پرش لینک ها
کریپتو 360 | شماره چهارم

کریپتو 360 | گزارش هفتگی بازار رمزارزها | 4

شماره چهارم | هفته چهارم اسفند ماه 1400

فهرست مطالب

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها
بیشترین رشد و ریزش هفته
وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع
روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها
مهمترین رویدادها
مهمترین اخبار هفته گذشته
تحلیل داده‌های شبکه
تحلیل تکنیکالی بیت‌کوین
ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

مقایسه بازدهی معامله‌گران دارایا با سایر بازارها

بیشترین رشد و ریزش هفته

بیشترین رشد و ریزش هفته

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

وضعیت تاریخی شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع چه کمکی می‌کند؟
این شاخص ابزاری جهت کمک به سرمایه گذاران و معامله گران است تا بازار کریپتو را از دیدگاه احساسات و میزان ترس یا طمع بیش از حد، تجزیه و تحلیل کنند.

وقتی شاخص ترس و طمع نشان می دهد که فعالان بازار به شدت حریص هستند، احتمالا قیمت بیتکوین بسیار بالاتر از ارزش ذاتی آن است و می تواند زمان خوبی برای فروش باشد.

وقتی بازار بیش از حد نگران از ریزش است، شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که بیتکوین در آن زمان ارزان شده و می تواند یک فرصت خرید خوب باشد.

روند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در رمزارزها

جریان نقدینگی سرمایه گذاری در رمزارزها (هفتگی)

• ابزارهای سرمایه گذاری دارایی دیجیتال پس از 7 هفته ورود سرمایه، شاهد 110 میلیون دلار خروج سرمایه بودند. 80 میلیون دلار از این خروج سرمایه از مبدأ آمریکای شمالی بوده است که می‌توان آن را پاسخی به فرمان اجرایی بایدن در خصوص تحقیقات بیشتر بر روی رمز ارزها دانست.
• بیت کوین در هفته گذشته شاهد خروج 70 میلیون دلاری سرمایه بود. اتریوم نیز شاهد بزرگترین خروج سرمایه خود در هفته گذشته، یعنی مجموعا 51 میلیون دلار بود. میزان خروج سرمایه از اتریوم از ابتدای سال تا کنون، 1.2 % از AUM را تشکیل می دهد.
• در میان آلتکوین ها، سولانا، ریپل و پولکادات شاهد خروج اندک سرمایه و لایتکوین و کاردانو نیز شاهد ورود اندک سرمایه بودند.
• محصولات سرمایه گذاری دارایی ترکیبی و همچنین محصولات بلاکچینی نیز به عنوان محبوبترین حوزه‌ها به ترتیب 12 میلیون دلار و 4.1 میلیون دلار ورود سرمایه را تجربه کردند.

جریان نقدینگی نهادهای سرمایه‌گذاری بر اساس نوع رمزارزها (میلیون دلار)

مهمترین رویدادها

مهمترین رویدادها

مهمترین اخبار هفته گذشته

صرافی پنکیک سواپ قابلیت ثبت «سفارش محدود» را عرضه کرد.

صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ، امکان ثبت سفارش محدود (Limit Order) را برای کاربران فراهم آورده است. با فعال شدن این ویژگی کاربران می‌توانند با اتصال کیف پول خود به این صرافی سفارش‌های خرید و فروش خود را با قیمت دلخواه ثبت کنند.

الیزابت وارن لایحه‌ای سختگیرانه به منظور جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها با رمزارزها تنظیم می‌کند.

سناتور الیزابت وارن (Elizabeth Warren) در حال آماده‌سازی لایحه‌ای است تا استفاده از رمزارزها برای دور زدن تحریم‌ها را دشوارتر سازد. وارن در روز سه‌شنبه در توییتر نوشت لایحه جدید او تضمین خواهد کرد که پوتین و هم‌پیمانان او نتوانند از رمزارزها استفاده کنند و تحریم‌های اقتصادی را نادیده بگیرند.

انتقال 489 بیت کوین پس از 11 سال؛ یک نهنگ دوران ساتوشی فعال شد.

ردیاب توییتری ویل الرت که فعالیت نهنگ‌های کریپتو را بررسی می‌کند به تازگی از فعالیت مجدد یک نهنگ پس از 11 سال خبر داده است. این کیف پول که به زمان ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین بازمی‌گردد، 489 واحد بیت کوین در سال 2010 داشته است.

قاضی دادگاه پرونده ریپل، درخواست SEC را رد کرد؛ قیمت ریپل 15٪ افزایش یافت.

قاضی دادگاه پرونده ریپل و کمیسیون بورس آمریکا، درخواست SEC برای جلوگیری از ارائه دفاعیه «اخطار شفاف» را رد کرد. این یک پیروزی مهم برای ریپل محسوب می‌شود. قیمت ‌رمزارز XRP پس از انتشار این خبر 15٪ رشد داشت.

موجودی بیت کوین صرافی‌ها به کمترین میزان خود در 3 سال گذشته رسید.

میزان بیت کوین نگهداری‌شده در صرافی‌های رمزارز در چند وقت اخیر روند کاهشی به خود گرفته است و به نظر می‌رسد علاقه‌مندان به این ارز در حال انتقال بیت کوین خود به کیف پول برای نگهداری طولانی‌مدت هستند.در حال حاضر، 2.32 میلیون واحد بیت کوین با ارزشی بالغ بر بیش از 90 میلیارد دلار در صرافی‌های متمرکز نگهداری می‌شود.

نماینده مجلس: هیچ برنامه‌ای برای مسدود سازی رمزارزها نداریم.

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی بر مخالفت مجلس با مسدودسازی رمزارزها تاکید کرد. مجتبی توانگر رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، با انتشار توییتی بر عدم تصمیم مجلس شورای اسلامی بر مسدودسازی رمزارزها تاکید کرد. وی تاکید کرد مجلس با فعالیت زیرزمینی و غیر شفاف رمزارزها مخالف است.

مارک زاکربرگ: توکن‌های NFT به زودی به اینستاگرام می‌آیند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا به تازگی از آماده شدن اینستاگرام برای اضافه کردن توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خبر داده است.

تحلیل داده‌های درون شبکه

خرج شدن کوین های قدیمی :

در این هفته شاهد افزایش شدت خرج شدن کوین‌های قدیمی‌تر بودیم. کوین‌های قدیمی و مسن‌تر معمولاً در اختیار سرمایه‌گذارانی هستند که با نوسانات بازارهای بیتکوین آشنایی دارند و معمولاً به این کوین‌ها «پول هوشمند» گفته می‌شود. به همین جهت، زمانی که می‌بینیم کوین‌های قدیمی‌تر، بیشتر خرج می‌شوند؛ شاید به این معنا باشد که این سرمایه‌گذاران دچار هیجانات منفی شده‌اند.

5 درصد کوین‌هایی که این هفته خرج شدند، کوین‌هایی بودند که بالای 6 ماه عمر داشتند که این میزان خرج شدن در ماه‌های اخیر در نوع خود چشمگیر بوده است.

خروج بی سابقه بیت کوین از کوین بیس:

در این هفته، حجم بسیار زیادی معادل 31.130 بیتکوین (1.18 میلیارد دلار) از صرافی Coinbase خارج شد. از 28 جولای 2017 ، این بیشترین مقداری بود که تا‌ به ‌حال از این صرافی خارج شده است. خروجی‌هایی که (نوارهای قرمز) بعد از مارس 2020 اتفاق افتاده، در نمودار زیر کاملاً واضح است. این نکته یعنی سرمایه‌گذاران بیش ‌از پیش بیتکوین را به‌عنوان دارایی ارزشمند در سبد خود در نظر دارند‌.

این میزان خروجی، کل موجودی صرافی Coinbase را تا 649.5 هزار بیتکوین پایین آورده است که آخرین بار در سقف قیمتی سال 2017 این تعداد بیتکوین داشته است.

کاهش ریسک سرمایه گذاران بلند مدت :

از سپتامبر سال گذشته، معیار Binary CDD، مرتباً بالاتر از حد بازه‌های انباشت قرار داشته است. این یعنی سرمایه‌گذاران بلندمدت تا حدودی در حال کاهش ریسک هستند.

جمع بندی آنچین هفته

بلاتکلیفی‌های مربوط به خطرات سیاسی و اقتصاد کلان، از ماه ژانویه روند انباشت کوتاه‌مدت را ضعیف کرده است. می‌بینیم که این هفته کوین‌های قدیمی، کمی بیش از قبل خرج می‌شوند، با این ‌حال این اتفاق هنوز به این معنا نیست که سرمایه‌گذاران در سطح کلان، تسلیم شده باشند. باتوجه ‌به اینکه بیش از 2.5 میلیون بیتکوین هولدرهای کوتاه‌مدت در حالت ضرر نقد نشده است، ریسک اینکه این سرمایه‌گذاران هنوز دست به فروش بزنند وجود دارد. به عبارت دیگر امکان تسلیم بازار همچنان وجود دارد که در صورت وقوع آن، واکنش بازارهمانند سیکل‌ خرسی قبل خواهد بود.
با این ‌حال، سرمایه‌گذاران همچنان ترجیح می‌دهند دارایی خود را هولد کنند و روند انباشت بلندمدت هنوزهم امیدبخش است.

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

چارت 3 ساعته BTC/USDT

اکنون BTC در منطقه 40-38 هزار تا به صورت مثلثی معامله می شود، من فکر می کنم قیمت می تواند تا خط مقاومتی بالای مثلث رشد کند و به کاهش ادامه دهد.استاپ لاس باید بالای 40 هزار باشد، بهتر است بالای 40500 باشد.
اگر قیمت خط حمایتی مثلث را بشکند، می‌توانیم حداقل عقب‌نشینی کوچکی از منطقه پشتیبانی 1 ببینیم. اما من فکر می کنم که هدف واقعی حول محور پشتیبانی 2 منطقه 35-34k است.پس برای چنین سناریویی آماده باشید.

تحلیل‌گر: AtlasTrades

چارت روزانهBTC/USDT

پیشنهاد خرید BTC با تکنیک TriAngle Bottom ، در این صورت 37k به یک حمیات خوب و کف مثلث تبدیل می شود. به نظر می‌رسد که بیتکوین توانایی شکست ضلع مقاومتی مثلث را دارد
بنابراین ما می توانیم مقداری BTC برای این سناریو داشته باشیم.
هدف 45 / 50 هزار تا

تحلیل‌گر: tntsunrise

آنالیز تکنیکالی بیت‌کوین

راهی سریع و آسان برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال

سنجه اندیکاتورهای تکنیکالی وضعیت تعادلی بین خریداران و فروشندگان بیت‌کوین را در بازه هفتگی نمایش می‌دهند. این معیار که در یک نگاه سریع در دسترس است، خلاصه‌ای از محبوب‌ترین اندیکاتور‌های تکنیکالی شامل میانگین متحرک‌ها، نوسانگرها (اسیلاتورها) در چارت BTC/USD نشان می‌دهد.

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای مورد توجه اینفلوئنسرهای توئیتری

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

ارزهای برتر باتوجه به حجم محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره