پرش لینک ها
کریپتو 360 | شماره نهم

کریپتو 360 | گزارش هفتگی بازار رمزارزها | 9

شماره نهم | هفته دوم اردیبهشت ماه 1401

فهرست مطالب

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها
بیشترین رشد و ریزش هفته
وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع
روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها
مهمترین رویدادها
مهمترین اخبار هفته گذشته
تحلیل داده‌های شبکه
تحلیل تکنیکالی بیت‌کوین
ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

بیشترین رشد و ریزش هفته

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع چه کمکی می‌کند؟
این شاخص ابزاری جهت کمک به سرمایه گذاران و معامله گران است تا بازار کریپتو را از دیدگاه احساسات و میزان ترس یا طمع بیش از حد، تجزیه و تحلیل کنند.

وقتی شاخص ترس و طمع نشان می دهد که فعالان بازار به شدت حریص هستند، احتمالا قیمت بیتکوین بسیار بالاتر از ارزش ذاتی آن است و می تواند زمان خوبی برای فروش باشد.

وقتی بازار بیش از حد نگران از ریزش است، شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که بیتکوین در آن زمان ارزان شده و می تواند یک فرصت خرید خوب باشد.

مهمترین رویدادها

مهمترین اخبار هفته گذشته

صرافی نوبیتکس نسبت به مسدودسازی برداشت‌هایی با مقصدهای کلاهبرداری شناسایی شده اقدام می‌کند

صرافی نوبیتکس اعلام کرد با توجه به افزایش کلاهبرداری‌ها به خصوص طرح پانزی توکنی با نام etsy، نسبت به مسدودسازی برداشت‌هایی که به مقصد پروژه‌های کلاهبرداری شناسایی شده ارسال می‌شوند، اقدام خواهد کرد.

رشد ۶ برابری برنامه‌های غیرمتمرکز در پالیگان؛ بیش از ۶۵۰٬۰۰۰ Matic سوزانده شده است

پالیگان از افزایش چشمگیر تعداد برنامه‌های غیرمتمرکز بر بستر شبکه خود بسیار خشنود بوده و رشد ۶ برابری دپ‌های این شبکه طی ۶ ماه اخیر را گزارش داده است.

امکان رزرو هتل‌های کیش با رمزارز فراهم می‌شود

مهرداد تاوتلی دبیرکل جامعه هتل‌داران کیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد رزرو هتل‌های کیش با استفاده از رمزارز‌ها برای گردشگران خارجی امکان پذیر می‌شود.

کیف پول تلگرام راه‌اندازی شد؛ بیت کوین و TON را برای مخاطبان ارسال کنید

شبکه TON از قابلیتی رونمایی کرده است که به موجب آن کاربران تلگرام می‌توانند در محیط این پیام‌رسان و تنها با کلیک بر روی نام کاربری شخص مورد نظر، برای او رمزارز بفرستند. در حال حاضر این قابلیت تنها برای رمزارزهای TONCOIN و BTC فعال است.

هشدار: از صرافی داخلی به صورت مستقیم به صرافی خارجی واریز و برداشت نکنید

با توجه به رصد تراکنش‌های ورودی و خروجی کاربران در صرافی‌های خارجی، برخی از اکسچنج‌های بین‌المللی تراکنش‌هایی را که از مبدا یا به مقصد صرافی‌های ایرانی ارسال می‌شوند را شناسایی کرده و به این دسته از کاربران هشدارهایی را صادر کرده‌اند.

بزرگترین حمله ورود مجدد در تاریخ دیفای؛ ۸۰ میلیون دلار از Fei به سرقت رفت

فی پروتکل (Fei Protocol)، پروتکل دیفای مبتنی بر اتریوم در هک روز شنبه، تقریبا ۸۰ میلیون دلار رمزارز را از دست داد. این صرافی برای برگرداندن دارایی‌های به سرقت رفته به هکر ۱۰ میلیون دلار پاداش پیشنهاد کرده است.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با محدودیت دولت در تامین برق ماینرها مخالفت کرد

بنابر اظهارات نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اعضای این کمیسیون پیشنهاد حذف ماده ۱۶ از لایحه توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور را به صحن علنی مجلس ارائه خواهند کرد. بنابر این ماده دولت باید تامین برق برای فعالیت‌های استخراج رمزارز را به پس از تصویب قانون رمزارزها موکول می‌کرد.

افزایش ۰.۵٪ نرخ بهره آمریکا؛ قیمت بیت کوین به ۳۹٬۷۰۰ دلار رسید

کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا (FOMC) روز چهارشنبه در پایان جلسه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را ۰.۵٪ افزایش دهد که شدیدترین تغییر از سال ۲۰۰۰ محسوب می‌شود. در واکنش به این خبر، بیت کوین اندکی رشد کرد و در حوالی ۳۹٬۷۰۰ دلار باقی ماند.

تحلیل داده‌های درون شبکه

وضعیت کلی:

این هفته قیمت بیت کوین پس از اصلاحی تقریبا ۱۰ درصدی، توانست قیمت خود را تا سطح 40,704 دلار بازیابی کند؛ اما پس از برخورد با این سطح مجددا ریزشی تا محدوده 37,614 دلار را تجربه کرد. سطح ۴۰,۰۰۰ دلار را می‌توان یک سطح مقاومتی قوی برای بیت کوین در نظر گرفت همچنین پس از هربار ریزش قیمت تا محدوده ۳۷,۵۰۰ دلار قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد، از این رو این سطح را می‌توان به عناون یک سطح حمایتی برای بیت کوین در نظر گرفت.

جمع بندی آنچین هفته

کاهش قیمت در کوتاه‌ مدت و احتمال ضرر بیشتر، باعث شده حفظ سودآوری برای سرمایه‌گذاران باقی‌مانده دشوار باشد. بااین‌حال، در چندین معیار فاندامنتال، به‌تدریج شاهد تشکیل کف بازار نزولی هستیم.

بازارهای مالی جهان در مقابل فشار تورم، افزایش نرخ بهره، بلاتکلیفی‌ها و خطرات سیاسی، همچنان در ترس به سر می‌برند. این هفته شاهد افت قیمت در بازار سهام، اوراق قرضه و بازار کریپتوکارنسی‌ها بودیم و کندل ماهانه بیتکوین با کف قیمتی جدید در ۳۷,۶۱۴ هزار دلار بسته شد.

این هفته بیتکوین بازهم در قیمت‌های پایین‌تری معامله شد، اما بیتکوین نسبت بازارهای دیگر، به‌خوبی قدرت خود را حفظ کرد. به طور مثال  بازار S&P 500 و NASDAQ با افت قیمت، به کف قیمتی جدیدی رسیده‌اند اما بیتکوین محدوده قیمتی خود را حفظ کرده و در هیچ جهتی تمایل به حرکتی قوی نشان نداده است. بااین‌حال، همبستگی بیتکوین با دیگر بازارهای جهانی بسیار شدت گرفته و بیتکوین را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهند. همچنین برخی سرمایه‌گذاران هنوز بیتکوین را به‌عنوان یک دارایی خطرناک می‌شناسند و این ممکن است مانع حرکت صعودی بیتکوین شود.

همچنین باید دید که نیروهای کلان و همبستگی‌ها با بازارهای سنتی، بیت کوین را پایین می‌آورند یا نه؟

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

چارت روزانه BTC/USDT

بیت کوین امسال در محدوده 10 درصدی بین 38 هزار تا 42 حرکت کرد. با این حال، با نگاهی به روند قیمت، حداقل برای من روشن است که گاوها هیچ قدرتی ندارند و فشار روی نزول است.
دیروز، یک جهش دیگر نرخ بهره توسط FED ایجاد شد، اما این نیز بسیار کوتاه مدت است.
انتظارات من یکسان است، کاهش قیمت به حداقل 30 هزار، و از آنجا خواهیم دید چه خواهد شد.

تحلیل‌گر: Mihai_Iacob

چارت 4 ساعته BTC/USDT

بیت کوین در یک کانال صعودی معامله می شود، ما یک مثلث نزولی و همچنین پایین ترین سطح داریم.
اکنون که قیمت ها نزدیک به حمایت معامله می شوند، آوریل به پایان رسیده است و تابستانی که در راه است، احتمال موج صعودی قوی می شود.
در اینجا من برخی از سطوح حمایت و مقاومت را ترسیم می کنم.
ماندن بیت کوین در بالای فضای آبی علامت گذاری شده سیگنال صعودی دارد…
هر گونه معامله زیر این سطوح کم باید باشد و منتظر ژانویه / فوریه باید باشیم

تحلیل‌گر: AlanSantana

آنالیز تکنیکالی بیت‌کوین

راهی سریع و آسان برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال

سنجه اندیکاتورهای تکنیکالی وضعیت تعادلی بین خریداران و فروشندگان بیت‌کوین را در بازه هفتگی نمایش می‌دهند. این معیار که در یک نگاه سریع در دسترس است، خلاصه‌ای از محبوب‌ترین اندیکاتور‌های تکنیکالی شامل میانگین متحرک‌ها، نوسانگرها (اسیلاتورها) در چارت BTC/USD نشان می‌دهد.

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره