پرش لینک ها

نکاتی درباره اهمیت ریسک‌پذیری در بازار ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال هم مانند بسیاری از بازارهای مالی دیگر، ماهیتی نوسانی دارد و برای در امان‌ ماندن از استرس ناشی از این نوسانات، خوب است که آگاهی خود از میزان ریسک‌پذیری مالی‌تان را افزایش دهید تا بتوانید طبق آن در انتخاب نوع و میزان سرمایه‌گذاری‌ که انجام می‌دهید، بهینه‌ترین تصمیم را بگیرید. خواندن این مقاله به شما دید بهتری درباره ریسک‌های بازار و میزان ریسک‌پذیری مالی‌تان می‌دهد.

ریسک‌پذیری چیست و چرا اهمیت دارد؟

ریسک‌پذیری مفهومی است که در همه‌ی تصمیمات زندگی شما تاثیرگذار است. همه‌ی انسان‌ها به‌صورت ذاتی میزانی از ریسک‌پذیری را دارند و این میزان با تمرین و تجربه ارتقا می‌یابد. ریسک‌پذیری در اصل، تمایل شما برای قدم‌گذاشتن در راهی نامشخص برای رسیدن به هدفی مشخص است. این مفهوم از دنیای مالی نیز دور نیست؛ به تعریفی ساده، ریسک‌پذیری حداکثر هزینه‌ای است که آماده‌ی پرداخت آن در قبال سود انتظاری هستید و البته درجات آن در افراد، متفاوت است. شما با شناخت میزان ریسکی که می‌توانید بپذیرید پول خود را در سبدهای مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنید. در بازار ارز دیجیتال فرصت‌هایی وجود دارد که همه‌ی آن‌ها با درجات مختلفی از ریسک همراه هستند و شما برای اینکه بتوانید از این بازار سود کسب کنید، نیاز است که ریسک‌پذیر باشید و این اصل در بازار تغییرناپذیر و غیرقابل‌انکار است. در ادامه با ریسک‌های بازار ارز دیجیتال بیشتر آشنا می‌شویم.

بازار ارز دیجیتال چه ریسک‌هایی دارد؟

شما باید بتوانید دیدی واقع‌گرایانه به بازار پیدا کنید یعنی همزمان که عینک خوش‌بینی به چشمان خود نزده‌اید از ترس و ناامیدی نیز دوری کنید. همانطور که ابتدای این پست نیز اشاره کردیم بازار ارز دیجیتال ماهیتی نوسانی دارد، شما اگر تریدر ماهری باشید یا پول خود را در جای درستی سرمایه‌گذاری کرده باشید؛ این نوسانات عامل کسب سود شما خواهد بود. البته گفتنی است؛ نوسانات بازار ارز دیجیتال ثمره‌ی ریسک‌هایی است که این بازار دارد. ریسک‌های بازار را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

قوانین برخی از دولت‌ها

دولت‌هایی وجود دارند که ارزهای دیجیتال را کاملا پس زده‌اند. برخی از کشورها هم در این میان، این ارزها را به‌طور کامل ممنوع کرده‌اند؛ مثل کشور چین.

احتمال از دست دادن دسترسی

اگر کلید خصوصی کیف پول خود را از دست بدهید، دیگر دسترسی به کوین‌های خود را به‌طور کامل از دست داده‌اید. حتی اگر کسی هم آن‌ها را ندزدیده باشد، باز هم توانایی معامله با آن‌ها را از دست می‌دهید. این یکی از مسائلی است که باید در ریسک‌پذیری در معاملات کریپتوکارنسی بدانید.

تأثیرپذیری زیاد از فعالیت‌ نهنگ‌های مارکت

«نهنگ» به افراد یا گروه‌هایی با دارایی‌های ارز دیجیتال بسیار زیاد گفته می‌شود. دارایی نهنگ‌ها آنقدر زیاد و چشمگیر است که می‌توانند تنها با فعالیت‌های خود، بر قیمت‌های بازار تأثیر بگذارند. در نتیجه، عملکرد سرمایه‌گذاری شما تا حد بسیار زیادی به‌جز قابلیت‌های دارایی موردنظر، به اقدامات آن‌ها نیز بستگی دارد.

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

چگونه از ریسک‌های بازار ارز دیجیتال در امان باشیم؟

 در اینجا واقع‌بینی به‌ این معنا است که شما به نوسانات بازار آگاه باشید و اگر مهارت تریدینگ ندارید با خوش‌بینی نسبت به کسب سود از خوش‌شانسی خود، دست به بازکردن پوزیشن‌هایی که استراتژی آن‌ها را نمی‌دانید، نزنید بلکه برای کنترل این ریسک از افرادی کمک بگیرید که در بازار سابقه دارند و می‌توانید عملکرد قبلی آن‌‌ها را ببینید.

حالا وقت این است که به عنوان یک سرمایه‌گذار از خود بپرسید که این ریسک‌ها چقدر برای شما قابل‌تحمل است. در ادامه درباره‌ی نحوه به‌‌دست‌آوردن میزان ریسک‌پذیری‌ شما به عنوان یک سرمایه‌گذار صحبت می‌کنیم.

چگونه میزان ریسک‌پذیری خود را بفهمیم؟

شما باید نسبت به شخصیت خود کنجکاو باشید. این کنجکاوی به شما در همه ابعاد زندگی‌تان از جمله زندگی مالی کمک می‌کند که تصمیمات بهتری بگیرید. درباره آگاهی به میزان ریسک‌پذیری اول از همه به تعریف ریسک‌پذیری برمی‌گردیم؛ شما چقدر در به پرداخت هزینه برای سودی که احتمالی است راحت هستید؟ با پاسخ‌دادن به این سوال و سوالات زیر احتمالا درک بهتری نسبت به ریسک‌پذیری خود به‌دست می‌آورید:

  1. بیشترین ضرری که تا الان داشته‌اید و شما را افسرده نکرده، چقدر است؟
  2. سرمایه‌ای که با آن قصد فعالیت در بازار را دارید، کدام قسمت از دارایی شما است؟
  3. تا کنون در چه بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کردید و تجربه شما از هر کدام چگونه است؟

نکته پایانی

در این مقاله با انواع ریسک آشنا شدیم و درباره اهمیت آگاهی به میزان ریسک‌پذیری نیز صحبت کردیم. دانستیم که ثمره‌ی ریسک‌های بازار، نوساناتی است که ماهیت بازار را شکل داده ‌اند. و برای کسب سود از این نوسانات نیاز است که تریدر ماهری باشید یا از کاربلدهای بازار کمک بگیرید.

پلتفرم کپی‌تریدینگ دارایا این امکان را به شما می‌دهد که عملکرد تریدرها که به صورت شفاف مشخص است را بررسی کرده و با توجه به میزان ریسک‌پذیری خودتان شروع به سرمایه‌گذاری کرده و هم‌پا و هم‌تراز حرفه‌ای‌های بازار ارز دیجیتال حرکت کنید.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره