پرش لینک ها

✅ نکاتی که ایرانیان قبل ثبت‌نام در کوکوین باید بدانند

در طی سال‌های اخیر با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال تمایل افراد به سرمایه‌گذاری در این بازار بیشتر شده است. با توجه به حجم بالای معاملات این بازار، انتخاب صرافی که امنیت دارایی کاربرانش را حفظ کند، بسیار اهمیت دارد. صرافی کوکوین به عنوان یکی از برترین صرافی‌های دنیا برای محافظت از سرمایه مشتریانش سطوحی از امنیت دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها و نحوه فعال کردنشان می‌پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

چرا صرافی کوکوین را انتخاب کنیم؟

کوکوین را باید یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال به‌شمار آورد که امکانات بسیار زیادی برای کاربرانش فراهم می‌کند و محبوبیت زیادی بین تریدرها دارد به‌طوری که از هر پنج نفری که در بازار هستند یک نفر در صرافی کوکوین فعال است. حال برای کاربران ایرانی، با توجه به تحریم‌های بانکی موجود؛ باید فرصت را غنیمت دانست که شرایطی فراهم است تا از پنجمین صرافی برتر جهان استفاده کنیم.

آموزش فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای (2FA) صرافی کوکوین

همانطور در مقاله‌ی «آیا کوکوین در ایران تحریم است؟» به آن پرداختیم احراز هویت KYC صرافی کوکوین که با مدارک و اطلاعات شخصی کاربر انجام می‌شود برای کاربران ایرانی تحریم است اما این مشکلی در شروع فعالیت ایرانیان در کوکوین ایجاد نمی‌کند چون می‌تواند با امنیت دو مرحله‌ای 2FA در این صرافی فعالیت کنند. مرحله اول این امنیت، ایمیل و پسوردی است که در ابتدای ساخت حساب کاربری کوکوین وارد می‌کنید و مرحله دوم کد دوعاملی است که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

برای انجام قدم اول این مرحله در قسمت User Profile روی Acount Security کلیک کنید.

گزینه‌هایی که در این قسمت هستند برای تنظیمات امنیتی بیشتر استفاده می‌شود. در قسمت Google verification روی set کلیک کنید.

سپس Send Code را بزنید و کد 6 رقمی که به ایمیل‌تان ارسال می‌شود را در فیلدی که مشخص می‌شود وارد کنید و Next را فشار دهید. حالا وارد قدم دوم این مرحله می‌شود که باید اپلیکیشن Google Authenticator را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید.

سپس از طریق اسکن QR Code اکانت صرافی‌تان یا کدی که کوکوین به شما داده، اپلیکیشن را فعال ‌کنید. و پس از آن هر 30 ثانیه یک کد 6 رقمی داده می‌شود. آن کد را باید در فیلد مشخص شده با عنوان 2FACode وارد کرده و سپس کلید Activate را فشار دهید. در نهایت وقتی چک مارک سبز ظاهر شد، عملیات تایید دو مرحله‌ای کوکوین شما جهت ورود به صرافی تمام می‌شود.

حواستان باشد که ذخیره‌کردن QR Code دوعاملی برای استفاده از کوکوین برای ایرانیان اهمیت زیادی دارد چون در صورتی که به هر دلیلی اطلاعات حساب کوکوین خود را از دست بدهید تنها راه برگرداندن حسابتان همان QR Code خواهد بود. چون احراز هویت KYC را انجام ندادید.

 صرافی کوکوین چگونه امنیت تراکنش کاربرانش را تامین می‌کند؟

در ادامه‌ی آموزش کوکوین برای ایرانیان به بررسی افزایش سطح امنیت تراکنش‌های صرافی می‌پردازیم. شما با انجام مراحل زیر می‌توانید امنیت تراکنش‌های مختلف خود را مثل واریز، معامله و برداشت بالا ببرید.

به پروفایل کوکوین خود مراجعه کنید سپس در قسمت Security Setting گزینه‌ی Trading Password را انتخاب کنید و کد دوعاملی که از اپلیکشن Google Authenticator دریافت می‌کنید را آنجا وارد کرده و Next را بزنید.

در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود پسورد مورد نظرتان را Confirm کنید. و پس از انجام این مراحل، Trading Password برای شما فعال می‌شود که امنیت مالی فعالیت شما در صرافی را بالاتر می‌برد.

عبارت امنیتی صرافی کوکوین چیست؟

همانطور که تا اینجا بررسی کردیم صرافی کوکوین یکی از معتبرترین و امن‌ترین پلتفرم‌های موجود برای معامله‌گری در حوزه کریپتوکارنسی است اما باید گفت هر پلتفرمی ممکن است با مشکلات امنیتی مواجه شود و چیزی که اهمیت دارد این است که صرافی برای جلوگیری از پیشامدهای اتفاقی چه پیشگیری‌هایی انجام می‌دهد.

عبارت امنیتی صرافی کوکوین عبارتی است که پس از ورود به سایت کوکوین، دریافت ایمیل از سمت صرافی و برداشت از حسابتان به شما ایمیل می‌شود و اگر آن را دریافت نکنید یعنی شما در یک سایت فیشینگ هستید یا یک ایمیل فیشینگ دریافت کردید پس این یک عبارت امنیتی آنتی فیشینگ است. در ادامه نحوه تنظیم این عبارت امنیتی برای این سه سطح را آموزش می‎‌دهیم.

💵 فرصت‌های بکر سرمایه‌گذاری

دارایا کلاب، جمع فعالین مالی ایران

چگونه عبارت امنیتی خود را در کوکوین تنظیم کنیم؟

در قسمت پروفایل حساب کاربری کوکوین خود، Account Security را انتخاب کنید و پایین بروید تا به email safety phrase, login safety phrase, withdrawal safety phrase برسید و سپس از سمت راست برای هرکدام روی Configure بزنید و به ترتیب عبارت مورد نظرتان را تنظیم کنید.

عبارتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند هرچیزی باشد؛ مثل تیکه‌کلام بازیگر محبوبتان یا نقل‌قولی از فیلمی که دوست دارید. شما با تنظیم این عبارت، امنیت مالی حساب کوکوین خود را افزایش می‌دهید و از سایت‌های فیشینگ محافظت می‌شوید.

محدودکردن تعداد IP برای افزایش امنیت مالی صرافی کوکوین

یکی دیگر از موارد برقراری امنیت مالی در کوکوین، تنظیم Restrict Login IP هست. با فعال کردن این گزینه، اگر شخصی با IP دیگری به اکانت صرافی شما وارد شود؛ دسترسی شخص محدود می‌شود. اما توجه کنید که اگر حین استفاده از صرافی کوکوین از vpn آزاد استفاده می‌کنید این گزینه را فعال نکنید یا از vpnهای IP ثابت استفاده کنید.

نکته پایانی

در این مقاله راهکارهای افزایش امنیت مالی صرافی کوکوین برای کاربران ایرانی را مثل امنیت دومرحله‌ای ,2FA ,Trading Password Phishing Phrase و Restrict Login IP را بیان کردیم. با رعایت‌کردن این موارد و تکیه بر اعتبار صرافی کوکوین می‌توانید که در بستر این صرافی با امنیت کاربری بالا معاملات خود را انجام دهید.

سوالات متداول

آیا صرافی کوکوین برای ایرانیان امن است؟

بله، در حال حاضر ایرانیان بدون احراز هویت می‌توانند از تمام خدمات صرافی کوکوین استفاده کنند.

تایید دو مرحله‌ای صرافی کوکوین (2FA) را چطور فعال کنیم؟

روی پروفایل خود کلیک کنید و داخل Acount Security رفته و گزینه set روبروی Google verification  را بزنید. Send Code را زده و کدی که به ایمیل‌تان آمده را تایپ کنید و Next را بزنید. اپلیکیشن Google Authenticator  را دانلود کنید و QR Code داخل صرافی را اسکن کنید.

اپلیکیشن Google Authenticator را از کجا دانلود کنیم؟

برای دانلود نسخه اندرویدی، برنامه گوگل پلی را باز کنید و Google Authenticator را سرچ کرده و آن را دانلود کنید. برای دانلود نسخه آیفون، داخل اپ استور رفته و کلمه Google Authenticator را جستجو کرده و دانلود را بزنید.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره