پرش لینک ها

چگونه ریسک خود را بدانیم؟ ربات ریسک پروفایل دارایا

ریسک عضو جدایی‌ناپذیر بازار ارز دیجیتال است و این یعنی برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال نیاز است با میزان ریسک‌پذیری خودتان آشنا شوید تا بتوانید تشخیص دهید که دقیقا تا چه میزان می‌توانید نسبت به ضررهای احتمالی بازار مقاوم باشید. پلتفرم کپی تریدینگ دارایا برای اینکه کاربرانش بتوانند به صورت دقیق‌تری میزان ریسک‌پذیری خود را محاسبه کنند رباتی را طراحی کرده است که در این مقاله درباره نحوه کارکرد این ربات و کاربردش صحبت می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد می‌‌کنیم ابتدا آزمون ریسک پروفایل رو تکمیل کرده و سپس به مطالعه این مقاله بپردازید

ریسک‌پذیری چیست و چرا اهمیت دارد؟

ریسک‌پذیری مفهومی است که در همه‌ی تصمیمات زندگی شما تاثیرگذار است. همه‌ی انسان‌ها به‌صورت ذاتی میزانی از ریسک‌پذیری را دارند و این میزان با تمرین و تجربه ارتقا می‌یابد. ریسک‌پذیری در اصل، تمایل شما برای قدم‌گذاشتن در راهی نامشخص برای رسیدن به هدفی مشخص است. این مفهوم از دنیای مالی نیز دور نیست؛ به تعریفی ساده، ریسک‌پذیری حداکثر هزینه‌ای است که آماده‌ی پرداخت آن در قبال سود انتظاری هستید. در بازار ارز دیجیتال فرصت‌هایی وجود دارد که همه‌ی آن‌ها با درجات مختلفی از ریسک همراه هستند و شما برای اینکه بتوانید از این بازار سود کسب کنید، نیاز است که ریسک‌پذیر باشید و این اصل در بازار تغییرناپذیر و غیرقابل‌انکار است. شما با شناخت میزان ریسکی که می‌توانید بپذیرید، تشخیص می‌دهید که در چه سبدی و با چه تریدری سرمایه‌گذاری کنید. به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد، دارایا رباتی برای محاسبه ریسک‌پذیری شما طراحی کرده است که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

ربات ریسک پروفایل دارایا چگونه کار می‌کند؟

شما وقتی در این ربات آزمون را شروع می‌کنید، سری سوال‌هایی برای شما نمایان می‌شود که باید طبق تجربیات و آینده‌نگری که دارید به آن سوال‌ها پاسخ دهید. هرکدام از این سوال‌ها به منظور خاصی و توسط کارشناسان مالی طراحی شده‌اند و هر جوابی که به سوالات بدهید نمره‌ای به ریسک‌پذیری شما اضافه یا کم می‌کند و در انتها پس از پاسخ به همه سوالات، ربات از یک تا ده نمره‌ای به شما می‌دهد که در اصل میزان ریسک‌پذیری شما است که طبق آن در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرید.

سوالات ربات ریسک‌ پروفایل را می‌توان به چند دسته تقسیم‌بندی کرد. 7 سوال اول قصد دارد که نگرش شما به ریسک را بسنجد و این‌کار را با بررسی اینکه حاضرید در قبال چه مبلغی از تصمیم احتمالی خود دست بکشید انجام می‌دهد که هر کدام از جواب‌های شما می‌تواند معنی متفاوتی برای ربات داشته باشد. در 3 سوال بعدی ربات درباره دید مالی شما در بازار، زمان‌هایی که در رشد و ضرر هستید می‌پرسد، این سوال‌ها بازخورد شما در طول سرمایه‌گذاری را حدس می‌زند. و 6 سوال بعدی درباره سابقه‌ی سرمایه‌گذاری‌های شما پرسیده می‌شود و ربات قصد دارد از این سوال‌ها ریسکی که شما در گذشته روی دارایی خود پذیرفته‌اید را بسنجد.

کارایی ریسک‌ پروفایل چیست؟

همانطور که بالا اشاره کردیم و احتمالا خودتان هم دیده‌اید در انتهای آزمون ریسک‌پذیری به شخصیت شما عددی بین 1 تا 5 نسبت داده می‌شود که این عدد در اصل میزان ریسک‌پذیری شما را نشان می‌دهد. شخصیتی که نمره «1» را می‌گیرد فردی محافظه‌کار است و در سر دیگر طیف، فردی که نمره‌ی «5» را می‌گیرد، شخصیتی بسیار ریسک‌پذیر دارد. شاید برای شما سوال باشد که در انتها این عدد چه کاربردی برای شما دارد و  چه کمکی به سرمایه‌گذاری‌تان می‌کند؟ اگر یادتان باشد در پروفایل تریدرهای پلتفرم دارایا برای معاملات و استراتژی مالی هر تریدر عددی بین 1 تا 5 برای میزان ریسک معاملات او در نظر گرفته می‌شود. بعد از اتمام آزمون تریدرهایی که برای شما مناسب هستند به شما پیشنهاد داده می‌شود و این از طریق تطبیق‌دادن میزان ریسک‌پذیری شما و میزان ریسک معاملات تریدر است. (البته فاکتورهای دیگری نیز در این موضوع اثرگذارند اما تاثیر ریسک‌پذیری از همه آن‌ها بیشتر است)

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

نکته پایانی

در این مقاله درباره ریسک‌پذیری و اهمیت آن در بازار پرنوسان ارز دیجیتال صحبت کردیم و دانستیم به دست آوردن هر مقدار از سود به میزانی از ریسک‌پذیری نیاز دارد. ربات ریسک پروفایل دارایا را معرفی کردیم و درباره نحوه کارکردش که بر اساس شخصیت شما، میزان ریسک‌پذیری و دانش‌تان به ریسک محاسبه می‌شود، صحبت کردیم. در آخر نیز کاربرد ریسک پروفایل را بیان کردیم و فهمیدیم برای اینکه بتوانید سرمایه‌گذاری مطابق با ویژگی‌های شخصیتی خود انجام دهید، ریسک‌پروفایل به شما کمک می‌کند پرتفولیویی منحصر به خودتان بسازید. پلتفرم دارایا با عرضه‌ی این ربات قصد دارد؛ کاربرانش بتوانند دقیق‌تر و اصولی‌تر برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره