پرش لینک ها

کپی ترید چیست؟ آشنایی با بهترین روش سرمایه‌گذاری

قطعا ساده‌ترین راه برای استفاده از فرصت‌های بازار، پی بردن به روش معامله‌‌گران حرفه‌ای و تقلید از آنان است. کپی‌تریدینگ این امکان را به شما می دهد تا به‌طور خودکار معاملات تریدرهای با تجربه را مشاهده و بدون نیاز به تجزیه‌و‌تحلیل بازار، آنان را کپی کنید. حتی برخی از معامله‌گران از کپی ترید به‌عنوان راهی برای “درآمد در حین یادگیری” استفاده می‌کنند، چراکه تحلیل و بررسی کامل بازار برای تریدرهای تازه‌کار دشوار است. از سمتی دیگر، طیف دیگری از معامله‌گران به‌علت کمبود وقت برای رصد بازار، از کپی‌تریدینگ استفاده می‌کنند. به‌هر حال کپی تریدینگ ابزار به‌شدت مفیدی است که در ادامه به آموزش کامل و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

کپی تریدینگ (Copytrading) چیست؟

معاملات تقلیدی یا همان کپی‌تریدینگ، یک روش سرمایه‌‌گذاری غیرمستقیم است که امکان کپی کردن معاملات تریدرهای حرفه‌ای به سرمایه‌‌گذار و یا افراد تازه‌‌کار می‌دهد (همانند ورزشکاری که در ابتدای کار حرکات مربی خود را تقلید می‌کند). این روش برای اولین بار سال 2005 توسط پلتفرم Tradency با نام Mirror Trading معرفی شد، اما محبوبیت آن مدیون پلتفرم eToro است. این روش که قبل‌ها در بازار فارکس و بورس آمریکا اکثرا کاربرد داشت، همزمان با رشد نجومی بازار رمزارزها، پا به این بازار نیز گذاشته است.

شما در سیستم کپی‌ترید با بررسی عملکرد تریدرهای مختلف با هدف کسب سودی مشابه، یک تریدر را انتخاب می‌کنید تا معاملاتی که انجام می‌دهد را کپی کنید. با این حال قبل از تصمیم‌گیری برای استفاده از این روش شما باید درک خوبی از ریسک‌پذیری خود و بازار هدف داشته باشید.

پس کپی ترید به‌زبان ساده یعنی:

  1. یک تریدر را برای تقلید انتخاب کنید
  2. سپس تمام معاملات او برای شما به‌صورت خودکار کپی خواهد شد!

همچنین در این روش شما می‌توانید میزان سرمایه و ریسک را هم تعیین کنید. به عنوان مثال، وقتی تریدر سفارش خرید بیت‌کوین را با 5 درصد حساب خود باز کند، آن سفارش با نسبت دلخواه در حساب شما هم ظاهر خواهد شد. همچنین درصورتی که حساب تریدر بیش از حد ضرری که شما تعیین کردید دچار زیان شود، معاملات برای شما دیگر کپی نخواهد شد.

همچنین شما در هر پلتفرم کپی‌ترید به‌راحتی قادر به مشاهده تاریخچه معاملات تریدرها و فیلتر آن‌ها برای پیدا کردن گزینه مناسب خواهید بود.

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

اگر درمورد روش‌ کپی‌تریدینگ تحقیق کرده باشید احتمالا دو اصطلاح “سوشال تریدینگ یا معاملات اجتماعی (Social Tranding)” و “میرر تریدینگ یا معاملات آینه‌ای (Mirror Tranding)” را هم شنیده‌اید. این دو روش مفاهیمی شبیه به کپی تریدینگ دارند اما تفاوت‌هایی نیز دارند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

تفاوت Mirror Trading با Copy Trading چیست؟

Mirror Trading یا معاملات آینه‌ای مشابه کپی‌تریدینگ است، اما در آن بجای کپی کردن معاملات یک تریدر خاص، استراتژی‌های آماده و یا الگوریتم‌های معاملاتی را می‌توان کپی کرد، که این استراتژی ممکن است حاصل زحمات یک تیم یا گروهی از تریدرهای حرفه‌ای باشد.

مزایا و معایب میرر تریدینگ

یکی از برتری‌‌های Mirror Trading نسبت به کپی ترید این است که الگوریتم‌‌های موجود در آن را می‌توان در تمام بازارها استفاده کرد، در حالی که در کپی تریدینگ معامله‌گر تعیین کننده‌ی بازار معاملاتی است. همچنین معاملات آینه‌ای نسبت به کپی ترید عیبی دارد که ممکن است یک الگوریتم در یک بازار خاص مانند فارکس سودده باشد، اما در بازار دیگری مثل رمزارزها درست کار نکند و زیان‌ده باشد!

تفاوت Social Trading با Copy Trading چیست؟

کپی تریدینگ را می‌توان زیرمجموعه Social Trading دانست، در کپی تریدینگ تمام عمکرد تریدر را کپی خواهید کرد، اما در سوشال تریدینگ دست تان بازتر بوده و ‌می‌‌توانید سیگنال‌ تریدرها را بررسی و فیلتر کرده و به انتخاب خود آنها را کپی کنید.

مزایا و معایب سوشال تریدینگ

پلتفرم‌های سوشال تریدینگ روش خوبی برای یادگیری و درک عملکرد تریدرهای باتجربه است و بیشتر شبیه به مشورت گرفتن است و تصمیم نهایی با خود شماست. البته سوشال تریدینگ یک ایراد بزرگ دارد، اینکه خودکار نیست و به‌شدت وقت‌گیر است! چرا که بستری برای تبادل و بررسی سیگنال‌ها است و افراد باید به صورت دستی معاملات را باز کنند.

چرا کپی ترید را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنم؟

جالب است بدانید طبق آمار حدود 90 درصد سرمایه‌گذاران با ضرر از بازار خارج می‌شوند! معمولا زمانی که بازار صعودی است خود افراد معامله می‌کنند، اما هنگام ریزش بازار همین افراد به سمت روش‌‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم سرازیر می‌شوند. پس قبل هرگونه سرمایه‌گذاری باید بدانید کار در بازارهای مالی مانند بورس و یا ارزهای دیجیتال نیازمند مهارت و تجربه می‌باشد. خوب است بدانید طبق گفته سایت ZuluTrade، بیش از 62 درصد سرمایه‌گذاران در پلتفرم‌های کپی‌تریدینگ سود می‌کنند.

کپی ترید چه مزایایی دارد؟

شروعی آسان برای افراد تازه‌کار

شاید بتوان مهم‌ترین مزیت این روش‌ را امکان استفاده‌ی تازه‌کاران از تجربه تریدهای ماهر دانست،‌ در چنین شرایطی کمتر نگران ضرر کردن خواهند بود و با تکیه بر این روش می‌‌توانند در همان ابتدا به سود برسند. همچنین با این روش دیگری نیازی به کانال‌های سیگنال یا سبدگردانی نیست که سرمایه و حساب خود را در اختیار افراد دیگر قرار دهند.

امنیت کامل سرمایه

در کپی تردینگ تریدر تنها امکان معامله با سرمایه تعیین شده از جانب شما را دارد (آن هم تا حد ضرر که خودتان تعیین کردید) و به هیچ عنوان دسترسی برداشت یا دخل و تصرف در حساب شما را نخواهد داشت.

شفافیت کامل سابقه و معاملات تریدر

برای شروع کپی ترید می‌بایست فردی را انتخاب کنید که تاریخچه معاملات مطلوبی را ثبت کرده باشد که این امر نیازمند شفافیت سابقه تریدرها می‌باشد. شما به کمک مشاهده سابقه معاملات می‌توانید در انتخاب یک ترید با استراتژی مناسب تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید و با خیالی آسوده معاملات را کپی کنید.

متنوع‌سازی دارایی‌ها و کاهش ریسک

در پلتفرم کپی‌ترید شما محدود به انتخاب یک تریدر نیستید، بلکه می‌‌توانید به‌صورت همزمان چند تریدر با استراتژی‌های گوناگون را کپی کنید تا ریسک خود را هم مدیریت کرده باشید. همچنین در صورتی که از عملکرد تریدر خود رضایت نداشتید می‌توانید از بی‌شمار تریدر موجود، فرد دیگری را مسئول مدیریت دارایی‌های خود کنید.

اهرم بدون ریسک برای تریدرها

اگر تریدری توانایی سودسازی دارد، چرا سود خود را بدون هیچ ریسکی چند برابر نکند؟

اگر یک معامله‌گر به‌‌حد کافی حرفه‌ای باشد می‌تواند با به اشتراک گذاشتن استراتژی خود درآمدن خود را چند برابر کند. به زبان ساده‌تر کپی ترید اهرمی بدون ریسک برای افزایش بازدهی ترید می‌باشد.

پرهیز از سوگیری احساسی

شاید بزرگترین مشکل افراد مبتدی در دنیای معامله‌گری را در مدیریت احساس دانست. اکثر این افراد به‌طمع سودهای بزرگ وارد بازارهایی همچیون کریپتو کارنسی می‌شوند، اما به‌دلیل عدم کنترل احساساتی همچون طمع، ترس و خشم؛ معاملات هیجانی و بدون پشتوانه تحلیلی انجام می‌دهند. اما در کپی تریدینگ دیگر احساسات سرمایه‌گذار هیچ تاثیری در بازدهی سبد او نخواهد داشت.

امکان مدیریت میزان ریسک و سرمایه

در پلتفرم کپی‌تریدینگ شما به‌عنوان کپی‌کننده امکان تعیین میزان سرمایه‌ی خود برای اتصال به هر تریدر را خواهید داشت. همچنین در هر لحظه توانایی تعیین حد ضرر خود را طبق میزان ریسک‌پذیری خود خواهید داشت.

مدیریت شخصی حساب

در تمام روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، سرمایه شما توسط شخص ثالثی مدیریت خواهد شد، اما در کپی تریدینگ با اینکه معاملات خودکار انجام می‌شود، اما فقط در همین روش می‌توانید به‌صورت کامل بر تمام دارایی خود نظارت و آن را مدیریت کنید.

اعتبارسنجی تریدرها

قبل از اینکه یک تریدر در پلتفرم پذیرفته شود، استراتژی او برای مدت مثلا یک سال باید مورد بازبینی قرار بگیرد تا صحت معاملات و سودسازی او اثبات شود. به این ترتیب کپی‌کنندگان از اعتبار استراتژی‌های موجود در پلتفرم مطمئن خواهند بود.

معایب کپی ترید چیست؟

امکان انتخاب اشتباه تریدر

در صورتی که در انتخاب تریدر دقت کافی به‌‌خرج ندهید، سرمایه شما در معرض ریسک قرار گرفته و با معاملات اشتباه معامله‌گر ممکن است به تدریج سرمایه خود را از دست بدهید.

دشواری یافتن تریدر مناسب

ممکن است پیدا کردن تریدر مناسب با انتظارات شما کار سختی باشد. همچنین قبل از انتخاب تریدر باید با میزان ریسک‌پذیری خود و اهداف سرمایه‌گذاری خود کاملا آشنا باشید.

احتمال ضرر حتی با کپی کردن تریدر حرفه‌ای

سود یا زیان شما کاملا به عملکرد تریدری که انتخاب کردید بستگی دارد؛ البته باید توجه داشته باشید که ماهرترین تریدرها نیز ممکن است اشتباه کنند، چراکه بازارهای مالی ذاتا با ریسک همراه بوده و ذات خود انسان هم جایز الخطا است.

انتظار برای رسیدن به سود

بخاطر ماهیت نوسانی بازار، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا شما به سود برسید، برای همین می‌بایست صبر داشته باشید تا تریدر بتواند استراتژی خود را در وضعیت‌های مختلف بازار تبدیل به سود کند.

نکات مهم قبل از شروع کپی ترید

how to start copytrading

برای فعالیت در هر بازاری ابتدا باید میزان سرمایه‌‌ای که می‌خواهید در آن بگذارید را تعیین کنید. چند نکته مهم درباره میزان سرمایه مورد نیاز برای ورود به کپی‌تریدینگ وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

شما با توجه به پلتفرمی که برای شروع کپی‌تریدینگ (Copy Trading) انتخاب می‌کنید؛ می‌توانید مقدار متفاوتی از سرمایه را وارد بازار کنید اما بهتر است که اولا با قسمتی از دارایی‌تان که برای مدتی به آن نیاز ندارید اقدام کنید و دوما میزان ریسکی که می‌توانید روی سرمایه خود بپذیرید را بشناسید.

مثلا اگر کل دارایی که می‌خواهید با آن وارد بازار شوید کمتر از 1000 دلار است شاید کپی‌تریدینگ انتخاب مناسبی برایتان نباشد زیرا علاوه‌ بر اینکه تریدر شما نمی‌تواند معاملات متنوع انجام دهد، میزان استرسی که متحمل می‌شوید هم زیاد است.

اگر شما 1000 دلار یا بیشتر از آن دارایی دارید که برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف کنار گذاشته‌اید؛ می‌توانید بخشی از پولتان را به کپی‌تریدینگ اختصاص دهید. حتی می‌توانید در چند سبد مختلف سرمایه‌گذاری کنید و با این کار هم سبد متنوعی برای سرمایه‌تان بسازید و هم ریسک خود را مدیریت کنید.

فراموش نکنید که در تعیین مقدار سرمایه‌ای که میخواهید با آن در بازار سرمایه‌گذاری کنید؛ میزان ریسک‌پذیری خودتان را نسبت به آن بازار بسنجید. ارزهای دیجیتال بازاری است که سرمایه شما را از خطرات تورم ریالی ایران و ازبین‌رفتن ارزش دارایی‌تان، محافظت می‌کند و درمقابل اگر تریدر ماهری نباشید، ممکن است نتوانید دربرابر ریسک‌های این بازار از سرمایه‌تان محافظت کنید. البته نگران نباشید چون همانطور که اشاره کردیم کپی‌تریدینگ به کمک شما می‌آید تا بتوانید مانند حرفه‌ای‌های این بازار سود کنید.

کدام پلتفرم را برای کپی‌تریدینگ انتخاب کنیم؟

اگر قرار است از کپی تریدینگ استفاده کنید، می‌‌بایست پلتفرمی مطمئن، امن با عملکردی شفاف انتخاب کنید. استفاده از پلتفرم‌های خارجی به‌دلیل ریسک بلوکه شدن سرمایه مخصوصا برای مقادیر بالای سرمایه به‌هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. همچنین در آنها پشتیبانی کامل برای کاربران ایرانی ارائه نمی‌شود و هم اینکه نیاز به احراز هویت اجباری (KYC) دارند که با مدارک ایرانی امکان‌پذیر نیست.

برای امنیت بیشتر می‌توانید حساب صرافی خود را برای شروع کپی‌تریدینگ به پلتفرم‌های داخلی متصل کنید.

دارایا؛ اولین پلتفرم کپی‌تریدنگ ایرانی بازار رمزارزها

دارایا اولین پلتفرم کپی‌تریدینگ در ایران است که بستری معتبر و امن برای شروع کپی‌تریدینگ می‌باشد.  شما در این پلتفرم می‌توانید گزارش‌هایی شفاف از عملکرد تریدرها را بررسی کرده و تریدر مورد نظرتان را انتخاب کنید و هم‌پا و هم‌تراز حرفه‌ای‌های بازار کریپتو پیش‌ بروید. از جمله ویژگی‌هایی که دارایا را از پلتفرم‌های دیگر متمایز می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای کپی‌ترید دارایا برای سرمایه‌گذار

ترید اصلا کار راحتی نیست

افراد مبتدی با دانش مالی اندک و بدون تجربه معامله گری، اکثرا احساسی معامله  می کنند.


 رصد دائم اخبار و بازار زمان زیادی می‌گیرد

افراد عادی در طول روز دائما مشغول کار، تحصیل و … هستند و نمی توانند روی معامله گری تمرکز کنند.


متنوع سازی سبد دارایی‌ها

با کپی ترید دارایا حسرت جا ماندن از سود بازار کریپتو را نخواهید خورد.


عدم نگرانی بخاطر کلاهبرداری

افراد معمولا ترجیح میدهند خود معامله کنند، چراکه از واگذاری مدیریت سرمایه خود به دیگران نگران هستند.


شفافیت کامل دارایی‌ها

در دارایا می توانید هر لحظه عملکرد و معاملات تریدر و دارایی خود را مشاهده کنید.

مزایای کپی‌ترید دارایا برای تریدر

 داشتن درآمد حتی در زمان بازنشستگی

ترید تا ابد نمی تواند ترید کند، پس باید یک منبع درآمد دائمی برای خود داشته باشد.


مجموعه کاملی از ابزارهای معامله‌گری

یک ترید حرفه ای برای داشتن بهترین عملکرد، به ابزار و دانش به روز در کنار مشورت با گروهی از دیگر تریدرهای حرفه ای نیاز دارد.


راهی برای اثبات تخصص تریدر

خیلی از تریدرها سابقه بسیار خوبی حتی بهتر از سیگنال فروش ها دارند، ، اما کمتر کسی حرفشان را باور می کند.


تضمینی برای امنیت سرمایه‌گذاری

با اینکه تخصص تریدر محرز است، اما به خاطر نگرانی از کلاهبرداری، کسی به تریدر اعتماد نمی کند.


سود اهرمی بدون ریسک

در سبدگردانی سنتی، تریدر انگیزه بالایی سود سازی و مدیریت پرتفوی و دیگران ندارد.

تفاوت سایت‌های مختلف کپی‌تریدینگ

شاید بتوان مهمترین تفاوت سیستم‌های کپی‌تریدینگ را در مدل درآمدی و دریافت کارمزد دانست. این پلتفرم‌ها بر اساس مدل درآمدی و دریافت کارمزد سه نوع هستند:

کارمزد ثابت یا حق اشتراکی (Subscripsion Fee)

در این روش، کارمزد قبل از شروع دوره پرداخت می‌شود. این مبلغ برای یک بازه مشخص بوده که تا انتهای دوره نزد پلتفرم باقی خواهد ماند. درصورتی که تریدر منفعل باشد مبلغ بازگردانده می‌شود، در غیر این صورت حتی اگر معاملات زیان‌ده باشد کارمزد بین پلتفرم و تریدر تقسیم خواهد شد.

مزایا: مبلغ ثابت کارمزد برای مبالغ بالا – برگشت کارمزد درصورت منفعل بودن تریدر

معایب: پرداخت کارمزد در هنگام زیان – عدم انگیزه و تعهد تریدر برای کسب سود

کارمزد درصدی از سود ساخته شده (Comission Per Profit)

این نوع دریافت کارمزد تنها در صورت سودآور بودن معاملات پرداخت می‌شود. به این شکل که در انتهای دوره درصدی از سود ساخته شده کسر و به حساب پلتفرم و تریدر واریز خواهد شد. در صورتی که دوره سودده نباشد از کارمزد هم خبری نخواهد بود. در این نوع سیستم کپی ترید، تریدر تمام تلاش خود را برای کسب سود خواهد کرد.

مزایا: پرداخت کارمزد به‌شرط کسب سود – انگیزه بالای تریدر برای ساختن سود بیشتر

معایب: عدم تعهد تریدر برای دوری از زیان

کارمزد کمیسیونی بر اساس معاملات (Comission Fee Per Trade)

در این مدل با انجام هر معامله فارغ از سود یا ضرر، کارمزد پرداخت شده و تنها فعالیت و معاملات تریدر ملاک است.

مزایا: فعالیت بیشتر تریدر برای دریافت کارمزد بیشتر

معایب: احتمال فعالیت کاذب تریدر – پرداخت کارمزد حتی هنگام زیان

در تصویر زیر می‌توانید مدل درآمدی بعضی پلتفرم‌های کپی‌تریدینگ مشهور بازار رمزارزها را مشاهده نمائید:

همچنین دسته‌بندی دیگری از لحاظ نوع مدیریت دارایی‌ها وجود دارد که دو نوع است:

حساب PAMM: که یک حساب مشترک بین تریدر و تمام سرمایه‌گذارانی که او را دنبال می‌کنند بوده و هر نفر به میزان سرمایه خود از سود یا زیان کل حساب بهره‌مند خواهد شد.

حساب RAMM: در این مدل شما تریدر را انتخاب کرده و حساب خود را به او متصل می‌کنید. سپس با تعیین حدضرر و میزان سرمایه خود کپی‌تریدینگ را آغاز می‌کنید.

مراحل استفاده از کپی تریدینگ چیست؟

1. ساخت حساب

ابتدا باید پلتفرمی قابل اعتماد پیدا کرده و در آن حساب کاربری درست کنید. دارایا بستری است که می‌توانید با ثبت‌نام در آن سرمایه‌گذاری ایمن در کریپتو را تجربه کنید؛ برای آموزش صفر تا صد ساخت حساب کاربری در دارایا کلیک کنید.

2. تعیین میزان سرمایه و ریسک

 شما باید با توجه به وضعیت مالی خودتان، میزان پولی که مایل به سرمایه‌گذاری آن هستید را تعیین کنید. باید توجه داشته باشید که میزان پذیرش ریسکتان را در سرمایه‌گذاری لحاظ کنید؛ هرگز همه تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید و همیشه در نظر داشته باشید که ممکن است درصدی از سرمایه‌تان را از دست بدهید پس با آن قسمت از دارایی‌های خود شروع کنید که آمادگی از دست دادنش را دارید.

3. انتخاب تریدر

در این مرحله باید تریدری که می‌خواهید معاملاتتان از روی دست او انجام شود را انتخاب کنید. در انتخاب تریدر، استانداردهای متفاوتی وجود دارد. شما ممکن است دنبال تریدری باشید که معاملاتش ریسک پایینی داشته باشند یا الگوی معاملاتی ثابتی را دنبال کند؛ خبر خوب این است که در پلتفرم دارایا می‌توانید سابقه تریدرها را ببینید و با توجه به ترجیحات خود سبد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

4. رصد عملکرد تریدر

 حالا وقت این است که بنشینید و تماشا کنید! چون پلتفرم به صورت خودکار معاملات تریدری که انتخاب کردید را برای شما انجام می‌دهد.

چگونه یک تریدر حرفه‌ای انتخاب کنیم؟

در کپی‌تریدینگ قرار است که معاملات شما پشت دست تریدری که انتخاب می‌کنید انجام شود پس باید دقت کنید که فرد مناسبی را پیدا کنید. در ادامه چند معیاری که با آن‌ها می‌توانید عملکرد تریدرها را مقایسه کنید و انتخاب راحت‌تری داشته باشید، بیان می‌کنیم.

سابقه حساب کاربری: طبیعی است که هرچه سابقه تریدر بیشتر باشد و فعالیت طولانی‌تری در بازار کریپتوکارنسی داشته باشد با پیچ‌وخم‌های بازار نیز آشناتر است اما حواستان باشد که این دلیل به‌تنهایی کافی نیست.

تعداد افراد متصل به حساب تریدر: هرچه افراد بیشتری معاملات خود را از آن تریدر کپی کنند به معنای اعتبار بیشتر حساب تریدر است.

میزان سود و ضرر حساب: این مورد که توجه ویژه‌ای به آن می‌شود؛ نشانگر میزان ریسک‌پذیری و مدیریت سرمایه تریدر است. بدیهی است هرچقدر میزان ضرر یا Drawdown حساب کمتر باشد، ریسک سرمایه‌گذاری نیز کمتر است. و میزان سودآوری یا Profit Factor، سود حساب را نشان می‌دهد. البته باید توجه داشته باشید که به تمام این المان‌ها در کنار یکدیگر توجه کنید.

موجودی حساب تریدر: اگر استراتژی تریدری سودآور باشد مسلما خودش اولین کسی است که در سبد خودش سرمایه‌گذاری می‌کند! پس حجم حساب می‌تواند معیاری برای بررسی اعتبار تریدر باشد.

کپی‌تریدینگ در بورس ایران

کپی‌تریدینگ که در ایران با معادل‌های معاملات تقلیدی یا آینه‌ای نیز شناخته شده است، در بازار سرمایه یا همان بورس اوراق بهادار هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است. اما در مردادماه سال 1400 انجام معاملات تقلیدی توسط کمیته فقهی بورس تحت عنوان “ارائه اطلاعات معاملاتی در ازای دریافت کارمزد” تایید شد. همچنین به‌دلیل نگرانی از زیان‌های احتمالی، نظارت نهادهای ناظر بر عملکرد این معاملات در اولویت خواهد بود. طبق آخرین تحقیقات ما اساس‌نامه معاملات تقلیدی در حال تدوین است و احتمالا به‌زودی اخبار بیشتری از آن خواهیم شنید.

نکته پایانی

در این مقاله کپی‌ تریدینگ که یک روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است را بررسی کردیم و با مزایای آن آشنا شدیم. کپی تریدینگ به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به تجربه خاصی، در بازار ارز دیجیتال مانند حرفه‌ها سود کسب کنید. دارایا اولین و معتبرترین پلتفرم کپی تریدینگ در ایران است که شما بعد از بررسی سابقه‌ی تریدرهایش که به صورت شفاف در پلتفرم وجود دارد، می‌توانید شروع به سرمایه‌گذاری کنید و از مزایای دارایا و کپی تریدینگ همزمان بهره‌مند شوید.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره