پرش لینک ها
حساب پم یکی از پیشرفت‌های دنیای مالی در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری است.

✅آشنایی کامل با حساب پم PAMM، چه مزیتی دارد؟

سرمایه‌گذاری یکی از پیش‌روترین حوزه‌های مالی است و در طول زمان پیشرفت‌های زیادی داشته است. بازار ارز دیجیتال نیز از این داستان مستثنی نیست. یکی از پیشرفت‌های این بازار، حساب‌های PAMM است که راهی برای ارتباط بهتر و سودآورتر سرمایه‌گذار و تریدر می‌باشد. در این مقاله قصد داریم درباره حساب‌های PAMM که روشی نوین برای سرمایه‌گذاری است، بیشتر آشنا شویم پس با ما همراه شوید.

حساب پم  PAMM چیست؟

واژه پم (PAMM) که سرواژه عبارت Percentage allocation management modul می‌باشد، جزو روش‌های سرمایه‌گذاری نوین به‌شمار می‌آید که در آن سرمایه‌گذار بدون معامله‌کردن می‌تواند کسب درآمد کند. سرمایه‌گذار با استفاده از این ابزار، تریدر حرفه‌ای را پیدا کرده و در حساب وی به میزان دلخواه سرمایه‌گذاری می‌کند و تریدر علاوه بر دارایی خود، وجوه سرمایه‌گذاران را هم مدیریت می‌کند. تریدر درقبال سودآوری خود به‌صورت درصدی از سود ساخته شده کارمزد دریافت خواهد کرد. همچنین اصطلاحی به نام سبد پم وجود دارد که در آن با استفاده از چند حساب پم با ریسک‌های متفاوت، ریک کلی سبد کنترل شود.

حساب پم چگونه کار می‌‌کند؟

همانطور که اشاره شد حساب پم حسابی مشترک بین تریدر و تمام سرمایه‌گذارانی است که سرمایه خود را برای مدیریت به او سپرده‌اند. سرمایه‌گذار به دنبال یک تریدر مناسب با بهترین عملکرد معاملاتی می‌باشد که سرمایه خود را در حساب پم او سرمایه‌گذاری کند. زمانی که مدیر و سرمایه‌گذاران پول خود را در این حساب سرمایه‌گذاری کردند، مدیر با تدوین بهترین استراتژی‌ها، اقدام به انجام معامله با کل سرمایه می‌کند. بعد از آن وقتی که معاملات با موفقیت بسته و منجر به سود شوند، هم مدیر و هم سرمایه‌گذاران بر اساس درصد سهم‌شان از حساب، سود کسب می‌کنند. در این مرحله کارمزد مدیر حساب پم نیز از سود افراد پرداخت می‌شود. این کارمزد نیز بر اساس درصد وجهی است که هر کدام از افراد در حساب پم سرمایه‌گذاری کردند. برای فهم بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید.

دو سرمایه‌گذار تصمیم می‌گیرند، مبلغ 250 و 750 دلار را در حساب 1000 دلاری یک مدیر حساب پم سرمایه‌گذاری کنند.

نمونه یک حساب پم با دو سرمایه‌گذار

تریدر بهترین استراتژی معاملاتی را برای این حساب پم 2000 دلاری تدوین می‌کند و سبد با سود 100 درصدی روبرو می‌شود. حالا برای تقسیم سود بین افراد این حساب پم، کارمزد 10 درصدی (این درصد در حساب‌های مختلف، فرق دارد) از موجودی نهایی سرمایه‌گذاران کسر شده و به مدیر حساب داده می‌شود. و دریافتی نهایی هرکدام مانند زیر است.

حساب پم چه مزایایی دارد؟

اگر شما وقت کافی برای انجام معاملات را ندارید می‌توانید از یک تریدر ماهر که وقت کافی و مهارت لازم برای فعالیت در بازار دارد، کمک بگیرید. علاوه بر این، اگر زمانی احساس کردید سرمایه شما در خطر است، می‌توانید آن را بردارید البته به شرطی که در آن لحظه در یک معامله باز قرار نداشته باشد. همچنین شما می‌توانید هم‌زمان در چند حساب پم سرمایه‌گذاری کنید و از این طریق این تنوع‌سازی، ریسک معاملات خود را کاهش دهید.

یکی از مهم‌ترین مزایای حساب پم این است که پول شما در حساب خودتان می‌ماند و انجام معاملات از طریق وصل‌کردن حساب صرافی‌تان به تریدر مورد نظر انجام می‌شود. در چنین شرایطی ریسک و ترس کلاهبرداری از حسابتان وجود ندارد و می‌توانید با خیالی راحت‌تر به سرمایه‌گذاری بپردازید.

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

چگونه بهترین حساب پم را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؟

همانطور که قبلا هم در مقاله «چگونه با کپی‌تریدینگ بیشتر سود کنیم؟» اشاره کردیم یکی از انواع حساب‌ها در کپی‌تریدینگ، حساب پم است. شما با کپی‌تریدینگ در پلتفرمی که حساب‌های آن پم هستند می‌توانید از تمام مزایایی که برای کپی‌تریدینگ، حساب‌های پم و سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال وجود دارد استفاده کنید. اما سوال اصلی این است که چگونه می‌توان بهترین حساب پم را پیدا و انتخاب کرد؟ چند نکته درباره انتخاب مدیر حساب پم وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. شما طبق بررسی این ویژگی‌ها می‌توانید مدیر حساب پم خود را انتخاب کنید.

بازدهی معاملات تریدر: ممکن است در نگاه اول بازدهی بالا در معاملات گزینه مناسبی به‌نظر برسد، اما این مورد به‌ تنهایی کافی نبوده و می‌بایست در کنار معیارهای دیگر درنظر گرفته شود.

مدت زمان فعالیت: به‌طبع هر چه سابقه فعالیت طولانی‌تر از تریدر در دسترس باشد، نشانگر بازدهی مثبت و درآمدزایی او از پلتفرم کپی‌تریدینگ و نمایانگر بقای او در بازار پرریسک رمزارزها است.

تعداد کپی‌کنندگان: این عدد نشان‌دهنده تعداد فعلی افراد متصل به تریدر می‌باشد و تمام معاملات تریدر به‌صورت اتوماتیک برای تمامی آنها کپی می‌شود. قطعا هرچه تعداد نفرات کپی‌کننده بیشتر باشد اعتبار تریدر بالاتر خواهد بود.

ریسک تریدر: کسب سود به‌تنهایی عامل موفقیت یک تریدر نیست، بلکه میزان ریسکی که برای کسب این سود به کل سرمایه تحمیل کرده است مهارت تریدر را مشخص می‌کند. درواقع هرچه ریسک بالاتر باشد احتمال اینکه بازار مخالف تحلیل تریدر رفتار کند بیشتر است. به طور کلی در انتخاب تریدری که به‌صورت دائمی با ریسک بالا معامله می‌کند توصیه نمی‌شود.

تعداد و ارزش معاملات: تعداد معاملات بالا نشان‌دهنده فعال بودن تریدر و ارزش بالای معاملات نمایانگر تخصص بالاتر و دخیل نبودن شانس در موفقیت او می‌باشد. بدیهی است که این دو به استراتژی تریدر نیز وابسته هستند (تریدرهای بلندمدت متمایل به باز نگه داشتن طولانی‌تری معاملات داشته و تعداد معاملات کمتری انجام می‌دهند).

میزان سرمایه متصل به تریدر: مجموع سرمایه‌ای که کپی‌کنندگان به تریدر متصل کرده‌اند. قطعا هرچه تریدر در مدیریت سرمایه و سودسازی مستمر سابقه موفق‌تری داشته باشد، کپی‌کنندگان اعتماد بیشتری به او کرده و سرمایه بیشتری به او خواهند سپرد.

نکته پایانی

در این مقاله سعی کردیم درباره حساب‌های پم و مزایای آن‌ها صحبت کنیم. دانستیم که با توجه به اینکه کپی‌تریدینگ در حساب‌های پم نیاز به دسترسی پلتفرم به برداشت از حساب شما وجود ندارد، ریسک سرمایه‌گذاری کمتر است. و همچنین درباره نحوه انتخاب مدیر حساب پم یعنی یک تریدر ماهر و کاربلد صحبت کردیم و به مواردی مثل مدت زمان فعالیت تریدر، ریسک معاملات او، ارزش معاملاتش و بازدهی تریدر از زمان فعالیتش اشاره کردیم. در کل می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در حساب‌های پم راه مناسبی برای مدیریت سرمایه‌تان است.

سوالات متداول

حساب پم  PAMM چیست؟

حساب پم یک راه جدید برای سرمایه‌گذاری است که به سرمایه‌گذاران این اجازه را می‌دهد که بدون انجام معاملات، درآمد کسب کنند. با استفاده از این امکان، سرمایه‌گذاران؛ تریدر کاربلدی را پیدا کرده و در حساب وی به هر میزان که می‌خواهند سرمایه‌گذاری می‌کنند. تریدر هم این وجوه مالی به‌علاوه دارایی خودش را در یک حساب مدیریت می‌کند.

حساب پم چگونه کار می‌کند؟

حساب پم یک حساب واحد است که بین سرمایه‌گذاران و تریدری که مدیر حساب است به اشتراک گذاشته می‌شود.

چگونه بهترین حساب پم را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؟

با توجه به مواردی مثل مدت زمان فعالیت تریدر، ریسک معاملات او، ارزش معاملاتش و بازدهی تریدر از زمان فعالیتش

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره