جریان نقدینگی سرمایه گذاری در رمزارزها (هفتگی)

• ابزارهای سرمایه گذاری دارایی دیجیتال شاهد ورود 180 میلیون دلار سرمایه در هفته‌ای گذشته بودند.
• خالص جریان ورود سرمایه به این ابزارها از ابتدای سال 2022 تاکنون، 501 میلیون دلار بوده و کل دارایی تحت مدیریت در این ابزارها به 61 میلیارد دلار رسیده است که بیشترین میزان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون است.
• 99 % از خالص جریان ورودی در هفته‌ی گذشته مربوط به اروپا بوده و تنها 1.7 میلیون دلار از مجموع جریان ورودی، متعلق به قاره‌ی آمریکا می‌باشد که نشان از غلبه‌ی احساس ترس و طمع در این منطقه دارد.

بیتکوین در هفته ی گذشته شاهد ورود 144 میلیون دلار ورود سرمایه بود و خالص ورود سرمایه به این رمز ارز از ابتدای سال تاکنون به 350 میلیون دلار رسیده است. این عدد در مقایسه با جریان ورودی در سه ماه هی اول سال 2021 که برابر با 3 میلیارد دلار بود همچنان فاصله ی زیادی دارد.
• اتریوم، سولانا و کاردانو نیز به ترتیب در هفته‌ی گذشته شاهد ورود سرمایه به میزان 23 ، 8.2 و 1.8 میلیون دلار بودند.

جریان نقدینگی نهادهای سرمایه‌گذاری (میلیون دلار)

مهمترین رویدادها

مهمترین رویدادها

مهمترین اخبار هفته گذشته

خالق اندیکاتور بولینگر باندز: ۴۵هزار دلار کلید جهش بیت کوین است.

جان بولینگر (John Bollinger)، خالق اندیکاتور بولینگر باندز و یکی از مشهورترین تحلیلگران بازارهای مالی، گفته است که بیت کوین و اتریوم در نزدیکی نقاط عطف قیمتی خود قرار گرفته‌اند و می‌توانند از این فرصت برای تغییر روند کلی بازار خود استفاده کنند.

ماینرهایی که با وزارت نیرو یا نفت قرارداد داشته باشند، می‌توانند جواز تأسیس بگیرند.

به‌گفته نماینده بخش خصوصی استان خراسان، در یکی از بخش‌نامه‌های جدید وزارت صمت گفته شده است آن دسته از مزارع استخراج ارز دیجیتال که برای تأمین برق یا گاز موردنیاز خود با وزارت نیرو یا نفت قرارداد دارند، می‌توانند پروانه بهره‌برداری دریافت کرده یا جواز تأسیس خود را تمدید کنند.

بزرگترین هک تاریخ رمزارزها؛ ۶۲۵ میلیون دلار از شبکه رونین به سرقت رفت.

رونین (Ronin) که زنجیره جانبی برای بازی مبتنی بر NFT اکسی اینفینیتی محسوب می‌شود، مورد حمله قرار گرفته و ۶۲۵ میلیون دلار اتریوم و USDC از پل متصل‌کننده رونین و شبکه اصلی اتریوم سرقت شده است.

متاورس شیبا بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ قطعه زمین را برای فروش عرضه می‌کند.

توسعه‌دهندگان رمزارز محبوب شیبا اینو جزییاتی درباره پروژه واقعیت مجازی خود به اسم SHIB: The Metaverse را اعلام کردند. در بلاگ این شبکه آمده است ۱۰۰,۵۹۵ قطعه زمین وجود دارد که بعضی از آنها به صورت خصوصی باقی خواهند ماند.

آمریکا بازار رمزارزهای روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا بازار رمزارزهای روسیه” بزرگ ترین بازار سیاه سایبری این کشور ” خواند و مدعى شد در آن مجرمان سایبری مشغول فروش ابزارهای هک هستند و میلیون‌ها دلار پرداخت از طریق باج‌افزارها وجود دارد.تحریم های اعمال شده شامل شبکه هایدرا و صرافی رمز ارز گارانتکس که هردو در روسیه فعال‌هستند، است.

تحلیل داده‌های درون شبکه

نقطه عطفی برای  بیت کوین:

این هفته مجموع عرضه بیت کوین به 19 میلیون سکه استخراج شده رسید و کمتر از 9.52 درصد از عرضه نهایی 21 میلیون بیت کوین برای 118 سال آینده باقی مانده است.

انباشت بی سابقه در این هفته:

*  صرافی ها همچنان شاهد خروج قابل توجهی از دارایی هاشون هستند و موجودی صرافی ها به پایین ترین حد چند ساله رسیده است. بیش از 96 هزار بیت کوین در ماه از صرافی ها خارج می شود، که نشان میدهد انباشت قوی بی سابقه در حال وقوع است.

*  انباشتگی بیت کوین توسط میگوها (افرادی با دارایی کمتر از یک بیت کوین) و نهنگ ها (افرادی با دارایی بیشتر از هزار بیت کوین) انجام می شود که هر دو در هفته های اخیر به میزان قابل توجهی دارایی خود اضافه کرده اند.

در طول ماه مارس، بیش از 96 هزار بیت کوین از صرافی‌هایی که ما پیگیری می‌کنیم خارج شد و به سطوحی رسید که آخرین بار در آگوست 2018 مشاهده شده بود.

صرافی های Coinbase، Binance، Gemini، Kraken، Bittrex و Bitstamp علیرغم اینکه شاهد افزایش موجودی خالص طی 12 تا 24 ماه گذشته بوده اند اخیرا شاهد خروجی دارایی قابل توجهی بوده اند، به طور مثال بایننس که در سال 2021 موجودی خود را افزایش داده بود، در 2 هفته گذشته بیش از 20.8 هزار بیت کوین خروجی داشته است.

جمع بندی آنچین هفته

بازار بیت کوین چندین هفته شاهد انباشت بی سابقه بوده است. میگو ها و نهنگ ها بیشترین انباشت کننده‌های اخیر هستند.

خریداران بزرگی مانند LFG و MacroStrategy  مجددا به سمت بیت کوین روی آورده اند و و خرید جدید انجام دادند.

علیرغم انبوهی از اتفاقات بد مثل درگیری در اوکراین، افزایش و کمبود قیمت کالاها، و سخت شدن شرایط پولی آنچه بیش از همه چشمگیر است، افزایش کلی تقاضای بیت کوین در محصولات ETF موجود در کانادا است،

به طور کلی، به نظر می رسد که بازار با خوش بینی تا حدودی به بیت کوین و نقش آن در اقتصاد آینده نگاه می کند. این موضوع به وضوح در روند خروجی از صرافی ها  به سمت کیف پول ها منعکس می شود، روندی که بلافاصله پس از بحران نقدینگی مارس 2020 شروع شد.

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

چارت روزانه BTC/USDT

از منظر تکنیکال دیدگاه صعودی در تایم فریم هفتگی دارم. همچنین یه سری آلت کوین ها وضعیت بسیار مناسبی دارن و میشه دو سه هفته ی آتی روشون سوار شد
همچنین اگه نگاهی به آنچین بندازیم، بلندمدتی های آسیایی مشغول خرید هستن و این موضوع میتونه حمایت خوبی ایجاد کنه
اما در مورد اخبار و فاندامنتال، باید محتاط باشیم. این روزها اخبار فدرال رزرو میتونه تاثیرات زیادی روی مارکت بذاره. به عنوان مثال چهارشنبه 6 آوریل صورت جلسه فدرال رزرو رو مد نظر داشته باشید.

تحلیل‌گر: مصطفی جدیدی

چارت 4 ساعته BTC/USDT

بیت کوین چند روز دارد که متوقف شده ولی در نهایت قیمت شکل اول را به خود می گیرد.
ما می توانیم یک الگوی ادامه صعودی را ببینیم.

این سیگنالی است مبنی بر اینکه خریداران ممکن است همچنان قیمت را در هفته های آینده کنترل کنند.

شکست قیمت در زیر الگوی مثلث را باطل می کند و در را برای سناریوی دیگر باز می کند

تحلیل‌گر: KlejdiCuni

آنالیز تکنیکالی بیت‌کوین

راهی سریع و آسان برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال

سنجه اندیکاتورهای تکنیکالی وضعیت تعادلی بین خریداران و فروشندگان بیت‌کوین را در بازه هفتگی نمایش می‌دهند. این معیار که در یک نگاه سریع در دسترس است، خلاصه‌ای از محبوب‌ترین اندیکاتور‌های تکنیکالی شامل میانگین متحرک‌ها، نوسانگرها (اسیلاتورها) در چارت BTC/USD نشان می‌دهد.

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره