پرش لینک ها

آیا معامله‌گری آسان است؟

با پیشرفت دنیای مالی تریدری یا معامه‌گری به یکی از شغل‌های محبوب تبدیل شده است. زمانی که بازار در حال رشد است، افرادی شروع به تریدینگ می‌کنند و با کسب سود تصورشان این است که تریدر ماهری هستند! اما امان از زمانی که بازار روندی نزولی داشته باشد، زیرا سرمایه خود را از دست داده و سرخورده از بازار خارج می‌شوند. در حالی که تریدرهای حرفه‌ای از همین نوسانات سود کسب می‌کنند و این ویژگی متمایزکننده‌ی حرفه‌ای‌ها است. در حقیقت تریدری یک تفریح وسرگرمی نیست بلکه یک شغل تمام وقت است. در این مقاله قصد داریم درباره همین موضوع صحبت کنیم و به بررسی شغل تریدری بپردازیم، پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهند تریدر شوند، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آیا همه می‌توانند تریدر شوند؟

پاسخ این سوال منفی است. تریدری نیز مانند بسیاری از شغل‌های دیگر به مهارت و یادگیری احتیاج دارد و تیپ خاصی از شخصیت را می‌طلبد. مثلا مانند روانشناس موفقی که سال‌ها به یادگیری و آموزش در این رشته پرداخته است و همچنین به لحاظ شخصیتی فردی با روابط عمومی بالا و دارای دغدغه‌های اجتماعی است؛ حال این فرد اگر بخواهد در حوزه‌ی حسابداری فعالیت کند احتیاج است که تمام تلاشی که برای موفق‌شدن در روانشناسی کرده است را بار دیگر برای معماری تکرار کند و این مثال برای شغل‌ها و حرفه‌های دیگر از جمله تریدری نیز صدق می‌کند. پس همه افراد نمی‌توانند تریدر شوند مگر اینه به این شغل علاقه‌مند بوده و برای یادگیری آن تلاش کنند.

چرا افراد تریدری را به عنوان شغل انتخاب می‌کنند؟

چه کسی دوست ندارد که در اتاق گرم و دلنشین خودش و به دور از هیایو و رفت‌وآمد، بنشیند و در حال نوشیدن قهوه مورد علاقه‌اش میلیونی درآمد کسب کند و پس از چند ماه لوکس‌ترین خودرو و ویلا را بخرد!؟ این ایده‌آل‌ترین و تبلیغاتی‌ترین تعریف از شغل یک تریدر است. اما واقعیت با تصور ما فرق دارد! افرادی که گول چنین تبلیغاتی را می‌خورد با ازدست‌دادن بخشی از سرمایه خود در بازار متوجه حقیقت می‌شوند. این افراد عموما جزو کسانی هستند که ترید را به چشم سرگرمی نگاه کرده و زود هم از آن دلسرد می‌شوند. کسانی که در بازار تریدر ماهری می‌شوند و از این حرفه درآمد کسب می‌کنند، به این امر به چشم یک شغل تمام وقت نگاه می‌کنند و نه میان‌بری برای پولدار شدن! در این شغل نیز مانند بقیه مشاغل هم روزهای خوب وجود دارد و هم روزهای بد. به نظر شما مزایا و معایب تریدربودن چیست؟

مزایا و معایب تریدر بودن چیست؟

تریدر در بازارهای مالی نیز مانند مشاغل دیگر مزایا و معایبی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مزایای تریدر بودن:

  • شما رئیس خودتان هستید؛ به عنوان یک تریدر شما تماما مسئول کار و زندگی خودتان هستید. در چنین شرایطی اگر زمانی دوست ندارید کار کنید به خودتان مرخصی می‌دهید و اگر نیاز بود به اندازه چند کارمند برای خود کار می‌کنید.
  • شغل معامله‌گری بازنشستگی ندارد؛ شما تا زمانی که بتوانید به مانیتور نگاه کنید و دکمه‌ای را فشار دهید می‌توانید ترید کنید! زیرا تریدینگ یک شغل فیزیکی نیست.
  • با فعالیت در بازارهای جهانی شما می‌توانید برای خود درآمد دلاری بسازید و این امر برای شرایط تورمی حال حاضر و ارزش پایین ریال بسیار دلنشین است.
  • تریدکردن شما را به فرد بهتری تبدیل می‌کند زیرا با فعالیت در بازارهای مالی شما همزمان با احساساتی مثل طمع، خشم، حرص و ترس مواجه می‌شوید و تمرین می‌کنید که چگونه به بهترین نحو با این احساسات کنار بیایید.
  • تریدری شغل تمام وقت است و به انرژی زیادی احتیاج دارد اما اگر اصولی و با برنامه‌ریزی کار کنید می‌توانید همزمان دیگر علاقه‌مندی‌های خود را نیز پیش ببرید و در مکان مورد علاقه‌تان به کارکردن مشغول شوید چون شما رئیس خودتان هستید!

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

معایب تریدر بودن:

  • تریدینگ به شما استرس زیادی وارد می‌کند و اگر توانایی خوبی در کنترل احساسات خود نداشته باشید این موضوع می‌تواند شما را اذیت کند.
  • تریدینگ شغلی کم‌تحرک است و اگر به این کار علاقه‌مند باشید ممکن است ساعت‌ها پشت میز و بی‌تحرک بنشینید و این موضوع ممکن است باعث بروز مشکلات جسمی برای شما شود پس باید سعی کنید که ورزش را وارد روتین زندگی خود کنید.
  • در تریدینگ همانطور که شما رئیس خودتان هستید، باید بتوانید که آینده خود را نیز با بیمه‌های خویش‌فرما تامین کنید زیرا نهادی برای حمایت از معامله‌گران وجود ندارد مگر اینکه در شرکت‌های مدیریت سرمایه مشغول کار شوید.
  • بسته به بازاری که در آن تریدر می‌کنید شما زمان‌ زیادی را باید پشت سیستم و در حال چک‌کردن چارت باشید و این موضوع ممکن است باعث اختلال خواب و همچنین افزایش سطح استرس در زندگی شما شود.

تریدینگ را با سرمایه‌گذاری اشتباه نگیرید

طبیعی است که همه افراد نمی‌توانند تریدرهای ماهری باشند همانطور که نمی‌توانند هم‌زمان پزشک کارکشته و مهندس ماهری باشند! در زندگی روزمره ما نیازهای متفاوتی وجود دارد که برای برطرف‌کردن آن‌ها از افرادی که در این زمینه‌ها کاربلد هستند کمک می‌گیریم. یکی از این نیازها سرمایه‌گذاری است که در دنیای امروز یک ضرورت است. اگر شما تریدر نیستید و علاقه‌ای نیز به تریدرشدن ندارید، برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی می‌توانید از حرفه‌ای‌های این کار کمک بگیرید. مثلا از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید یا راهی امن‌تر و پیشرفته‌تر مثل کپی‌تریدینگ؛ کپی‌تریدینگ یک روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازارهای مالی پشت دست حرفه‌ای‌های بازار است که به شما این امکان را می‌دهد مانند حرفه‌ای‌ها سود کنید.

نکته پایانی

در این مقاله سعی کردیم درباره ابعاد مختلف شغل تریدینگ صحبت کنیم و دانستیم که تریدری نه یک تفریح و سرگرمی است و نه میان‌بری برای پولدارشدن بلکه یک شغل تمام وقت و یک حرفه‌ی تمام عیار است. باید حواستان باشد که تریدینگ را با سرمایه‌گذاری اشتباه نگیرید و برای سرمایه‌گذاری از کاربلدها کمک بگیرید. در انتها نیز با کپی تریدینگ آشنا شدیم. دارایا، اولین و معتبرترین پلتفرم کپی تریدینگ ارز دیجیتال در ایران است که برترین تریدرها در آن فعالیت می‌کنند و شما در دارایا می‌توانید هم‌پا و هم‌تراز حرفه‌ایی‌های بازار کریپتو حرکت کنید.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره