پرش لینک ها

8 نکته اساسی در انتخاب تریدر برای کپی کردن

با پیشرفت دنیای تکنولوژی و ارزهای دیجیتال امکان تریدینگ و کسب سود از بازار برای همه افراد با هر سطح از مهارت در معامله‌گری فراهم شده است. اما این کار چگونه امکان‌پذیر است؟ با کپی‌ تریدینگ شما می‌توانید با هر مقدار آگاهی و دانش از رمزارزها و استراتژی‌های مالی، سود کسب کنید. برای این کار لازم است که تریدر ماهری پیدا کرده و معاملات او را کپی کنید. در این مقاله قصد داریم به یکی از مهم‌ترین چالش‌های کپی‌ تریدینگ یعنی نحوه انتخاب تریدر برای کپی‌کردن معاملات بپردازیم پس با ما همراه باشید.

معرفی کپی‌ تریدینگ

کپی‌ تریدینگ یک سیستم سرمایه‌گذاری نوین است که افراد با انتخاب تریدری کاربلد و وصل‌کردن حساب خود به وی، تمام معاملاتش را کپی می‌کنند. این امر به صورت خودکار و توسط پلتفرم کپی‌ تریدینگ انجام می‌شود. در کپی‌ تریدینگ افراد با هر سطح دانش مالی و مهارت معامله‌گری می‌توانند با تکیه‌بر تجربه حرفه‌ای‌های بازار سود کسب کنند و نگران ازدست‌رفتن سودشان در زمان‌هایی که به بازار دسترسی ندارند یا استراتژی مورد نیاز را نمی‌شناسند، نباشند. به عبارتی کپی‌ تریدینگ یک راه کسب سود به صورت اتوماتیک است.

چرا انتخاب تریدر در کپی‌ تریدینگ اهمیت زیادی دارد؟

اصل اساسی کپی‌ تریدینگ، کپی‌کردن تمام معاملاتی است که تریدر انتخابی شما در حساب خود انجام می‌دهد. در چنین شرایطی شما وقتی برنده می‌شوید که معامله‌گری که انتخاب کردید، از استراتژی مالی خود سود کسب کند و بازنده‌شدن شما نیز به عملکرد تریدرتان گره خورده است. از همین جهت انتخاب فردی که طبق استراتژی مالی سودآوری ترید کند و با ریسک‌پذیری شما هم‌خوان باشد، اهمیت زیادی دارد. البته گفتنی است که مکانیزم پشت کپی‌ تریدینگ به همین سادگی نیست چون شما فقط درصد خاصی از حسابتان را به یک تریدر متصل می‌کنید و این خودش یک راه مدیریت و کنترل ریسک است و برای این مدیریت خوب است که شما میزان ریسک‌پذیری خود را بشناسید.

معیارهای انتخاب یک تریدر ماهر چیست؟

حال که با اهمیت انتخاب تریدر در کپی‌ تریدینگ آشنا شدید در ادامه به بررسی معیارهای انتخاب تریدر و ویژگی‌هایی که خوب است داشته باشد می‌پردازیم.

1. بازدهی معاملات: ممکن است در نگاه اول بازدهی بالا در معاملات گزینه مناسبی به‌نظر برسد، اما این مورد به‌ تنهایی کافی نبوده و می‌بایست در کنار معیارهای دیگر درنظر گرفته شود. اما خوب است که تریدر انتخابی شما بازدهی خوبی در معاملاتش داشته باشد.

2. مدت زمان فعالیت: به‌طبع هر چه سابقه فعالیت طولانی‌تر از تریدر در دسترس باشد، نشانگر بازدهی مثبت و درآمدزایی او از پلتفرم کپی‌ تریدینگ و نمایانگر بقای او در بازار پرریسک رمزارزها است.

3. تعداد کپی‌کنندگان: این عدد نشان‌دهنده تعداد افراد متصل به تریدر می‌باشد که تمام معاملات تریدر به‌صورت اتوماتیک برای تمامی آنها کپی می‌شود. قطعا هرچه تعداد نفرات کپی‌کننده بیشتر باشد اعتبار تریدر بالاتر خواهد بود زیرا افراد بیشتری را به شیوه معاملاتی خود جذب کرده.

4. ریسک تریدر: کسب سود به‌تنهایی عامل موفقیت یک تریدر نیست، بلکه میزان ریسکی که برای کسب این سود به کل سرمایه تحمیل کرده است مهارت تریدر را مشخص می‌کند. درواقع هرچه ریسک بالاتر باشد احتمال اینکه بازار مخالف تحلیل تریدر رفتار کند بیشتر است. به طور کلی در انتخاب تریدری که به‌صورت دائمی با ریسک بالا معامله می‌کند توصیه نمی‌شود همچنین تریدری که در معاملات خود هیچ ریسکی را نمی‌پذیرد نیز چندان مناسب نیست.

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

5. تعداد و ارزش معاملات: تعداد معاملات بالا نشان‌دهنده فعال‌بودن تریدر و ارزش بالای معاملات نمایانگر تخصص بالاتر و دخیل‌نبودن شانس در موفقیت او می‌باشد. بدیهی است که این دو به استراتژی تریدر نیز وابسته هستند یعنی تریدرهای بلندمدت تمایل به بازنگه‌داشتن طولانی‌تری معاملات داشته و تعداد معاملات کمتری انجام می‌دهند.

6. ثبات و تعادل در معاملات: تداوم در سودآوری متوالی با کسب حداقل ضرر نشانه ثبات تریدر است. در این بین معمولا کپی‌کردن معاملات تریدرهای قدیمی‌تر مطمئن‌تر خواهد بود. البته بهتر است طبق ریسک‌پذیری خودتان این تعادل معاملات را انتخاب کنید.

7. دارایی تریدر: اگر استراتژی تریدری سودآور باشد بی‌شک خود او حجم بیشتری در حساب خود وارد و با آن معامله می‌کند پس در انتخاب تریدر به دارایی اولیه‌ای که خودش در پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده است توجه کنید.

8. میزان ضرر (Drowdone): این فاکتور به مدیریت ریسک تریدر بازمی‌گردد و هر چه میزان ضرر کمتر باشد، ریسک سرمایه گذاری نیز کمتر خواهد بود و این معیار مورد توجه افراد زیادی است.

نکته پایانی

در این مقاله سعی کردیم درباره یکی از چالش‌های ورود به کپی‌ تریدینگ یعنی انتخاب تریدر مناسب صحبت کنیم. همچنین درباره اهمیت این موضوع صحبت کردیم و دانستیم چون در کپی‌ تریدینگ معاملات تریدر عینا برای ما تکرار می‌شود پس انتخاب تریدر ماهر اهمیت زیادی دارد. و از معیارهای انتخاب معامله‌گر قهار به مواردی مثل ارزش حساب، ثبات عملکردی، دارایی حساب، تعداد کپی‌کنندگان، میزان ریسک و ضررش اشاره کردیم. شما با انتخاب یک تریدر ماهر می‌توانید هم‌پا وهم‌تراز حرفه‌ای‌های بازار ارز دیجیتال سود کسب کنید.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره