پرش لینک ها

کریپتو 360 | گزارش هفتگی بازار رمزارزها | 3

شماره سوم | هفته سوم اسفند ماه 1400

فهرست مطالب

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها
بیشترین رشد و ریزش هفته
وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع
روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها
مهمترین رویدادها
مهمترین اخبار هفته گذشته
تحلیل داده‌های شبکه
تحلیل تکنیکالی بیت‌کوین
ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

بیشترین رشد و ریزش هفته

بیشترین رشد و ریزش هفته

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

وضعیت هفتگی شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع چه کمکی می‌کند؟
این شاخص ابزاری جهت کمک به سرمایه گذاران و معامله گران است تا بازار کریپتو را از دیدگاه احساسات و میزان ترس یا طمع بیش از حد، تجزیه و تحلیل کنند.

وقتی شاخص ترس و طمع نشان می دهد که فعالان بازار به شدت حریص هستند، احتمالا قیمت بیتکوین بسیار بالاتر از ارزش ذاتی آن است و می تواند زمان خوبی برای فروش باشد.

وقتی بازار بیش از حد نگران از ریزش است، شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که بیتکوین در آن زمان ارزان شده و می تواند یک فرصت خرید خوب باشد.

روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها

جریان نقدینگی سرمایه گذاری در رمزارزها

• ابزارهای سرمایه گذاری دارایی دیجیتال در هفته گذشته شاهد ورود سرمایه به میزان 127 میلیون دلار بودند. این صعود در هفته گذشته نشان دهنده ی حمایت سرمایه گذاران از این دارایی های ریسک پذیر در بحبوحه ی درگیری های اروپا است. اگرچه ورودی (15 میلیون دلاری در آمریکای شمالی در مقابل خروجی 24 میلیون دلاری در اروپا، نشان دهنده ی تقابل احساسات مثبت و منفی میان این دو منطقه است.• اتریوم با 25 میلیون دلار ورود سرمایه، بیشترین میزان جریان ورودی را در سیزده هفته ی گذشته به ثبت رساند.
• در میان آلت کوین ها، سولانا، پولکادات و بایننس کوین شاهد جریان خروجی و لایت کوین، کاردانو و ریپل شاهد جریان ورودی بودند. همچنین محصولات سرمایه گذاری در حوزه بلاکچین نیز 7 7 میلیون دلار ورود سرمایه داشتند.

• بیتکوین با 17 میلیون دلار ورودی در هفته گذشته وارد پنجمین هفته ی متوالی از نظر ورود سرمایه شد. اتریوم نیز شاهد 4.2 میلیون دلار ورود سرمایه بوده است.

• تزوس تنها آلتکوینی بود که شاهد ورود سرمایه به میزان 4.4 میلیون دلار بود. همچنین محصولات سرمایه گذاری در حوزه بلاکچین نیز 8 میلیون دلار ورود سرمایه داشتند.

جریان نقدینگی نهادهای سرمایه‌گذاری (میلیون دلار)
جریان نقدینگی برحسب نوع رمزارزها (میلیون دلار)

مهمترین رویدادها

مهمترین رویدادها

مهمترین اخبار هفته گذشته

ویزا، مسترکارت و پی پال ارائه خدمات به روسیه را متوقف می‌کنند.

غول‌های پرداختی ویزا، مسترکارت و پی پال اعلام کردند به دلیل تهاجم روسیه در روزهای اخیر به اوکراین، تمامی فعالیت‌های خود را در این کشور تعلیق و از ارائه خدمات خودداری خواهند کرد.

درخواست وزارت صمت برای تامین برق متقاضیان استخراج رمزارز

سید مهدی نیازی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت، در نامه‌ای به وزارتخانه‌های نیرو و نفت، خواستار تامین برق یا گاز مورد نیاز متقاضیان استخراج رمزارز شد..

نهنگ قدیمی بیت کوین پس از 8 سال بیدار شد.

داده‌ها نشان می‌دهد نهنگ بیت کوین که از سال 2013 تعداد 407 BTC را در کیف پول خود نگهداری می‌کرد، اکنون پس از 8 سال موجودی خود را انتقال داده است.

بیانیه خزانه‌داری آمریکا در رابطه با فرمان اجرایی بایدن قبل از موعد منتشر شد.

بیانیه جدید از جانب جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا عنوان کرده است که چگونه این وزارتخانه، قوانین حکم اجرایی موردانتظار دولت جو بایدن درمورد مطالعه رمزارزها را پیاده‌سازی خواهد کرد. این بیانیه پیش از موعد بر روی وبسایت خزانه داری قرار گرفت و به سرعت حذف شد.

اپن سی حساب کاربران ایرانی را به دلیل تحریم‌های آمریکا مسدود می‌کند.

اوپن سی که بزرگترین بازار NFT در جهان است، بدون هیچگونه اخطار قبلی، دسترسی تمام کاربران ایرانـی خـود را، چه هنرمند و چه معامله گر، به این پلتفرم قطع کرده و حسابهای آنان را نیز مسدود ساخته است. به گفته مقامات این بازار، ایـن کار در راستای قوانین دولت ایالات متحده صورت گرفته است.

طرح قانون گذاری ارزهای دیجیتال به زودی تصویب می شود.

محسن رضایی صدرآبادی، یکی از اعضای گروه تدوین طرح قانونی گذاری ارزهای دیجیتال اخیرا با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود اعلام کرده که آخرین نسخه از سند تحول رمزارزش ها تایید شده است و احتمالاً به زودی تصویب می شود.

تحلیل داده‌های درون شبکه

زمستان کریپتو فرا رسید ؟

در حال حاضر میزان حجمی که در سود قرار دارد، نزدیک کف های قبلی قرار گرفته است و این هفته به 47٫5 درصد می رسد. از طرف دیگر، می بینیم که بیش از نیمی(52٫2 درصد) از تمام حجم تراکنش ها فعلا در حالت ضرر خرج می شوند اما در آخرین مراحل بازار خرسی قبلی(با قرمز مشخص شده) 55 درصد حجم تمام تراکنش ها در ضرر فرو رفته بود( تسلیم بازار).

خرید و یا فروش؟

طبق داده های آنچین :
در وضعیت فعلی احتمالا هولدرهای کوتاه مدت( STH) دست به فروش بزنند چون در پوزیشن های خود در حال ضرر هستند.
و بالعكس، هولدرهای بلند مدت (LTH) احتمالا در سود هستند و دست به فروش نمی زنند و همچنان به هولد ادامه میدهند.

این چارت، سود و ضررمحقق شده کوین هایی را نشان می دهد که توسط هولدرهای کوتاه مدت به صرافی ها منتقل شدند. می بینیم که به مدت دو ماه و یا بیشتر، روزانه معادل 0٫5 درصد از مارکت کپ، ضرر ایجاد شده است. با این حال، چنین میزان ضرری به هیچ عنوان به اندازه بازار خرسی 2018 ،مارس 2020 و می 2021 نیست.

این نکته بررسی اول ما را نسبت به هولدرهای کوتاه مدت تایید می کند که یعنی این هولدرهای کوتاه مدت هستند که فشار فروش ایجاد می کنند اما میزان این فشار نسبت به سیکل های قبلی بسیار کمتر است.

بررسی فعالیت صرافی ها:

با توجه به بلاتکلیفی های سیاسی ، میزان ورودی خالص صرافی ها همچنان کم است و موجودی كل صرافی ها به نظر متعادل است.
صرافی Binance و FTX در دو سال اخیر، بیشترین سهم موجودی بیتکوین را در بازار در اختیار دارند و هردو این صرافی ها در حجم معاملات فیوچرز به صورت هماهنگ رشد می کنند.

این یعنی سرمایه گذاران ترجیح می دهند از بازار مشتقات برای کاهش ریسک استفاده کنند تا اینکه به صورت اسپات بیت کوین های خود را بفروشند.

جمع بندی آنچین هفته

کاهش قیمت فعلی، در بعضی از معیار های on-chain اهمیت زیادی پیدا کرده البته که این کاهش قیمت (50- درصدی ) نسبت به بازارهای خرسی قبلی (85- درصدی) کمتر است. ویژگی های بازار فعلی با روند نزولی سیکل های قبلی شباهت دارد. اما با این حال میزان فروش هیجانی از نظر آماری قابل توجه است و نسبت به حجم بازار کمتر است.
بیشتر هولدرهای کوتاه مدت تمایل دارند کوین های ضررآور خود را بفروشند. در همین حال میزان فشار فروشی که از طرف هولدرهای بلندمدت ایجاد می شده، از ژانویه 2021 کاهش پیدا کرده و این یعنی در شرایط نا به سامان جهانی، اطمینان خاطر افراد افزایش پیدا می کند.
با آغاز به کار بازار مشتقات در FTX و Binance ، این دو صرافی بیشترین افزایش حجم را داشتند. این نکته بار دیگر ثابت می کند که افراد از بازار مشتقات برای کاهش ریسک استفاده می کنند به جای اینکه کوین های خود را در بازار اسپات بفروشند.

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

چارت 2 ساعته BTC/USDT

چارت 2 ساعته BTC/USDT

بیت کوین توانست مقاومت 39500 را بشکند و در حال حاضر زیر مقاومت 41500 قرار دارد. در صورت عقب نشینی تا محدوده 40000 میتواند وارد موقعیت لانگ شود.

اهداف برای این موقعیت 45000، 48000 و 51500 است.

تحلیل‌گر: SDQ_Crypto

چارت روزانهBTC/USDT

چارت روزانهBTC/USDT

من انتظار دارم که یکبار دیگر 45K تست شود و به دلیل لیکوئید شدن موقعیت های فروش بسیاری در آنجا و همچنین داشتن یک نقطه کنترل بین 45K-46K امکان شکست وجود دارد.

در غیر این صورت، اگر بیت کوین ناحیه سبز رنگ را حفظ نکند، افت دیگری برای سطح بعدی 33K پیش بینی می شود.

تحلیل‌گر: Kurd_Crypto

آنالیز تکنیکالی بیت‌کوین

آنالیز تکنیکالی بیت‌کوین

راهی سریع و آسان برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال

سنجه اندیکاتورهای تکنیکالی وضعیت تعادلی بین خریداران و فروشندگان بیت‌کوین را در بازه هفتگی نمایش می‌دهند. این معیار که در یک نگاه سریع در دسترس است، خلاصه‌ای از محبوب‌ترین اندیکاتور‌های تکنیکالی شامل میانگین متحرک‌ها، نوسانگرها (اسیلاتورها) در چارت BTC/USD نشان می‌دهد.

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره