پرش لینک ها

کریپتو 360 | گزارش هفتگی بازار رمزارزها | 2

شماره دوم | هفته دوم اسفند ماه 1400

فهرست مطالب

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها
بیشترین رشد و ریزش هفته
وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع
روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها
مهمترین رویدادها
مهمترین اخبار هفته گذشته
تحلیل داده‌های شبکه
تحلیل تکنیکالی بیت‌کوین
ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

بازدهی معامله‌گران برتر دارایا

بیشترین رشد و ریزش هفته

بیشترین رشد و ریزش هفته

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

وضعیت هفتگی شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع چه کمکی می‌کند؟
این شاخص ابزاری جهت کمک به سرمایه گذاران و معامله گران است تا بازار کریپتو را از دیدگاه احساسات و میزان ترس یا طمع بیش از حد، تجزیه و تحلیل کنند.

وقتی شاخص ترس و طمع نشان می دهد که فعالان بازار به شدت حریص هستند، احتمالا قیمت بیتکوین بسیار بالاتر از ارزش ذاتی آن است و می تواند زمان خوبی برای فروش باشد.

وقتی بازار بیش از حد نگران از ریزش است، شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که بیتکوین در آن زمان ارزان شده و می تواند یک فرصت خرید خوب باشد.

روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها

جریان نقدینگی سرمایه گذاری در رمزارزها

ابزارهای سرمایه گذاری دارایی دیجیتال در هفته گذشته شاهد ورود سرمایه به میزان 36 میلیون دلار بودند که کاهش آن نسبت به هفته پیشین نشان دهنده ی احساسات منفی بازار در خصوص درگیری های شرق اروپا می باشد. اگرچه این جریان شامل 95 میلیون دلار ورودی در قاره آمریکا (به ویژه کانادا و برزیل) و 59 میلیون دلار خروجی در محصولات سرمایه گذاری اروپایی بوده است. جالب است که حجم مبادلات در صرافی های معامله بیتکوین که جفت ارز روبل/دلار را معامله میکنند 121 % رشد هفتگی داشته است.

جریان نقدینگی نهادهای سرمایه گذاری (میلیون دلار)

• بیتکوین با 17 میلیون دلار ورودی در هفته گذشته وارد پنجمین هفته ی متوالی از نظر ورود سرمایه شد. اتریوم نیز شاهد 4.2 میلیون دلار ورود سرمایه بوده است.

• تزوس تنها آلتکوینی بود که شاهد ورود سرمایه به میزان 4.4 میلیون دلار بود. همچنین محصولات سرمایه گذاری در حوزه بلاکچین نیز 8 میلیون دلار ورود سرمایه داشتند.

مهمترین رویدادها

مهمترین رویدادها

مهمترین اخبار هفته گذشته

افزایش 200 درصدی حجم معاملات ارزهای دیجیتال در بزرگترین صرافی اوکراین

پس از سقوط قیمت ارز ملی اوکراین به پایین‌ترین سطح تاریخی خود و در حالی که بانک مرکزی اوکراین با وضع قوانین متعدد سعی در کنترل نرخ ارز و تثبیت آن داشت، حجم ارزهای دیجیتال صرافی کیونا با 3 برابر رشد از 4 میلیون دلار عبور کرد.

قانون جدید در چین: جمع‌آوری پول با ارزهای دیجیتال 10 سال زندان دارد!

مقامات چین اخیراً تغییراتی در قوانین این کشور ایجاد کرده‌اند که به‌موجب آن افراد یا مجموعه‌هایی که برای جمع‌آوری سرمایه موردنیاز کسب‌وکار خود از روش فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنند، مجرم شناخته می‌شوند و ممکن است به بیش از 10 سال حبس محکوم شوند.

تتر در روسیه بیشتر از یک دلار شد.

در پی تضعیف قیمت روبل در برابر دلار در روسیه، با هجوم مردم برای خرید تتر، قیمت این ارز دیجیتال طی 5 روز پیش از 30 درصد رشد کرد.

36 میلیون دلار کمکی کریپتویی به دولت اوکراین

بر اساس داده های فورکست نیوز، اوکراین مجموعا 113 واحد بیت کوین و 2001 واحد اتریوم دریافت کرده که ارزشی برابر با 10 میلیون دلار دارد. غیر از اینها، صرافی پایننس 10 میلیون دلار دیگر را در قالب رمزارز به سازمان های مردم نهاد اوکراین کمک کرده است. علاوه بر اینها کمکهای پراکنده ای نیز به NGOها اعطا شده است.

کارمزد تراکنش‌های اتریوم به کمترین میزان 6 ماه اخیر خود رسید.

کارمزد تراکنش‌های اتر در شبکه اتریوم به میانگین 10.26 دلار به ازای هر تراکنش رسیده است. این مقدار پایین‌ترین میزان در طی 6 ماه اخیر است و نسبت به تاریخ 10 ژانویه (20 دی) کاهشی 80٪ را تجربه کرده است.

تحلیل داده‌های درون شبکه

احتمالا افرادی که در سقف خریدند، از قبل تسلیم شده اند.

اخبار این هفته، کل دنیا را تحت تاثیر قرار داد. اگر سرمایه گذاران، مخصوصا افرادی که بیتکوین را به عنوان دارایی ریسکی می شناسند بخواهند تسلیم شوند؛ آغاز جنگ مسلحانه ، بهانه خوبی برای این افراد است.

اگر چه میزان تسلیمی که این هفته در آنچین رخ داد بسیار ناچیز بود. در واقع این میزان فعالیت، شبیه فشار فروشی بود که در 20 جولای 2021 اتفاق افتاد که قیمت تا 29 هزار (نقطه 3 در چارت زیر) دلار پیش رفت و در این قیمت، روند نزولی نتوانست ادامه پیدا کند و کف قیمتی جدیدی ایجاد کند.

Bitcoin: Net Realized Profit/Loss (USD)

میزان ضرر محقق شده این هفته 713 میلیون دلار بود که این مقدار نسبت به تسلیم همگانی قبلی که 2 میلیارد دلار حجم داشته، کمتر است.

خروج ثابت سرمایه هولدرها

از ATH نوامبر، تعداد افرادی که به صرافی واریزی داشتند از مقدار 74 هزار در روز ، به مقدار 41 هزار در روز کاهش پیدا کرده است. در همین حال، تعداد افرادی که از صرافی برداشت کردند بین تعداد 40 هزار تا 48 هزار در روز ثابت مانده است. این یعنی تحت هر شرایطی مقدار ثابتی از هولدرها، سرمایه خود را خارج می کنند.

Bitcoin Exchange Deposits and Withdrawals

البته تعداد ورودی و خروجی صرافی ها تنها بخشی از داستان است و این حجم ورودی و خروجی صرافی است که میان تقاضا و عرضه تعادل ایجاد می کند.

کف قیمتی دیگری در راه است؟

به غیر از ماه ژوئن تا جولای پارسال، معمولا در کف های قیمتی بازار، در حالی که ترس بر بازار غالب شده،سرمایه گذاران جدید و قدیمی با حجم بسیاری از بازار خارج می شوند.

با توجه به اینکه هنوز شاهد تسلیم هولدرهای بلند مدت نبوده ایم، شاید به این معنا باشد که هولدرهای بیتکوین نسبت به گذشته تغییر کرده اند یا اینکه قرار است کف قیمتی دیگری، باقی فروشندگان بازار را در خود غرق کند.

Bitcoin: Profit and Loss Age Bands to Exchanges (30DMA)

جمع بندی آنچین هفته

وضعیت بازار فعلی از هردو دیدگاه آنچین و دیدگاه کلان بسیار جالب است. با توجه به اینکه ، درگیری های نظامی، بلاتکلیفی های بسیاری در بازار ایجاد کرده، باید انتظار کاهش ریسک ، ترس و تسلیم سرمایه گذاران را داشت و همینطور بسیار محتاط بود. در بازار به جز افرادی که در سقف قیمتی و یا زمانی که در کامل نشدن روند نزولی خرید کردند، تا به اینجا ، تسلیم همگانی در بازار مشاهده نشده است.

على رغم بلاتکلیفی های کلان سیاسی، هولدرها هنوز به روند صعودی امید دارند. کوین هایی که از صرافی ها خارج می شود، به ولت های غیرنقد جا به جا شده و به نوار سنی بالاتری منتقل می شوند و به نظر می آید این کوین ها به کوین های بلند مدت تبدیل شوند

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

چارت 4ساعته BTC/USDT

چارت 4ساعته BTC/USDT

انتظار میرفت قیمت این سناریو به 36-34 هزار کاهش یابد اما با توجه به اخبار جنگ و ورود روس ها به عرصه، قیمت توانست سطح کلیدی 40 هزار را بشکند

در حال حاضر درگیر مقاومت 44-45K است و انتظار می رود که عقب نشینی تا سطح 41-40k داشته باشد یا از اینجا به 49-50k برود و دوباره پرتاب شود. اهداف بعدی: 46k – 48k – 50k

تحلیل‌گر: سعید محبوب

چارت روزانهBTC/USDT

چارت روزانهBTC/USDT

دیروز تحلیلی را در مورد بیت کوین انجام دادم که گفتم بیت کوین با موفقیت یک کف بالاتر را تشکیل داده است و روند صعودی هفتگی تایید شده است. در عرض چند ساعت به منطقه هدف اولیه من رسید. پس از چنین حرکت عظیمی، اغلب این مورد پیش می‌آید که دارایی‌ها به مدتی برای نفس کشیدن نیاز دارند. این در بلندمدت خوب است زیرا به شاخص‌های معاملاتی (مانند RSI) اجازه می‌دهد بازنشانی شوند و به سرمایه‌گذاران اعتماد به نفس می

به نظر من، ما می‌توانیم شاهد حرکتی تا 41 تا 40 هزار دلار باشیم. این در شرایط فعلی بازار اقتصاد کلان حتی خیلی دور از ذهن نیست. تا زمانی که کندل های روزانه بالای این ناحیه را می بندیم، من خوش بین هستم!‌

تحلیل‌گر: FieryTrading

آنالیز تکنیکالی بیت‌کوین

آنالیز تکنیکالی بیت‌کوین

راهی سریع و آسان برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال

سنجه اندیکاتورهای تکنیکالی وضعیت تعادلی بین خریداران و فروشندگان بیت‌کوین را در بازه هفتگی نمایش می‌دهند. این معیار که در یک نگاه سریع در دسترس است، خلاصه‌ای از محبوب‌ترین اندیکاتور‌های تکنیکالی شامل میانگین متحرک‌ها، نوسانگرها (اسیلاتورها) در چارت BTC/USD نشان می‌دهد.

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

ارزهای برتر
(باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی)

داستان جذاب کریپتویی

تخریب ناپذیر !؟

چند روز پیش دادگاه عالی کانادا به والت Nunchuk ایمیل زده و دستور صادر کرده تمام بیت‌کوین افراد مرتبط به فاندریزینگ تظاهرات کامیونداران رو فریز کنند.

والت نونچوک هم در جواب گفته که نرم‌افزار ما آزاده و به مردم اجازه میده تا با حفظ حریم خصوصی، بیت‌کوین‌هاشون رو به امن‌ترین شکل ممکن ذخیره کنند، همچنین طبق طراحی ما هیچ گونه کنترلی برروی بیت‌‌کوین کاربرانمون نداریم و نمیتوانیم حساب هایشان را مسدود کنیم و یا انتقال داراییشون جلوگیری کنیم.
در انتها هم گفته شده که در مورد کلید خصوصی و نگهداری شخصی بیت‌کوین یاد بگیرید که وقتی دلار کانادا صفر شد استفاده کنید. 🙂

حال سوال اینجاست که اگر چیزی غیر از بیتکوین بود که یه موسس و شرکت مشخص کنترلش می‌کرد، می‌تونست در مقابل دستور دادگاه مقاومت کنه؟

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره