پرش لینک ها

آیا کوکوین در ایران تحریم است؟

با گسترش ارزهای دیجیتال، تعداد صرافی‌ها هم افزایش یافته و همین امر انتخاب یک صرافی معتبر را دشوار کرده است. از جمله معیارهای انتخاب یک صرافی مناسب می‌توان به اعتبار، رابط کاربری، تعداد کوین‌ها و بازارهای مبادلاتی آن اشاره کرد که با مقایسه آن‌ها می‌توان انتخاب بهتری داشت. اما نکته مهم‌تر برای ما ایرانی‌ها، امنیت معاملات با توجه به ممنوعیت‌های تحریم‌ است. در این مقاله امنیت صرافی کوکوین را برای ایرانیان بررسی خواهیم کرد.

معرفی صرافی کوکوین (KuCoin)

 طبق آمار سایت کوین مارکت کپ کوکوین (KuCoin)، پنجمین صرافی برتر دنیا است که از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده. دفتر مرکزی این صرافی در کشور سیشل قرار دارد و حدود بیست میلیون کاربر احراز هویت شده در این صرافی فعال هستند. گفتنی است، حجم معاملاتی که روزانه در این صرافی انجام می‌شود حدود 6 میلیارد دلار است. این موضوع و تعداد کاربران صرافی کوکوین باعث شده سرعت نقدشوندگی دارایی در این صرافی بالا باشد. البته صرافی کوکوین تنوع معاملاتی زیادی دارد زیرا از 123 توکن و 457 بازار پشتیبانی می‌کند. گفتنی است؛ کوکوین به‌دلیل کاربری آسان و امکاناتی که در اختیار کاربرانش می‌گذارد از محبوبیت زیادی برخوردار است.

رتبه صرافی کوکوین

آیا کوکوین (KuCoin) برای کاربران ایرانی امن است؟

همانطور که می‌دانید با تحریم بعضی کشورها از جمله ایران توسط صرافی بایننس، محبوبیت صرافی کوکوین بین ایرانیان بیشتر از قبل شد چون برای استفاده از این صرافی شما نباید احراز هویت (KYC) انجام دهید مگر اینکه بخواهید روزانه بیشتر از یک بیت‌کوین از حسابتان برداشت کنید.

کوکوین (KuCoin) مستقیما به اینکه از کاربران ایرانی‌ پشتیبانی نمی‌کند اشاره نکرده است و امکان استفاده از وب سایت و اپلیکیشن صرافی کوکوین با آدرس‌های آی‌‌پی ایران مهیا است. البته حین ثبت نام، پیش شماره موبایل ایران (98+) وجود ندارد ولی شما می‌توانید با احراز هویت دو مرحله‌ای در این صرافی فعالیت کنید. البته بهتر است از VPN یا VPS استفاده کنید و حواستان باشد که با IP ثابت وارد اکانت خود شوید و اطمینان داشته باشید که صرافی که به لحاظ رتبه‌بندی جهانی و اعتبار بین‌المللی مثل کوکوین (KuCoin) است؛ احتمال دارد که یکباره و بدون اخطار قبلی دارایی شما را بلوکه کند و اعتبار خودش را زیر سوال ببرد؟

جالب است بدانید قبل از اجباری‌شدن احراز هویت در صرافی بایننس سقف برداشت روزانه از آن برای تمامی کاربران دو بیت‌کوین بود. از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت کوکوین شرایط خوبی را برای کاربران احراز هویت نشده فراهم کرده است.

کوکوین (KuCoin) در برابر پیشامدهای اتفاقی، از دارایی کاربرانش محافظت می‌کند؟

امنیت یک صرافی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. صرافی کوکوین (KuCoin) در طی هفت سال فعالیتش توانسته رضایت و اعتماد کاربرانش را در این زمینه تامین کند. و در طی این مدت، مورد مشکوکی از این صرافی گزارش نشده است. باید گفت امنیت پول در صرافی کوکوین (KuCoin) زیاد است چرا که کوکوین از یک کیف پول اختصاصی پشتیبانی می‌کند و حساب کاربری شما را از طرق مختلف مثل کد تایید به ایمیل، Google Authenticator، کد ترید و… ایمن نگه می‌دارد.

احتمال دارد در اخبار سال 2020 از هک‌شدن صرافی کوکوین (KuCoin) شنیده باشید. در آن سال به دلیل عدم وجود کلیدهای خصوصی هنگام برداشت از حساب، 257 میلیون دلار از این صرافی دزدیده شد البته نکته حائز اهمیت این است که دارایی کاربران در صرافی کوکوین بیمه است و تمام این مبلغ در عرض چند روز به حساب کاربران برگردانده شد. و همچنین کوکوین امنیت برداشت از حساب را بالا برد و بار دیگر مدیریت و امنیت کاربری خود را به مشتریانش ثابت کرد.

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

در صرافی کوکوین ثبت‌نام کنیم؟

کوکوین را باید یکی از بهترین صرافی‌های موجود برای بازار ارزهای دیجیتال به‌شمار آورد که امکانات بسیار زیادی هم در آن مشاهده می‌شود. در واقع اگر بخواهیم لیستی از برترین صرافی‌های این بازار را تهیه کنیم، قطعا کوکوین یکی از آن‌ها خواهد بود. در شرایط فعلی و با تحریم‌هایی که وجود دارند اینکه شرایط فراهم است از پنجمین صرافی برتر جهان استفاده کنیم فرصت خوبی است که معاملات خود را در کوکوین آغاز کنیم. در مقاله کوکوین (KuCoin) چیست؟ ساخت حساب کاربری در صرافی کوکوین را آموزش دادیم شما می‌توانید به کمک این مقاله اقدام به ساخت اکانت خود کنید.

در هنگام ثبت‌نام در کوکوین فراموش نکنید QR code دوعاملی خود را حتما نگه دارید زیرا درصورتی اطلاعات تلفن‌همراه یا دسک‌تاپتان را از دست دهید، تنها راه دسترسی به اکانت کوکوین شما QR code دوعاملی است.

نکته پایانی

صرافی کوکوین (KuCoin) رابط کاربری آسانی دارد و به همین دلیل برای معامله‌گران مبتدی نیز قابل استفاده است. طبق آماری که در حال حاضر منتشر شده است، از هر چهار نفری که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، یک نفر در این صرافی فعال است. شما نیز می‌توانید در این صرافی ایمن معامله کنید. و به خاطر داشته باشید که بازار ارز دیجیتال همانطور که با سودهای بزرگی همراه است، اگر استراتژی خوبی نداشته باشید ممکن است فعالیت شما با ضرر همراه باشد. اگر در تریدینگ حرفه‌ای نیستید و وقتی برای یادگرفتن آن ندارید می‌توانید اکانت خود را به تریدرهای کاربلد دارایا متصل کنید و هم‌پای حرفه‌ای‌های بازار ترید کنید.

سوالات متداول

کدام کشورها توسط صرافی بایننس (Binance) تحریم شده‌اند؟

ساکنان ایران، بلاروس، سودان، میانمار، بوسنی، میانمار، صربستان، کره شمالی، کوبا و هر کشوری که توسط ایالات متحده آمریکا تحریم شده است، از دریافت خدمات از بایننس محروم هستند.

امکان فعالیت در صرافی بایننس برای ایرانی‌ها وجود دارد؟

با احراز هویت جعلی امکان فعالیت در بایننس (Binance) برای کشورهای تحت تحریم ‌وجود دارد اما این کار با ریسک زیادی همراه است و ما آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

درصورت بروز مشکل برای حساب صرافی کوکوین (KuCoin) چه کنیم؟

اگر طبق پروتکل صرافی پیش بروید احتمال بروز مشکل برای حساب شما کم است. بااین‌حال درصورت بروز هر مشکلی برای حسابتان می‌توانید به کوکوین ایمیل بزنید و سرعت و پیگیری این صرافی در پاسخ‌گویی، کاربرپسند است.

آیا امکان استفاده از وب سایت و اپلیکیشن صرافی کوکوین با آدرس‌های آی‌‌پی ایران مهیا است؟

بله. شما با آی‌پی ایران می‌توانید از وب‌سایت و اپلیکیشن کوکوین استفاده کنید.

آیا کوکوین از دارایی کاربران خود محافظت می‌کند؟

طبق سابقه این صرافی در سال 2020 و اعتبار جهانی که دارد، کوکوین مشخصا از سرمایه کاربرانش محافظت می‌کند.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره