پرش لینک ها
سرمایه‌گذاری در کریپتو

بهترین روش سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

در دنیای امروز با توجه به پیشرفت دنیای تکنولوژی، بازارهای مالی و همچنین کاهش روزانه ارزش پول ملی و ریال، سرمایه‌گذاری دلاری برای ایرانی‌ها اهمیت زیادی دارد. در چنین شرایطی بازار ارزهای دیجیتال با توجه به سودهایی که می‌دهد، از محبوبیت زیادی برخوردار است. اما سوالی پیش می‌آید: آیا همه می‌توانند در دنیای ارزهای دیجیتال سود کسب کنند و مانند حرفه‌ای‌ها باشند؟ با ما همراه باشید تا علاوه بر جواب این سوال، درباره سرمایه‌گذاری، اهمیتش و انواع آن، همچنین کپی‌تریدینگ که نوعی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برای کسب سود و عملکرد حرفه‌ای در بازار کریپتو است اطلاعات بیشتری به دست آورید.

سرمایه‌گذاری چیست و چه کارایی دارد؟

در علم اقتصاد سرمایه‌گذاری به خرید دارایی‌هایی اطلاق می‌شود که در حال حاضر به آن احتیاج ندارید، اما افزایش ارزش آن در آینده برای شما سودآور خواهد بود. در عمل، سرمایه‌گذاری یعنی خرید دارایی با بخشی از درآمدتان یا اختصاص زمان برای فعالیتی که انتظار دارید در آینده برای شما ایحاد درآمد کند و ارزش دارایی‌هایتان را بیشتر کند.

سرمایه‌گذاری‌کردن، آینده مالی شما را تضمین می‌کند و اگر درست انجام شود، باعث حفظ ارزش پول شما در برابر تورم و بیشترشدن ارزش آن در طی زمان می‌شود. در طول زمان و با پیشرفت تکنولوژی، نحوه سرمایه‌گذاری‌کردن دست‌خوش تغییرات شده است و حالا فقط محدود به خرید النگوی طلا برای روز مبادا نمی‌شود! اما همین نکته نشان می‌دهد؛ مردم در طول تاریخ با سطح دانش و توانایی که داشتند همواره برای کسب سود در آینده سرمایه‌گذاری می‌کردند.

سرمایه‌گذاری

انواع سرمایه‌گذاری کدامند؟

سرمایه‌گذاری‌ را با توجه به معیارهای متفاوتی که وجود دارد، می‌توان به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد. در مقاله تفاوت معامله‌گری و سرمایه‌گذاری به بررسی انواع سرمایه‌گذاری از لحاظ افق زمانی سرمایه‌گذار پرداختیم و در اینجا سرمایه‌گذاری را در دو دسته مستقیم و غیرمستقیم در بازار ارزهای دیجیتال بررسی می‌کنیم.

روش سرمایه‌گذاری مستقیم

در روش سرمایه‌گذاری مستقیم شما شخصا اقدام به خریدوفروش رمزارزها در بازار می‌کنید. به دلیل ماهیت نوسانی بودن بازار رمزارزها این کار نیاز به دانش مالی و تجربه‌ کافی در زمینه معامله‌گری، مدیریت سرمایه و کنترل ریسک دارد. در غیر این صورت شما علاوه‌ بر اینکه مجبورید استرس زیادی را تحمل کنید، احتمال اینکه متضرر شوید هم بیشتر می‌شود. پس این نوع سرمایه‌گذاری مناسب تریدرهای ماهری است که با پیچ‌وخم‌های بازار آشنا هستند و وقت کافی برای چک‌کردن بیست‌ و چهار ساعته‌ی بازار را در هفت روز هفته دارند.

روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

سوال مقدمه را یادتان هست؟ آیا همه می‌توانند در بازار کریپتو سود کسب کنند؟ مشخصا جواب این سوال «خیر» است. کسب سود از بازار کریپتو علاوه بر اینکه به زمان کافی برای بررسی بازار احتیاج دارد، نیازمند توانایی مالی کافی برای مدیریت پرتفولیو است. طبیعی است که همه افراد این ویژگی را نداشته باشند. کسب سود و عملکرد حرفه‌ای در بازار، کار ساده‌ای نیست و شما اگر وقت و علاقه کافی برای یادگیری آن ندارید می‌توانید از متخصصان این بازار کمک بگیرید تا سرمایه خود را مدیریت کنید. دقیقا مثل وقتی که بیمار می‌شوید (خدا نکنه 😊) و به‌جای یادگیری طبابت، از پزشک کمک می‌گیرید. در ادامه درباره این نوع سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو بیشتر حرف می‌زنیم.

کدام نوع سرمایه‌گذاری پرسودتر است؟

قابل توجه است که بدانید تنها 11 تا 26 درصد افرادی که خود سرمایه‌شان را مدیریت می‌کنند، به سوددهی می‌رسند و مابقی با ضرر از بازار خارج می‌شوندن و آنجا است که به فکر کمک‌گرفتن از حرفه‌ای‌ها می‌افتند. همین است که در بازه‌های زمانی مختلف، میزان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و استفاده از فاندها متفاوت بوده است. مثلا وقتی بازار روند صعودی داشته، افراد بیشتری خودشان معاملاتشان را انجام می‌دادند زیرا در شرایطی که بازار با صعود مواجه است، فرد نیاز کمتری به فاندها می‌بیند. در حالی که در بازه ریزشی‌شدن بازار افراد زیادی به سمت فاندها سرازیر می‌شوند. نکته‌ای که وجود دارد این است که شما باید خودتان را بشناسید و درصورتی که توانایی و دانش مالی کافی در زمینه مدیریت پرتفولیو در خود نمی‌بینید، از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. زیرا کسب سود از نوسان‌های بازار ارز دیجیتال نیازمند مهارت و استفاده از استراتژی‌های مالی متفاوت است.

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار کریپتوکارنسی با کپی‌تریدینگ

لازم است بگوییم که مستقیم‌بودن یا غیرمستقیم‌بودن سرمایه‌گذاری یک طیف است که در طرف غیرمستقیم آن، سپردن تمام پول به سبدهای سرمایه‌گذاری و در سر سمت مستقیم آن انجام تمامی معاملات با دانش فردی است. در حالی که استفاده از کانال‌های سیگنال، سوشال‌تریدینگ و کپی‌تریدینگ در میان این طیف قرار دارند. یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار کریپتو برای افراد مبتدی یا حرفه‌ای‌هایی که به هر دلیلی وقت پیگیری بازار را ندارد کپی‌تریدینگ است. در کپی‌تریدینگ شما سابقه تریدرها را بررسی می‌کنید و با توجه به حدضرر سبد‌ها و سرمایه مورد نظرتان اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنید و چون تصمیم خودتان در شکل‌گیری معاملات اثرگذار است، کپی‌تریدینگ سرمایه‌گذاری کاملا غیرمستقیم نیست. اما در انتهای طیف قرار دارد.

 طبق آمار سایت ZuluTrade، 62 درصد از افرادی که از پلتفرم کپی‌تریدینگ استفاده می‌کنند، معاملاتشان سودده است و این خود دلیلی بر این است که کپی‌تریدینگ یک راه مناسب و امن برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو است.

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

نکته پایانی

در این مقاله درباره اهمیت سرمایه‌گذاری صحبت کردیم و دانستیم که سرمایه‌گذاری یک مزیت نیست بلکه ضرورت است. درباره سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم، همچنین تفاوت آن‌ها گفتیم و کپی‌تریدینگ که یک راه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار کریپتو است را معرفی کردیم. پلتفرم کپی‌تریدینگ دارایا، بستری امن و معتبر در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری است که شما می‌توانید با بررسی سابقه تریدرهایش، تعیین میزان سرمایه موردنظرتان و انتخاب حدضرری که می‌توانید متحمل شوید؛ اقدام به سرمایه‌‌گذاری در بازار ارز دیجیتال کنید.

سوالات متداول

سرمایه‌گذاری چیست؟

سرمایه‌گذاری یعنی خرید دارایی با بخشی از درآمدتان یا اختصاص زمان برای فعالیتی که انتظار دارید در آینده برای شما ایحاد درآمد کند و ارزش دارایی‌هایتان را بیشتر کند.

چه سرمایه‌گذاری برای ایرانی‌ها پرسودتر است؟

با توجه به شرایط تورمی موجود، سرمایه‌گذاری دلاری برای ایرانی‌ها اهمیت زیادی دارد. سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر دلار برای ایرانی‌ها سودده هستند.

کپی‌تریدینگ برای چند درصد افراد سودده است؟

 طبق آمار ZuluTrade 62درصد از افرادی که از پلتفرم کپی‌تریدینگ استفاده می‌کنند، معاملاتشان سودده است و این خود دلیلی بر این است که کپی‌تریدینگ یک راه مناسب و امن برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو است.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره