پرش لینک ها

چگونه یک سبد سرمایه گذاری با ریسک کم ایجاد کنیم؟

ریسک سرمایه‌گذاری چیست؟

معنای لغوی ریسک به معنای خطر است که آن را در بازارهای مالی می‌توان تفاوت بازدهی تحقق یافته از بازدهی که پیش‌بینی شده، بنامیم. هر دارایی یک بازدهی مورد انتظار و یک ریسک (خطر متحمل شدن ضرر) داشته که همواره این دو در کنار هم وجود دارند و جدایی‌ناپذیر هستند. ریسک نیز به دو دسته ریسک سیستماتیک و غیرسیستماتیک تقسیم می‌شود.

مدیریت ریسک چگونه است؟

همانطور که گفتیم، ریسک عضو جدایی‌ناپذیر هرگونه سرمایه‌گذاری است، پس مدیریت ریسک اهمیت به سزایی در این میان دارد. فرایند مدیریت ریسک (Risk Management) شامل شناخت و بررسی احتمال زیان و خطرات محتمل، و سپس استفاده اصولی از منابع جهت کمینه کردن احتمال ضرر است.

مدیریت ریسک، نقش بسزایی در کاهش زیان سرمایه‌گذاری از طریق رعایت نکات اصولی دارد.

چرا متنوع‌سازی اهمیت دارد؟

برای ساخت یک پرتفوی سرمایه گذاری متنوع، ابتدا می‌بایست اهمیت تنوع را درک کنید. متنوع‌سازی شامل تقسیم دارایی‌های خود در دسته‌های مختلف سرمایه‌گذاری، مانند بورس و ارز دیجیتال، بانک، دلار یا طلا می‌شود. شما با تنوع بخشیدن به سرمایه خود می توانید ریسک را به‌طور خوبی کاهش دهید و احتمال موفقیت و سوداوری خود را افزایش دهید.

هدف سرمایه‌گذاری و ریسک‌پذیری خود را بدانید

قبل از شروع ساختن سبد سهام خود، مهم است که اهداف مالی و تحمل ریسک خود را در نظر بگیرید. استراتژی های مختلف سرمایه گذاری برای اهداف مختلف و تحمل ریسک مناسب خواهد بود، بنابراین مهم است که سرمایه گذاری های خود را با برنامه مالی کلی خود تطبیق دهید.

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

از تخصیص دارایی برای متعادل کردن پرتفوی خود استفاده کنید

تخصیص دارایی فرآیند تقسیم سرمایه گذاری های شما بین طبقات مختلف دارایی به گونه ای است که با اهداف مالی و تحمل ریسک شما همسو باشد. با استفاده از تخصیص دارایی، می توانید به تعادل پرتفوی خود و کاهش ریسک بالقوه کمک کنید.

با یک کارشناس مالی مشورت کنید

اگر برای سرمایه گذاری تازه کار هستید یا وضعیت مالی پیچیده ای دارید، ممکن است همکاری با یک متخصص مالی مفید باشد. یک متخصص مالی می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه سرمایه گذاری سفارشی ایجاد کنید که نیازها و اهداف خاص شما را در نظر می گیرد.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره