پرش لینک ها
how to start copytrading

نکات ضروری که باید قبل شروع کپی ترید بدانید!

امروزه بازار ارزهای دیجیتال به یکی از محبوب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است؛ اما سوالی که وجود دارد این است «آیا همه می‌توانند از این بازار سود کسب کنند؟» اگر شما جزو افرادی هستید که تجربه کمی در بازار ارز دیجیتال دارند، احتمالا به این فکر کرده‌اید که از افراد حرفه‌ای این بازار کمک بگیرید. کپی‌تریدینگ (Copy Trading) یکی از راه‌هایی است که امکان معامله مانند حرفه‌ای‌ها را برای شما فراهم می‌کند. در ادامه‌ی این مقاله نکاتی درباره شروع سرمایه‌گذاری در سیستم کپی‌ترید را بیان می‌کنیم تا با آگاهی و آسودگی در این مسیر قدم بگذارید، پس تا انتها با ما همراه باشید.

کپی‌تریدینگ چیست؟

کپی‌تریدینگ یک روش مدیریت پرتفولیو بر اساس عملکرد تریدری ماهر است که سابقه قابل قبولی در کسب سود داشته است. برای این کار کافی‌ست ابتدا پلتفرم و سیستمی معتبر پیدا کرده، سپس تاریخچه معاملات تریدرهای آنرا بررسی کنید و در آخر تریدری که با استراتژی، میزان ریسک و سرمایه مورد نظر شما مطابقت دارد را انتخاب کنید. بعد از این تمام کار را به پلتفرم بسپارید تا معاملات تریدر منتخب شما را به‌صورت خودکار و در لحظه برای شما کپی کند. در ادامه به نکاتی که باید قبل از ورود به کپی‌تریدینگ بدانید می‌پردازیم.

برای ورود به کپی‌تریدینگ چقدر دارایی نیاز دارید؟

برای فعالیت در هر بازاری ابتدا باید میزان سرمایه‌‌ای که می‌خواهید در آن مارکت بگذارید را تعیین کنید. چند نکته مهم درباره میزان سرمایه مورد نیاز برای ورود به کپی‌تریدینگ وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

شما با توجه به پلتفرمی که برای شروع کپی‌تریدینگ (Copy Trading) انتخاب می‌کنید؛ می‌توانید مقدار متفاوتی از سرمایه را وارد بازار کنید اما بهتر است که اولا با قسمتی از دارایی‌تان که برای مدتی به آن نیاز ندارید اقدام کنید و دوما میزان ریسکی که می‌توانید روی سرمایه خود بپذیرید را بشناسید.

مثلا اگر تمام دارایی که می‌خواهید با آن وارد بازار شوید کمتر از 1000 دلار است شاید کپی‌تریدینگ انتخاب مناسبی برایتان نباشد زیرا علاوه‌ بر اینکه تریدر شما نمی‌تواند معاملات متنوع انجام دهد، میزان استرسی که متحمل می‌شوید هم زیاد است.

اگر شما 1000دلار یا بیشتر از آن دارایی دارید که برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف کنار گذاشته‌اید؛ می‌توانید بخشی از پولتان را به کپی‌تریدینگ اختصاص دهید. حتی می‌توانید در چند سبد مختلف سرمایه‌گذاری کنید و با این کار هم سبد متنوعی برای سرمایه‌تان بسازید و هم ریسک خود را مدیریت کنید.

فراموش نکنید که در تعیین مقدار سرمایه‌ای که میخواهید با آن در بازار سرمایه‌گذاری کنید؛ میزان ریسک‌پذیری خودتان را نسبت به آن بازار بسنجید. کریپتوکارنسی مارکتی است که سرمایه شما را از خطرات تورم ریالی ایران و ازبین‌رفتن ارزش دارایی‌تان، محافظت می‌کند و درمقابل اگر تریدر ماهری نباشید، ممکن است نتوانید دربرابر ریسک‌های این بازار از سرمایه‌تان محافظت کنید. البته نگران نباشید چون همانطور که اشاره کردیم کپی‌تریدینگ به کمک شما می‌آید تا بتوانید مانند حرفه‌ای‌های این بازار سود کنید.

کدام پلتفرم را برای کپی‌تریدینگ انتخاب کنیم؟

حالا که به این نتیجه رسیدید برای انجام معاملات خود می‌خواهید از کپی‌تریدینگ (Copy Trading) استفاده کنید، مرحله‌ی بعد انتخاب پلتفرمی امن با عملکردی شفاف است که در بستر آن کپی‌تریدینگ را شروع کنید. در انتخاب پلتفرم باید دقت کنید که امن، معتبر و شفاف باشد.

شما می‌توانید از پلتفرم‌های خارجی استفاده کنید که البته ما این را پیشنهاد نمی‌کنیم چون ریسک بلوکه شدن پولتان وجود دارد و پشتیبانی کاملی برای کاربران ایرانی ارائه نمی‌شود چون نیاز به احراز هویتی (KYC) دارد که با مدارک ایرانی امکان‌پذیر نیست.

برای امنیت بیشتر شما می‌توانید حساب صرافی خود را برای شروع کپی‌تریدینگ به پلتفرم‌های داخلی متصل کنید. البته دقت کنید بستری که انتخاب می‌کنید عملکرد شفافی از سابقه خود در بازار کریپتوکارنسی ارائه دهد.

دارایا اولین پلتفرم کپی‌تریدینگ در ایران است که بستری معتبر و امن برای شروع کپی‌تریدینگ می‌باشد.  شما در این پلتفرم می‌توانید گزارش‌هایی شفاف از عملکرد تریدرها را بررسی کرده و تریدر مورد نظرتان را انتخاب کنید و هم‌پا و هم‌تراز حرفه‌ای‌های بازار کریپتو پیش‌ بروید. از جمله ویژگی‌هایی که دارایا را از پلتفرم‌های دیگر متمایز می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در دارایا:

  • شما تنها در صورتی که سود کنید باید کارمزد تریدر را پرداخت کنید.
  • پول در حساب شما است و فقط خودتان شخصاً دسترسی برداشت دارید.
  • می‌توانید برای دارایی خودتان حد ضرر تعیین کنید.
  • عملکرد تریدرها شفاف است و می‌توانید با بررسی سابقه آن‌ها، تریدر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

چگونه یک تریدر حرفه‌ای انتخاب کنیم؟

در کپی‌تریدینگ قرار است که معاملات شما پشت دست تریدری که انتخاب می‌کنید انجام شود پس باید دقت کنید که فرد مناسبی را پیدا کنید. در ادامه چند معیاری که با آن‌ها می‌توانید عملکرد تریدرها را مقایسه کنید و انتخاب راحت‌تری داشته باشید، بیان می‌کنیم.

سابقه حساب کاربری: طبیعی است که هرچه سابقه تریدر بیشتر باشد و فعالیت طولانی‌تری در بازار کریپتوکارنسی داشته باشد با پیچ‌وخم‌های بازار نیز آشناتر است اما حواستان باشد که این دلیل به‌تنهایی کافی نیست.

تعداد افراد متصل به حساب تریدر: هرچه افراد بیشتری معاملات خود را از آن تریدر کپی کنند به معنای اعتبار بیشتر حساب تریدر است.

میزان سود و ضرر حساب: این مورد که توجه ویژه‌ای به آن می‌شود؛ نشانگر میزان ریسک‌پذیری و مدیریت سرمایه تریدر است. بدیهی است هرچقدر میزان ضرر یا Drawdown حساب کمتر باشد، ریسک سرمایه‌گذاری نیز کمتر است. و میزان سودآوری یا Profit Factor، سود حساب را نشان می‌دهد. البته باید توجه داشته باشید که به تمام این المان‌ها در کنار یکدیگر توجه کنید.

موجودی حساب تریدر: اگر استراتژی تریدری سودآور باشد مسلما خودش اولین کسی است که در سبد خودش سرمایه‌گذاری می‌کند! پس حجم حساب می‌تواند معیاری برای بررسی اعتبار تریدر باشد.

نکته پایانی

در این مقاله سعی کردیم نکاتی که باید قبل از شروع کپی‌تریدینگ (Copy Trading) بدانید را بررسی کنیم. دانستیم که انتخاب پلتفرم معتبر برای شروع کپی‎‌تریدینگ اهمیت دارد پس حتما اعتبار پلتفرم مورد نظرتان را بر اساس سابقه‌اش بسنجید و در ادامه اهمیت شفاف‌بودن عملکرد پلتفرم را بررسی کردیم. برای انتخاب تریدر حرفه‌ای نیز معیارهایی را بیان کردیم که میزان بازدهی و حجم حساب از جمله آن‌ها بود.

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

سوالات متداول

کپی‌تریدینگ چیست؟

کپی‌تریدینگ یک روش مدیریت پرتفولیو است که در آن شما با بررسی عملکرد تریدرهای مختلف با هدف کسب سودی مشابه تریدری که انتخاب کردید؛ معلاملاتش را کپی می‌کنید.

برا ورود به کپی‌تریدینگ چقدر دارایی نیاز دارید؟

بهتر است با قسمتی از دارایی‌تان وارد بازار کریپتوکارنسی شوید که ازدست‌دادن آن زندگی شما را نابود نکند. اگر تمام دارایی که می‌خواهید با آن وارد بازار شوید کمتر از 1000 دلار است شاید کپی‌تریدینگ انتخاب مناسبی برایتان نباشد زیرا علاوه‌ بر اینکه تریدر شما نمی‌تواند معاملات متنوع انجام دهد، میزان استرسی که متحمل می‌شوید هم زیاد است.

کدام پلتفرم را برای کپی‌تریدینگ انتخاب کنیم؟

در انتخاب پلتفرم کپی‌تریدینگ دقت کنید که پلتفرم انتخابی شما عملکرد شفافی در بازار داشته باشد و عملکرد تریدرهای آن نیز مطلوب باشد.

چگونه یک تریدر حرفه‌ای انتخاب کنیم؟

در انتخاب تریدری که قصد کپی‌کردن معاملاتش را دارید دقت کنید و سابقه او در بازار را بررسی کنید. مواردی مثل: سابقه حساب کاربری، تعداد افراد متصل به حساب تریدر، میزان سود و ضرر حساب و موجودی حساب تریدر

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره