پرش لینک ها

کپی ترید در ارزدیجیتال چیست؟ معرفی بهترین پلتفرم کپی تریدینگ

با پیشرفت دنیای سرمایه‌گذاری و افزایش معاملات در بازارهای مالی، آیا شما هم به تریدینگ (معامله‌گری) به چشم یک راه مناسب سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنید اما نمی‌دانید که از کجا شروع کنید؟ یا وقت کافی برای یاد گرفتن بازار ندارید؟ در دنیای معاملات، سیستمی وجود دارد که معامله‌گرها از آن استفاده می‌کنند به نام کپی تریدینگ؛ ما اینجاییم تا معاملات کپی‌ترید را توضیح دهیم و بررسی کنیم آیا کپی‌تریدینگ پلتفرم مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های شما است یا نه.

   

کپی تریدینگ چیست؟

کپی‌تریدینگ به تریدرهای کم‌تجربه این امکان را می‌دهد که از روی دست تریدرهای ماهر کپی کنند یعنی کپی‌تریدینگ به معنی کلمه، کپی‌کردن معاملات است؛ تصور کنید که به تازگی عضو باشگاه بدنسازی شدید و درباره نحوه صحیح ساختن بدن ایده‌آلتان هم اطلاعات خاصی ندارید. در این صورت چه کاری انجام می‌دهید؟ احتمالا فردی که از نظر شما بدن مناسبی دارد را پیدا می‌کنید و حرکاتی که او انجام می‌دهد را تکرار می‌کنید؛ کپی‌تریدینگ هم اینچنین است:

شما با بررسی عملکرد تریدرهای مختلف با هدف کسب سودی مشابه تریدری که انتخاب کردید؛ معاملاتی که انجام می‌دهد را عینا کپی می‌کنید. با این حال قبل از تصمیم‌گیری برای استفاده از این روش شما باید درک خوبی از دارایی و تجزیه‌وتحلیل بازاری که به آن وارد می‌شوید داشته باشید.

تریدر ماهر را از کجا پیدا کنیم؟

خب باید گفت که کلید موفقیت در کسب سود، آگاهی است. بعضی افراد از طریق گروه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی از تجربه کسانی که خریدها و فروش‌هایشان را آنجا به اشتراک می‌گذارند استفاده می‌کنند و گروهی دیگر، از پلتفرم‌های خودکار کپی‌تریدینگ استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌ها معاملات فردی که انتخاب می‌کنید را به صورت خودکار برای شما کپی می‌کنند و لازم نیست دیگر نگران این باشید که سودی را از دست می‌دهید.

مراحل استفاده از کپی تریدینگ چیست؟

مرحله اول: ساخت حساب کاربری

ابتدا باید پلتفرمی قابل اعتماد پیدا کرده و در آن حساب کاربری درست کنید. دارایا بستری است که می‌توانید با ثبت‌نام در آن سرمایه‌گذاری ایمن در کریپتو را تجربه کنید؛ برای آموزش صفر تا صد ساخت حساب کاربری در دارایا کلیک کنید.

مرحله دوم: تعیین میزان سرمایه

 شما باید با توجه به وضعیت مالی خودتان، میزان پولی که مایل به سرمایه‌گذاری آن هستید را تعیین کنید. باید توجه داشته باشید که میزان پذیرش ریسکتان را در سرمایه‌گذاری لحاظ کنید؛ هرگز همه تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید و همیشه در نظر داشته باشید که ممکن است درصدی از سرمایه‌تان را از دست بدهید پس با آن قسمت از دارایی‌های خود شروع کنید که آمادگی از دست دادنش را دارید.

مرحله سوم: انتخاب تریدر

در این مرحله باید تریدری که می‌خواهید معاملاتتان از روی دست او انجام شود را انتخاب کنید. در انتخاب تریدر، استانداردهای متفاوتی وجود دارد. شما ممکن است دنبال تریدری باشید که معاملاتش ریسک پایینی داشته باشند یا الگوی معاملاتی ثابتی را دنبال کند؛ خبر خوب این است که در پلتفرم دارایا می‌توانید سابقه تریدرها را ببینید و با توجه به ترجیحات خود سبد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: تماشا کنید!

 حالا وقت این است که بنشینید و تماشا کنید! چون پلتفرم به صورت خودکار معاملات تریدری که انتخاب کردید را برای شما انجام می‌دهد.

👌فرصت استثنایی سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری دلاری در دنیای کریپتو

مزایا و معایب کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ یک شیوه سرمایه‌گذاری است و ممکن است برای همه مناسب نباشد. احتمالا با دانستن خوبی‌ها و بدی‌های این نوع سرمایه‌گذاری بتوانید تشخیص دهید که آیا کپی تریدینگ برای شما مناسب است یا نه؟

مزایای کپی تریدینگ چیست؟

  • راه مناسبی برای کاهش ریسک معاملات تریدرهای تازه‌کار
  • شفافیت معاملات و سابقه تریدرها! شما به راحتی میتونید فرد مناسب را انتخاب کنید و با خیال راحت معاملاتش برای شما هم انجام بشه
  • امنیت حساب‌های کپی تریدینگ! تریدر فقط امکان معامله در حساب شما را دارد؛ به هیچ عنوان دسترسی برداشت یا دخل و تصرف در موجودی را ندارد و تنها صاحب حساب میتواند برداشت کند.
  • شما در کپی تریدینگ می‌توانید حد ضرر را تعیین کنید.

معایب کپی تریدینگ چیست؟

  • امکان دارد که تریدر درستی انتخاب نکنید و با معاملات اشتباه او، بخشی از سرمایه‌تان را از دست بدهید.
  • ممکن است پیدا کردن تریدر مناسب با انتظارات شما کار سختی باشد.
  • سود یا زیان شما به حرکات تریدرها بستگی دارد؛ البته باید توجه داشته باشید که ماهرترین تریدرها نیز ممکن است اشتباه داشته باشند.

نکته پایانی

همانطور که خواندید کپی‌تریدینگ، پلتفرمی است که در آن معاملات تریدرهای ماهر به صورت خودکار برای شما کپی می‌شود و در این شرایط شما صرفا باید پلتفرمی امن پیدا کنید و سپس سوابق تریدرها را نگاه کنید و تصمیم بگیرید که حرکت شما پشت دست چه کسی باشد.

امیدواریم حالا که درباره کپی‌تریدینگ خواندید بتوانید با توجه به شرایطی که دارید، تشخیص دهید آیا این روش سرمایه‌گذاری برای شما مناسب است یا نه.

 بگذارید یک خبر خوب به شما بدهم؛ در پلتفرم دارایا که اولین پلتفرم کپی تریدینگ ایران است؛ تریدرها فقط در صورت کسب سود، کارمزد دریافت می‌کنند و این فرصتی است که در دیگر پلتفرم‌ها ندارید. می‌توانید همین حالا به سبدهای دارایا سر بزنید و برای دارایی‌های خود تصمیمی امن بگیرید.

به دنبال راهی امن و سودده برای سرمایه گذاری میگردید؟

سبدگردانی شفاف با استفاده از کپی تریدینگ

دارایا اولین مجموعه سبدگردانی شفاف و آنلاین به واسطه کپی تریدینگ در ایران است. ورود و ثبت نام رایگان

درباره کپی تریدینگ بیشتر بدانید

دارایا کلاب، مسیر رشد در دنیای سرمایه گذاری

اگر به دنبال مسیری برای رشد و پیشرفت هستید، دارایا کلاب برای شما طراحی شده! اینجا جلسات منتورینگ شخصی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

با دارایا کلاب همراه شو

اولین جلسه مشاوره سرمایه گذاری برای شما رایگان است!

دارایا با در اختیار داشتن کارشناسان مالی و دشبوردهای تخصصی، فرصت دریافت مشاوره مالی در بازارهای مختلف و متناسب با سرمایه و شرایط شما را در اختیار شما قرار داده‌است.

رزرو مشاوره