پرش لینک ها

معاملات آینه‌ای (Mirror Trading) چیست؟ کارکرد و مزایا

معاملات آینه‌ای، سرمایه گذاری در بازارهای مالی را متحول کرده است. این فناوری نوآورانه به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار معاملات معامله‌گران با تجربه و موفق را کپی کنند. معاملات آینه‌ای با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و تکنیک‌های داده‌کاوی، سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا استراتژی‌های معامله‌گران خبره را در لحظه تکرار کرده و در عین حال نیازی به صرف وقت، تجزیه و تحلیل هم نداشته باشند.

معاملات آینه‌ای که عمدتاً در بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود، ابتدا فقط برای مشتریان سازمانی و دولتی در دسترس بود، اما هم‌اکنون به طرق مختلف در دسترس سرمایه‌گذاران خرد هم قرار گرفته است. تجارت آینه‌ای از زمان آغاز به کار خود تا اواخر دهه 2000، الهام بخش استراتژی‌های مشابه دیگری مانند کپی تریدینگ و سوشال تریدینگ بوده است.

Mirror Trading چگونه کار می کند؟

در واقع معاملات آینه ای نوعی معاملات الگوریتمی است. این روش با استفاده از الگوریتم های پیچیده معاملاتی که تریدرهای باتجربه دیگر ساخته اند، به سرمایه گذار اجازه می دهد تا معاملات را به طور خودکار بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده انجام دهند این الگوریتم‌ها فرصت های معاملاتی موجود در بازارها را شناسایی می کند و به طور خودکار معاملات را بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده اجرا می کند. این فرآیند کاملاً خودکار است و به حداقل نظارت سرمایه گذار نیاز دارد.

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

 به عنوان مثال، هنگامی که یک سرمایه گذار یک حساب Mirror Trading ایجاد می کند، می تواند مجموعه ای از استراتژی ها را انتخاب کرده تا با استفاده از الگوریتم‌های معاملاتی آنها کسب سود کند. همچنین سرمایه گذار می‌تواند پرتفوی و حساب خود را با توجه به میزان ریسک پذیری و بازدهی مورد نظر خود شخصی سازی کند.

Mirror Trading چه مزایایی دارد؟

معاملات آینه مزایایی شامل موارد زیر را برای سرمایه گذاران دارد:

  • تاثیر احساسات بر معاملات را کاهش می دهد: از آنجایی که معاملات آینه ای تعیین می کند که یک معامله باز، بسته یا اصلاح شود، استرس تصمیم گیری معاملات را از بین می برد. این امر به ویژه برای سرمایه گذاران تازه کار که وارد بازار های مالی می شوند، مفید است. به جای نگرانی در مورد نوسانات روزانه بازار، یک سرمایه گذار می تواند به سادگی عملکرد حساب معاملاتی آینه ای خود را در پایان هر هفته بررسی کند و تعیین کند که آیا می خواهد به استفاده از استراتژی ادامه دهد یا خیر.
  • شفافیت معاملات و سوابق الگوریتم‌ها: این پلتفرم‌ها که خدمات معاملات آینه‌ای را ارائه می‌کنند، نتایج معاملات و استراتژی‌ها را در پلتفرم خود نمایش داده و با بررسی دقیق آنان را فیلتر و تایید می‌کنند تا از انجام معاملات ضررده جلوگیری ‌کنند. به عنوان مثال، قبل از پذیرش یک استراتژی جدید، پلتفرم سابقه سودآوری 12 ماهه با حداکثر محدودیت خاصی را داشته باشد. هنگام انتخاب یک پلتفرم که معاملات آینه ای را ارائه می دهد، سرمایه گذاران باید تحقیق کنند که چگونه نتایج یک استراتژی تأیید شده است تا مطمئن شوند که این استراتژی تحت بررسی های دقیق قرار گرفته است.
  • نیاز به ترید و تحلیل دستی را از بین می برد. این به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که زمان کمتری را برای نظارت بر بازارها و زمان بیشتری برای پیگیری فعالیت های شخصی خود صرف کنند.
  • معاملات آینه ای به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا با اجرای معاملات تریدهای دیگر در حساب خود، معاملات آنان را تقلید کرده و کسب سود کنند.
  • معاملات آینه ای را می توان در بازارهای ارزهای دیجیتال، فارکس و بورس انجام داد، البته در معاملات فارکس بسیار فراگیر است.
  • معاملات آینه ای به دلیل افزایش شفافیت و بازدهی، برای سرمایه گذاران جایگزین قابل قبول تری نسبت به معاملات مستقیم تبدیل شده است.

تقلب‌های صورت گرفته در معاملات آینه ای

در سال 2017، دویچه بانک توسط دپارتمان خدمات مالی نیویورک 425 میلیون دلار و توسط اداره رفتار مالی (تنظیم‌کننده‌های بریتانیا) به دلیل معاملاتی که از آنها به عنوان «تجارت آینه‌ای» یاد می‌شود، 163 میلیون پوند جریمه شد. سهام روسیه از طریق دویچه بانک در مسکو (با روبل) خریداری می شد و همان سهام به دویچه بانک در لندن (به دلار آمریکا) فروخته می شد. این امر عملاً یک زمینه پولشویی ایجاد کرد که چندین سال ادامه داشت. البته این فعالیت متقلبانه را نباید با تجارت آینه ای قانونی که رایج است اشتباه گرفت و این قضیه به سرمایه‌‌گذارن خرد که از معامله‌گران با تجربه‌تر پیروی می‌کنند، اشاره نمی‌کند.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره