پرش لینک ها

برترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی که بیشترین رشد را در ابتدای سال 2023 داشتند

این روزها هر طرف که می‌رویم صحبت از هوش مصنوعی است. مباحث مطرح شده پیرامون مزایای این تکنولوژی به‌خصوص ربات ChatGPT انقدر زیاد است که آن را به عنوان انقلاب بعدی در دنیا مطرح می‌کنند.

همزمان با این ترند، خیلی از افراد به پتانسیل هوش مصنوعی به منظور ارتقای سرعت، امنیت و مقیاس پذیری شبکه بلاک چین پی برده اند و همین امر باعث جلب توجه بسیاری از سرمایه داران و نهنگ های بازار برای خریداری پروژه های فعال در این زمینه شده است. در ادامه بهترین رمز ارزهای مرتبط با هوش مصنوعی که رشد خوبی هم در این مدت داشته اند را معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

رمز ارز هوش مصنوعی چیست؟

احتمالا کلمه هوش مصنوعی شما را یاد رباتی بیاندازد که از انسان ها کار ها را سریعتر و دقیق‌تر انجام می‌دهد، شاید در اوایل خلق این تکنولوژی صرفا همین بود، اما امروزه این هوش مانند انسان ها قابلیت یادگیری دارد و می تواند با توجه به هدفی که به عهده دارد اموزش دیده و ارتقا پیدا کند. به عنوان مثال میتوان ربات های معامله گری ساخت که بعد از هر معالمه استراتژی معاملاتی خود را اصلاح کرده و سود خود را مرتبا افزایش دهند.

مهندسان تکنولوژی هوش مصنوعی، پروژه‌های بلاکچینی زیادی را بر پایه این فناوری خلق کرده اند و رمزارزهایی را توسعه داده اند که شبکه بلاک چین آن‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ به این رمز‌ارزها، ارز دیجیتال هوش مصنوعی می‌گوئیم. این پروژه‌ها یا رمزارزها با توجه به هدف خود، کاربردهای متفاوتی دارند.

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

اوشن (OCEAN)

این پروژه با هدف تبادل داده‌های غیرمتمرکز برای برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی راه اندازی شده است. اوشن ، امکان معامله دیتا را با حفظ حریم خصوصی برای صاحبان آن فراهم می‌کند و از آن طرف توسعه‌دهندگان را برای ارتقای برنامه‌ها و خدمات هوش مصنوعی خود را با استفاده از این دیتا را توانمد می‌کند. نماد ارز دیجیتال هوش مصنوعی این پروژه OCEAN بوده که به‌تازگی در صدر لیست سودآورترین ارزهای دیجیتال بازار کریتپو قرار گرفته است و حدود 250 درصد بازدهی در ابتدای سال 2023 داشته است.

فچ ای آی (FET)

پروژه‌ی فچ ای آی (Fetch.ai) از هوش مصنوعی برای توسعه‌ی اقتصادی مستقل (AEA) و دیجیتال در شبکه بلاک چین استفاده می‌کند. این اقتصاد مستقل کمک  حداکثری یادگیری ماشین (Machinelearning) ‌اشتراک‌گذاری دیتا، تصمیم‌گیری و بهینه‌سازی زنجیره‌ی تامین را انجام می دهد.

گراف (GRT)

پروژه‌ی هوش مصنوعی Graph که نماد ارز دیجیتال معاملاتی آن GRT است، پروتکلی است که زیرساختی جهت ساماندهی دیتا و ایندکس دیتای داخل شبکه‌های بلاک چینی را فراهم می کند. این پروژه به خاطر مرتبط کردن بیگ دیتا و Ai جزو کوین های پرپتانسیل است که به همین دلیل در ابتدای سال 2023 یک جهش 300 درصدی را تجربه کرد

سینگولاریتی نت (AGIX)

پلتفرم SingularityNET، پلتفرمی متن‌باز است که در آن افراد می‌ توانند تولید پرو‌ژه‌های جدید هوش مصنوعی باهم دیگر همفکری کنند و از ایده های مختلف کسب درآمد کنند. تیم پروژه سینگولاریتی نت،  ربات هوش مصنوعی سوفیا (Sophia) را هم قبلا معرفی کرده اند که درکک زبان انسان از اهداف این پروژه است. توکن بومی این پروژه AGIX نام دارد که پاداش توسعه‌دهندگان درازای پاسخ به درخواست سرویس‌های هوش مصنوعی دریافت می‌شود. این توکن در بازه ابتدایی 2023 حدود 1200 درصد رشد داشته است.

توکن بومی این پروژه FET بوده که امکان ساخت نسخه‌ی دیجیتالی کاربران را مهیا می کند. در FET برای تشویق مشارکت‌کنندگان در شبکه، تسهیل تراکنش‌ها و پاداش دادن به ماینرها در ازای اعتبارسنجی بلاک‌های جدید استفاده می‌شوند. این رمزارز در ماه های شروع سال 2023 میلادی حدود 550 درصد رشد داشته است.

وی چین (VET)

پلتفرم وی چین (VeChain) یک شبکه‌ی بلاک چینی بوده که وظیفه اصلی آن، تمرکز بر بهینه‌سازی مدیریت زنجیره تامین است. این پروژه به کمک هوش مصنوعی بر بستر بلاکچین برای ردیابی و تأیید انواع مختلف محصولات و کالاها مورد استفاده قرار می گیرد. توکن این پروژه VET بوده که به تراکنش‌ها در شبکه قدرت داده، دسترسی به خدمات مختلف را فراهم کرده و به کاربران بخاطر مشارکت در شبکه پاداش می‌دهد. این پروژه در ابتدای سال 2023 حدود 100 درصد رشد داشته است.

نکته پایانی

قطعا این رمزارزها تمام پروژه های فعال در زمینه هوش مصنوعی و بلاکچین نیستند و احتمالا به زودی  پروژه های بیشتری به این حوزه اضافه خواهد شد؛ اما این 5 پروژه، از پروژه های آینده دار و محبوب در این حوزه هستند که در حال حاضر رشد خوبی را تجربه می‌کنند. به طور حتم فناوری هوش مصنوعی خروجی‌های هوشمندانه تر و بهینه تری را عرضه خواهد کرد و به همین دلیل این رشد قیمتی ادامه دار خواهد بود و معامله گران خبره همچون تریدر های مشغول در پلتفرم دارایا این رشد های قیمتی را از دست نخواهند داد.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره